• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Daytona

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Trodde jag var den enda i världen att inte gilla Daytona... Med den för tråden känner jag mig inte lika ensam längre.
Som sagt, är jag inte alls förtjust i den. Dessutom tycker jag prisbilden är smått orolig.
 

sir alex

Panerai
Tjuvläser tjejens modetidningar ibland och kan konstatera att Daytonan är väldigt populär på diverse bloggare, prinsessor och annat kvinnofolk. Tror att modellens populäritet har passerat max för nu och att väntetider kommer att minska precis som intresset. Ganska fin klocka dock.
 

Mauritz

Rolex
Det är en grym,skön och fin klocka finns möjlighet att köpa så "go for it"
DSC_0371.JPG
 
  • Like
Reactions: Man

Kim

Panerai
Japp! Det går även sätta dit tex WG tavla om man får fatt i en vill säga. ;)
När jag frågade hos AD fick jag till svar att det inte gick?! De så att det bara gick vid service...visst det köper jag. Men om jag fixar tavlan själv kan ni då byta ut den då? Nej tekniskt omöjligt, går inte på modeller efter 2011! Stämmer verkligen detta?
Går bara att byta mellan vit och svart tavla på SS modellen enligt AD.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
När jag frågade hos AD fick jag till svar att det inte gick?! De så att det bara gick vid service...visst det köper jag. Men om jag fixar tavlan själv kan ni då byta ut den då? Nej tekniskt omöjligt, går inte på modeller efter 2011! Stämmer verkligen detta?
Går bara att byta mellan vit och svart tavla på SS modellen enligt AD.

Nej stämmer inte.

Sen finns det väl vissa ADs som inte vill befatta sig med att bygga 'frankens'. Kan ju vara en dålig bortförklaring.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
De sa att efter 2011 ha Rolex gjort tekniska ändringar som gjorde de omöjligt att sätta dit andra tavlor än de gjorda för SS. Så det är bara bull?

Finns ett par på Chrono iaf., flera årsmodeller efter 2011. Både med racingtavla och pandatavla. Bla:

http://www.chrono24.se/rolex/dayton...=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Jag tror dessutom det finns andra i tråden som kan berätta betydligt mer om det här och har personlig erfarenhet...
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Kim

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
När jag frågade hos AD fick jag till svar att det inte gick?! De så att det bara gick vid service...visst det köper jag. Men om jag fixar tavlan själv kan ni då byta ut den då? Nej tekniskt omöjligt, går inte på modeller efter 2011! Stämmer verkligen detta?
Går bara att byta mellan vit och svart tavla på SS modellen enligt AD.
Äger du en 116520 o vill köpa en panda tavla skicka ett PM. Ev har jag en tavla...
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Körde daytona ett tag också.
Nyare modell med svart tavla. Min graal, mitt allt min Keeper...... Trodde jag.
Känslan dog ut, försvann och slutade med att jag sålde den.
Tycker fortfarande att det är en fantastiskt vacker klocka men den skulle funnits i 42 mm och med datum. Kanske nedsänkt glas också.
 

Zingo

Rolex
Daytonan är fin, på damer. Vet inte varför, kanske för många damparfym klockor som är förlika och som därmed sabbat Daytonan? :(
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Oväntat mycket negativt i denna tråd. För några år sedan tyckte jag Daytonan var väldigt kvinnlig men nu börjar jag gilla den mer och mer.

Jag har fortfarande svårt för PCL, brist på AR och priset men utöver det tycker jag den är nice, speciellt senaste modellen. Den sitter ju ruggigt gött och storleken är väl både ett plus och minus. Tycker som sagt den är smidig men den ser ganska liten ut på mig.

Om det mot förmodan släpps en Daytona i stål med keramisk ring så blir jag nog tvungen att testa.

Mytstatusen tycker jag däremot är helt obefogad. Det var den premiumklocka som var vanligast på passagerarna förra gången jag satt på ett flygplan.

Ett safe card då det inte kommer hända......du är inte den enda som kör den metoden......hade köpt direkt om bara......
 
Topp