Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om det var riktat mot mig, så är jag Seiko-samlare och därmed endast intresserad av Seiko (med ytterst få undantag).Har en fin Rado Manhattan m blå/stål om intressant?
Snygga!Mina två zenith automater!
Vilken läckerbit! Hör av dig om du tänker släppa den i framtiden.Postar i fyrkantstråden också! Alltså en Favre-Leuba 30x30 mm, 60-tal(?) radium tavla! Cal. FL 1152 som togs fram tillsammans med Doxa, Eberhard, Girard-Perregaux och Zodic. Mycket trevlig vintage-fyrkant om jag får säga det själv. Och förskonad från Asien och kreativt tavelskapande!
Tackar! Jag ska ha dig i åtanke om den dagen kommer.Vilken läckerbit! Hör av dig om du tänker släppa den i framtiden.
Knep du den på Tradera som såldes tillsammans med en Lagonda och en Timex? Urk på dig isåfall!Postar i fyrkantstråden också! Alltså en Favre-Leuba 30x30 mm, 60-tal(?) radium tavla! Cal. FL 1152 som togs fram tillsammans med Doxa, Eberhard, Girard-Perregaux och Zodic. Mycket trevlig vintage-fyrkant om jag får säga det själv. Och förskonad från Asien och kreativt tavelskapande!
Japp det är den! Du var med och budade va?! Men du kanske var ute efter Lagondan eller Facit (inte Timex)?! De är naturligtvis till salu!Knep du den på Tradera som såldes tillsammans med en Lagonda och en Timex? Urk på dig isåfall!
Jopp! Tyvärr var jag på bio den kvällen. Såg Logan, som var riktigt bra, så var ju inte helt misslyckat. Men två minuter innan eftertexterna kände jag en vibration i fickan och när filmen var över och jag var påväg ut såg jag mailet om att jag blivit överbjuden. Det var två minuter efter att auktionen var över.Japp det är den! Du var med och budade va?! Men du kanske var ute efter Lagondan eller Facit (inte Timex)?! De är naturligtvis till salu!
Och apropå URK! Den va riktigt skitig! Men nu är det ren o fin!
Tackar och lite tur för mig att du missade! Kunde blivit ett tufft krig... F-L och Zenith har haft nära samarbete en gång i tiden, F-L sålde Zenith, framförallt i Asien (Indien), så det har nog sneglats en hel del på Zeniths design. (eller är det Zenith som lånat...?) Finns också en hel del klockor som är märka både med F-L och Zenith där ute. Men jag misstänker att de flesta med dubbelmärkning såldes i just Indien och att köpa F-L/Zenith från just Indien kan ju aldrig sluta bra!!! Bildexempel nedan.Jopp! Tyvärr var jag på bio den kvällen. Såg Logan, som var riktigt bra, så var ju inte helt misslyckat. Men två minuter innan eftertexterna kände jag en vibration i fickan och när filmen var över och jag var påväg ut såg jag mailet om att jag blivit överbjuden. Det var två minuter efter att auktionen var över.
Stort grattis, dock! Den var sjukt fin! Så jäkla snyggt med datumet i hörnet. Zenith har ju en modell med samma layout.
Jag får väl vara nöjd med att jag faktiskt har en sådan ZenithTackar och lite tur för mig att du missade! Kunde blivit ett tufft krig... F-L och Zenith har haft nära samarbete en gång i tiden, F-L sålde Zenith, framförallt i Asien (Indien), så det har nog sneglats en hel del på Zeniths design. (eller är det Zenith som lånat...?) Finns också en hel del klockor som är märka både med F-L och Zenith där ute. Men jag misstänker att de flesta med dubbelmärkning såldes i just Indien och att köpa F-L/Zenith från just Indien kan ju aldrig sluta bra!!! Bildexempel nedan.
Jag får väl vara nöjd med att jag faktiskt har en sådan Zenith
Asgrym!Nyinkommen klocka som gör två flugor på smällen då den prickar in två saker jag gillar - kvadratisk och Alpina
Snygg, romerska siffror kan var så snyggt.Nyinkommen klocka som gör två flugor på smällen då den prickar in två saker jag gillar - kvadratisk och Alpina
Nope, tänk mer area. Men allt beror på formen.Hur är storleken jämfört med runda klockor? Om man har en rund 40mm och en fyrkantig 40mm. Känns de lika stora på armen då?
Det enkla svaret är nej. Den fyrkantiga upplevs större då den faktiska ytan av en fyrkant i exempelvis 40x40 är större än en ytan av en cirkel med 40 i diameterHur är storleken jämfört med runda klockor? Om man har en rund 40mm och en fyrkantig 40mm. Känns de lika stora på armen då?