• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Daytona priser

Trodde du pratade i generella termer och inte enstaka undantag.
Jag talar i generella termer. Det finns många dyra vintage Tudor, jag kan lista fler om du vill? Tudor har samma byggkvalité i boetter, länkar, tavlor och visare som Rolex då dessa förr var samproducerade. Skillnaden är urverken, men Tudors ETA-baserade verk är tillförlitliga och bra också.
Din personliga övertygelse baserat på din egna fixa idé får stå för dig, du har framfört dessa förr. Jag vet, -"Tudor är för fattiga som inte har råd med Rolex", eller hur du brukar formulera det...

Jag talar i generella termer. Det finns många dyra vintage Tudor, jag kan lista fler om du vill? Tudor har samma byggkvalité i boetter, länkar, tavlor och visare som Rolex då dessa förr var samproducerade. Skillnaden är urverken, men Tudors ETA-baserade verk är tillförlitliga och bra också. Din personliga övertygelse baserat på din egna fixa idé får stå för dig, du har framfört dessa förr. Jag vet, -"Tudor är för fattiga som inte har råd med Rolex", eller hur du brukar formulera det...
Att Tudor är Rolexs billigare alternativ är inget som jag hittat på. Det har Rolex ledningsgrupp gjort men om du vill kalla det för en fix idé och dra upp något dyrt vintageexempel från Tudor när vi talar Daytona generellt, så visst.

Förstår inte din överraskning över att Tudors "Daytona"-kopior generellt kostar mindre än originalen. Vad är det du tycker är så konstigt med det?

Att Tudor är Rolexs billigare alternativ är inget som jag hittat på. Det har Rolex ledningsgrupp gjort men om du vill kalla det för en fix idé och dra upp något dyrt vintageexempel från Tudor när vi talar Daytona generellt, så visst.

Förstår inte din överraskning över att Tudors "Daytona"-kopior generellt kostar mindre än originalen. Vad är det du tycker är så konstigt med det?
Som i bilvärlden, Audi, VW & Skoda. Same shit, different price:D

klart du ska ha en sån här @Johnne :)
IMG_8910.JPG

Tudor som Rolex lillasyster var ju tanken från början och jag förstår visst hierarkin syskonen emellan.
Jag ser inget konstigt heller med att storasyster Rolex är dyrare och betingar större pengar. Men en Daytona kostade från ca 60k för något år sedan och kostar numera plus 50 procent eller mer. En likvärdig klocka i Tudor Chrono som är sambyggd med Rolex med största skillnaden urverket, Chronon kostar fortfarande ungefär lika mycket som för ett par år sedan. Två i princip likvärdiga klockor byggda i samma fabrik, den ena flärdfullare genom sin status men nästan 100000kr dyrare än den andra. Motiverat? Är namnet och märkets status SÅ viktigt tycker du? Därav att jag är förvånad att Tudorn inte följt Daytonan mer. Jämför tex med Tudor Submariners som följer Rolex Submariners rätt väl.

Tillbaka
Topp