Klockskrollarn
Basic
Lovar att jag ska leverera!Kul, ser fram emot "efterbilderna"!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lovar att jag ska leverera!Kul, ser fram emot "efterbilderna"!
Kan du inte ta nån bra bild på hur tjockleken är? Ifall det blir mycket som tas ner i förhållande till glasetDr Watch hade tid och tar av den på måndag, skickar den sedan till Tempus i NL för recut. Blir spännande att se resultatet! Före bilder:
Ska jag göra! Ska väga den också för att få någon uppfattning om hur mycket som försvinner. Enligt tempus kan man köra recut 3-4 gånger innan bezeln blir tunn.. Oklart om det stämmer dock..Kan du inte ta nån bra bild på hur tjockleken är? Ifall det blir mycket som tas ner i förhållande till glaset
Intressant jämförelse, en 116234 från 2011 till vänster, en 126234 från 2025 i mitten. Flutesen är mer prominenta på den nyare refen såklart men är det jag saknar på min äldre ref..Kan du inte ta nån bra bild på hur tjockleken är? Ifall det blir mycket som tas ner i förhållande till glaset
Sålde min GMT av just denna anledning, datejusten på en "mindre handled" sitter så jäkla bra!Trivs så mycket bättre med en datejust på armen än en sub
![]()
Trivs så mycket bättre med en datejust på armen än en sub
![]()
En dj 36mm är riktigt mångsidig, funkar till nästan allt.Sålde min GMT av just denna anledning, datejusten på en "mindre handled" sitter så jäkla bra!
Stiligt! Har du haft några problem med eller behövt serva länken?Rolex 1500 från 1965
![]()
Tack!Stiligt! Har du haft några problem med eller behövt serva länken?
Ser riktigt lovande ut!Nu har man gjort en recut på bezeln, markant skillnad skulle jag våga säga. Blir intressant att se hur det ser ut när den kommer tillbaka på klockan! Före och efter, den vita är min.
Nytt plexi från Truedome![]()
Har inte klockan med mig idag. Kan lägga upp fler bilder imorgonSkulle verkligen vilja se hur den såg ut från sidan. Vart köper man ett sånt plexi?