• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Finklockan åkte på idag 😊 glad fredag på er!
IMG_0601.jpeg

IMG_0602.jpeg

Jag trodde faktiskt aldrig att jag skulle tröttna på denna klocka, men den används tyvärr alldeles för lite numera. Känner därför att det är dags att låta någon annan få glädje av den, samtidigt som jag vill testa något nytt. MEN är man galen och sälja denna?

Bilagor

• 0.jpg
    0.jpg
    168.3 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:
Jag trodde faktiskt aldrig att jag skulle tröttna på denna klocka, men den används tyvärr alldeles för lite numera. Känner därför att det är dags att låta någon annan få glädje av den, samtidigt som jag vill testa något nytt. MEN är man galen och sälja denna?
Inte alls galet. Varför sitta och hålla på något du inte uppskattar tillräckligt mycket? Roligare då att rotera lite i lådan. Säljer du till marknadspris bör du kunna skaffa en igen framöver om du ångrar dig också.

Jag tycker att deras kvalité är bäst i klassen. Du kommer inte bli besviken.
Sagt och gjort. Beställde ett made to order som kom idag efter 5 veckors väntan. Helt galet vad mjukt och följsamt lädret är direkt. Med ton i ton på stichingen blev den sjukt bra och färgen är precis som jag vill ha det med guld. Stort tack för tips och inspiration! 🙏

IMG_6043.jpeg

IMG_6042.jpeg

Sagt och gjort. Beställde ett made to order som kom idag efter 5 veckors väntan. Helt galet vad mjukt och följsamt lädret är direkt. Med ton i ton på stichingen blev den sjukt bra och färgen är precis som jag vill ha det med guld. Stort tack för tips och inspiration! 🙏

IMG_6043.jpeg

IMG_6042.jpeg

He-he, tack så mycket. Jag är lättad att jag inte överdrev hur bra dessa är :)

Någon som har testat gummi på Day Date? Över lag är nog gummi mitt favoritmaterial på armband. Trivts väldigt br med gummi både på hublot, och rolex tidigare. Osäker på hur det skulle funka på DayDate dock. Men hade velat prova. Utmaningen blir väl att hitta ett med bra passform. På sub mm även moderna day date är ju curved Rubber B mm lämpligt. Just Rubber B har jag kört mycket på Sub historiskt och gillat. Men hur hittar man ett curved för 18038/18238 boetterna? Finns det annat än raka gummin för dessa?

Någon som har testat gummi på Day Date? Över lag är nog gummi mitt favoritmaterial på armband. Trivts väldigt br med gummi både på hublot, och rolex tidigare. Osäker på hur det skulle funka på DayDate dock. Men hade velat prova. Utmaningen blir väl att hitta ett med bra passform. På sub mm även moderna day date är ju curved Rubber B mm lämpligt. Just Rubber B har jag kört mycket på Sub historiskt och gillat. Men hur hittar man ett curved för 18038/18238 boetterna? Finns det annat än raka gummin för dessa?
Här kan du se hur det ser ut på gummi:

Du ska ha ett raka ändor och tunt/följsamt isf. Helst rejält avsmalnande.

Tillbaka
Topp