• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

eey, det är du som köpt den, du skall bära den, är du nöjd så vem är jag mer en att säg min mening!

För mig är boetten det första jag tittar på när jag skall köpa en vintage klocka, allt annat på klockan kan man byta ut, men det blir
dyrt om det ens går att rädda i ditt fall den boetten! Som sagt den är din och vill du ha den så och är nöjd så kan resten av världen dra (simpelt egentligen), eller hur?

Senast ändrad:
eey, det är du som köpt den, du skall bära den, är du nöjd så vem är jag mer en att säg min mening!

För mig är boetten det första jag tittar på när jag skall köpa en vintage klocka, allt annat på klockan kan man byta ut, men det blir
dyrt om det ens går att rädda i ditt fall den boetten! Som sagt den är din och vill du ha den så och är nöjd så kan resten av världen dra (simpelt egentligen), eller hur?
¯\(ツ)

Hej på er,

Klickade hem denna 1600 och funderar lite över skicket samt vad den har för marknadsvärde? Ni får gärna vara så brutala som ni vill, ärlighet är bäst :).

~ För att ge lite bakgrund lyckades jag pruta ned den till 28 då säljaren hade problem och kunde inte skicka den på 2.5 månad.
Man måste vara blind för att missa att den är en katastrof.

Njut utav klockan.
Skulle du av någon anledning vilja sälja den så finns det säkert någon som vill betala liknande peng som du har gjort. ☀️
Det skall jag :), det är inte direkt som att jag är gråtfärdig eller ser det som någon gigantisk förlust affär. Rentav påverkar 28 tusen knappt min ekonomi, det är ish en halv månadslön f.s.

Självaste iden bakom köpet var inte att spara pengar eller någon sorts flip för framtiden. Utan att jag varit sugen på en two-tone med smooth bezel ett par månader. Sen dök denna upp och tyckte priset var ingen fara för ett sådant köp på den gråa marknaden. Enl mig är det lite charmen med vintage o gråa markanden, att det finns en risk osv…(o att man kan gå i vinst). Självfallet om det hade vart ett ”större” köp frågar man alltid om råd först.

Nytt in - Mint tavlan är topp!

IMG_8969.jpeg

Känner nog inget behov av att leta efter en bättre boett, länken däremot skall jag restaurera.

Ang verket är den servad 2021 så där känner jag ingen brådska :).

Vad jag tolkar det som, enligt dig kan man få en DJ, 36 mm i bra/okej skick för 28 tusen och ned? :), intressant.

Respektabelt vintage skick känns som något väldigt subjektivt haha.
Köpte en DJ i betydligt bättre (men självklart inte mint) skick än den där för 32k för inte alls länge sen så visst går det att hitta bättre för ungefär samma peng om man letar lite :)

Tillbaka
Topp