• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dealbreaker?

Gurkan

Cartier
Jag vägrar köpa klockor med månfas. Månfas är en styggelse och borde förbjudas. ;)

Say what??:) Månfas som är så coolt!

asabubet.jpg


Antar att du inte går helt igång på denna alltså:D

a8uqa5yd.jpg
 

HolyCrap

Omega
Bortsett från modeklockor och annat skräp så vill jag säga vikta länkar (heter det så? Icke massiva länkar). Har man inte råd med massivt så... :p

De rasslar och äter upp armhåren för mig!

/P
 

Bolio

Panerai
Plottrigt, bling och is gör ju att vissa märken faller nästan helt bort. Digitalt går också bort samt avsaknad av inhouse verk, då blir det minus i min bok.
Mindre ur än 38mm vill jag inte heller ha på mig " f.. va kräsen jag är ".
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Dåligt utformade viklås, vridringar som inte centrerar och för "kladdiga" urtavlor står inte högt i kurs hos mig.
 

SSL

Audemars
Dag/datum.
Amerikanska märken.
Tråkig story.
För mycket hets/hipstermärke.
Ful logga utan stil.
Att Tudor kör med rosen ist för skölden.
 

Dr Stein

Cartier
Såna där datumfönster som visar gårdagen och morgondagen också...

Ja, vad är grejen med det? Jag är helt för totalt onödiga komplikationer, som tex månfas, som ju ändå har existensberättigande för att de gör klockan mer lekfull och avancerad. Men att konstruera trippeldatum kan ju alla göra om man bara gör större hål vid datumfönstret.

Och när har man nånsin behov av att veta morgondagens datum när man ser dagens? Stämmer det ens i slutet av månaden? Nån som har trippeldatum och kan besvara mina frågor?
 

Dr Stein

Cartier
Och devalverande för mig är för små klockor. Under 38 mm går bort. Men kan förstås vara snyggt om man har smala armar och stil i övrigt.

Edit: Dealbreaker, ej devalverande. Även om dealbreakers i sig möjligen kan ha devalverande effekt på ett långsökt sätt...
 
För mig är det svårt att klara av en kromad boett, liksom en guldpläterad.
Det handlar mest om att de slits lätt och då ser sunkiga ut. Guld på stål känns dock ok.
Har även svårt för klockor större än 40 mm. samt sk. dykarur, har 2 st och det har att göra med att jag känner mig naken utan klocka i badet.
Sist, men inte minst, så ger mig kvartsur rysningar.
Mitt senaste inköp är en Bulova Accutron! Får se hur den känns, kanske måste den säljas fort?
 
Topp