• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

De bästa hamburgerhaken i Göteborg?

OskarK

Vacheron
2-Faktor
I baren? Är det inte bara en kassa?

F.ö har det varit bra ett flertal gånger. Var dock där på lunchen idag, och blev lite besviken. Torrt och tråkigt kött.
Men som sagt, innan har det varit bra.

Haha jo men hon i kassan kallade det för en bar :p

Okej då får vi se. Har käkat på Butchers Market innan och tänkte gått dit ikväll med men var lite för lång kö.

Tack för snabb feedback killar :)
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Tycker att glassens beskrivning av Stock Yard stämde rätt bra igårkväll tyvärr :( "Torrt och tråkigt kött."
 

Whedda

Rolex
Tveklöst The Barn!

Butchers Market må ha en bra burgare men är ett jävla skämt när det kommer till service...

Under INGA omständigheter görs ändringar på deras Burgare (så avstå om ni har allergier) och själv fick jag en utskällning för att jag bytte bord. Värt att veta är att lokalen hade 1(!) sällskap och inte tog emot reservationer.

Servitrisen sa "Till nästa gång skall ni veta att här är det faktiskt vi som placerar gästerna"

Det blev ingen nästa gång...
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tveklöst The Barn!

Butchers Market må ha en bra burgare men är ett jävla skämt när det kommer till service...

Under INGA omständigheter görs ändringar på deras Burgare (så avstå om ni har allergier) och själv fick jag en utskällning för att jag bytte bord. Värt att veta är att lokalen hade 1(!) sällskap och inte tog emot reservationer.

Servitrisen sa "Till nästa gång skall ni veta att här är det faktiskt vi som placerar gästerna"

Det blev ingen nästa gång...


Måste verkligen testa the Barn nån dag.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Bumpar denna.

Testat ett antal olika burgare sedan ett litet tag tillbaka, så här kommer mina högst ogenomtänkta åsikter:

The Barn. Trevlig service. Burgaren (Prästen) smakade bra, men köttet bara smulades sönder - vilket inte var särskilt kul. Tillbehör var riktigt bra - tror jag tog vanliga pommes och chilimajo.
Sammanfattat var det bra, och främst jävligt trevligt - men jag förstår inte riktigt hypen.

Two buns & meat. Foodtrucken som åker runt i stan. Testade i somras.
Inte särskilt prisvärt, med närmare hundringen för enbart burgaren. Däremot var det gött! Lite grisigt, men gött.

Vigårda. Förvånansvärt bra för vad det är. Mycket bra alternativ till andra snabbmatsställen (BK, Mcdonalds etc). Gött att kunna ta en bärs och sitta i en trevlig miljö om man vill trycka i sig något snabbt och onyttigt innan man går ut och dricker öl t.ex.

7ans gatukök. De har börjat göra högrevsburgare, som konkurrerar med typ Two buns&meat. Jäkligt grisigt, men gött.

Holy Cow. Bra och gott, men inte bättre än Barn, 2112 etc.

Käkade även lunch på Burgersson häromdagen, och det är fortfarande inte någon upplevelse.
Godaste burgaren är fortfarande 2112 för övrigt, och det är synd att den lokalen och stämningen där inne är så jävla trött.
 

Lowe92

Cartier
Har inte testat The Barn än men alla polare säger att det är bäst i Göteborg. 2112 tycker jag är sådär om jag ska vara helt ärlig, finns många bättre i götet.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vad gör jag på Lifestyle? The Barn var riktigt tråkigt om man ser till hypen, ok men inte mer. Butchers bättre vilket även Tugg var. 2112 har jag inte testat så det får väl bli nästa...
 

icalle

Friends of KS
Tror jag kommer ranka det.
1. 2112
2. The barn
3.rovers på andralång
4. Butchers, var iofs längesen jag var där nu.
 

Hugii

Audemars
Berätta mer!
Har inte ätit på Vigårda än.
Vi var 2 personer och beställde 1st original, 1 st vegoburgare (som inte var burgare utan bara grönsaker i hamburgerbröd) och 3st klyftpotatis (var av 2 var kalla, 1 var varm)...
Jag vet inte, ska jag äta då går jag över gatan på burger king, om jag ska dricka går jag också över gatan eller på nåt intilliggande ställe :)

Kul att testa, absolut... men för mig stannar det där. Tyvärr
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Vi var 2 personer och beställde 1st original, 1 st vegoburgare (som inte var burgare utan bara grönsaker i hamburgerbröd) och 3st klyftpotatis (var av 2 var kalla, 1 var varm)...
Jag vet inte, ska jag äta då går jag över gatan på burger king, om jag ska dricka går jag också över gatan eller på nåt intilliggande ställe :)

Kul att testa, absolut... men för mig stannar det där. Tyvärr

Håller inte med, tycker burgarna på Vigårda är helt ok. Dessutom upplever jag att Vigårda ger mycket värde för pengarna. Har naturligtvis ätit bättre burgare men med samma prisnivå som Max så är det mer än hyfsat. Att man dessutom kan få en öl till maten gör inte saken sämre.
 
Topp