Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu har du ju fått en hel del svar på fråga 1 så jag kan bara tipsa att googla day date alternative... på din andra fråga tror jag helt enkelt att det är för att den inte ligger i tiden längre. Missförstå mig rätt, Rolex gör den fortfarande och den säljer, men det var när den var ny och som mest populär som andra tillverkare gjorde sina varianter. Nu är det andra design element man lånar av varandra. Det går lite i vågor, precis som med klädmode. Rolex är ju inte en tillverkare som släpper ny design och ligger i framkant på det området, så det är ju lite otur att du fastnat för just en av deras modeller1. Känner någon till en annan alternativ klocka eller någonstans man kan hitta de klockor jag givit exempel på?
Och nej, jag tänker inte köpa en gammal begad/sliten Rolex, det är uteslutet.
2. Förstår någon varför ingen annan säljer klocka av denna model längre?
Jag tänker att det är helt klart en populär modell som folk är beredd att betala pengar för. Och idag så stjäl/lånar de flesta designelement och idéer av varandra, så varför inte denna.
Förstår inte varför du länkar denna klocka. Som jag sagt vid flertalet gånger, det är den vågmönstret på bezel jag är intresserad av. Jag har sedan tidigare god kännedom om Certinas Day/Date klockor, men de är inte det jag letar efter.Certina special !!!
Make sens. Tack för att du svarade på frågan!Nu har du ju fått en hel del svar på fråga 1 så jag kan bara tipsa att googla day date alternative... på din andra fråga tror jag helt enkelt att det är för att den inte ligger i tiden längre. Missförstå mig rätt, Rolex gör den fortfarande och den säljer, men det var när den var ny och som mest populär som andra tillverkare gjorde sina varianter. Nu är det andra design element man lånar av varandra. Det går lite i vågor, precis som med klädmode. Rolex är ju inte en tillverkare som släpper ny design och ligger i framkant på det området, så det är ju lite otur att du fastnat för just en av deras modeller.
Var så god, man gör så gott man kanMake sens. Tack för att du svarade på frågan!
Intressant hur de flesta är mest intresserade av att uttrycka sina åsikter och är helt ointresserade av att svara på den faktiska frågan som en trådskapare ställer. Eller missförstår vad trådskaparen söker och tar upp klockor som har inget att göra med det man söker. Tröttsamt...
För det första är priserna alltid något lägre i asien. Har dock inte koll på nypiserna här hemma på de modellerna.Jag har ocksa börjat kolla mycket pa en Tudor med fluted bezel, superfina!
Var i hongkong nyligen där de säljs nya, för cirka 20700 sek. Jag har inget emot lite patina och tänkte att jag borde kunna hitta en billigare, men nu när jag letar runt ligger de flesta jag hittar bade pa ebay och chrono24 ofta en bra bit över nypriset jag sag i hongkong.
Har jag helt missat nagot eller skiljer sig de äldre klockorna fran de som kan köpas nya idag?
Mycket fin Tudor! Vad är diametern på den?För det första är priserna alltid något lägre i asien. Har dock inte koll på nypiserna här hemma på de modellerna.
Men de äldre ligger mellan 15-20k i fint skick. Så det kan nog vara så att de äldre är mer eftertraktade. Jag själv föredrar de äldre framför en modern. Gillar looken på de äldre DD och DJ framför de nya också!
Min 94613
![]()
35mm utan kronan!Mycket fin Tudor! Vad är diametern på den?![]()
Jag sitter och letar efter en sån35mm utan kronan!![]()
Det är ref: 94613, finns nog någon på chrono24 annars rätt sällsynta här på forumet.Jag sitter och letar efter en sån![]()
Tack!Det är ref: 94613, finns nog någon på chrono24 annars rätt sällsynta här på forumet.
Lycka till med letandet, det är en grym klocka!![]()