L.D
Basic
Jag är våldsamt förtjust i dressade Day Date klockor med stor dagruta kl 12. Jag är förtjust i bland annat Hamilton Jazzmaster Day Date (H32505141) och Maurice Lacroix Pontos (PT6358-SS001-430-1). Men designen på Rolex Day Date är dock på en helt annan nivå i mina ögon tack vare den veckade (Fluted) bezel. Jag kommer nog aldrig lägga de pengarna på en klocka och jag är inte intresserad av att ha en gammal sliten dressare, även om det är en Rolex.
Jag har sökt och hittat alternativ från Orient, Seiko, Bulova och Tudor. Även om "man" kan tycka att Orient, Seiko och Bulova har gjort homager i en negativ bemärkelse så bör "man" ändå rimligen anse att Tudor's versionen är okej med tanke på Rolex-Tudor kopplingen. Hur som finns ingen av dessa till nyförsäljning länge och på begagnat marknaden är de svåra att hitta samt dyra. Tudor säljer idag en Day date klocka och en klocka med veckad (Fluted) bezel, men de har ingen med både och. Utifrån detta kommer jag med två frågeställningar till er.
1. Känner någon till en annan alternativ klocka eller någonstans man kan hitta de klockor jag givit exempel på?
Och nej, jag tänker inte köpa en gammal begad/sliten Rolex, det är uteslutet.
2. Förstår någon varför ingen annan säljer klocka av denna model längre?
Jag tänker att det är helt klart en populär modell som folk är beredd att betala pengar för. Och idag så stjäl/lånar de flesta designelement och idéer av varandra, så varför inte denna.
Orient Day Date: 2EV03001DY
Bulova Super Seville
Tudor (Prince?) Date Day.
Jag har sökt och hittat alternativ från Orient, Seiko, Bulova och Tudor. Även om "man" kan tycka att Orient, Seiko och Bulova har gjort homager i en negativ bemärkelse så bör "man" ändå rimligen anse att Tudor's versionen är okej med tanke på Rolex-Tudor kopplingen. Hur som finns ingen av dessa till nyförsäljning länge och på begagnat marknaden är de svåra att hitta samt dyra. Tudor säljer idag en Day date klocka och en klocka med veckad (Fluted) bezel, men de har ingen med både och. Utifrån detta kommer jag med två frågeställningar till er.
1. Känner någon till en annan alternativ klocka eller någonstans man kan hitta de klockor jag givit exempel på?
Och nej, jag tänker inte köpa en gammal begad/sliten Rolex, det är uteslutet.
2. Förstår någon varför ingen annan säljer klocka av denna model längre?
Jag tänker att det är helt klart en populär modell som folk är beredd att betala pengar för. Och idag så stjäl/lånar de flesta designelement och idéer av varandra, så varför inte denna.
Orient Day Date: 2EV03001DY
Bulova Super Seville
Tudor (Prince?) Date Day.