• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Defekt Zenith XL Tronic

jonas_ehnström

Breitling
Haloj

Min pärla slutade helt plötsligt att fungera, man har ljudet från den men den står stilla. Lämnade in den och fick svaret att det kostar mer att försöka laga samt att det kanske inte finns delar.
Kan någon på detta forum tipsa om alternativ eller är det bara att lägga den i graven:(

Mvh
Jonas
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Haloj

Min pärla slutade helt plötsligt att fungera, man har ljudet från den men den står stilla. Lämnade in den och fick svaret att det kostar mer att försöka laga samt att det kanske inte finns delar.
Kan någon på detta forum tipsa om alternativ eller är det bara att lägga den i graven:(

Mvh
Jonas

Hade kollat med Paul på Electric watches.
Förvisso i England och tydligen borta till augusti, men vettig att ha att göra med och bra priser.
Lätt värt ett försök, även om det kanske ändå kommer att landa på en kostnad som ligger i paritet med värdet på den.
http://electric-watches.co.uk/
 

rogart-63

Patek
Troligen indexhjul som gått sönder. Fått en smäll eller nåt så kan det gå. Så små kuggar att dom inte är synliga annat än med mikroskop. Finns nån mer snubbe i England. men kommer inte ihåg just nu.
Haft kontakt men skicka ingen då jag fick hjälp av Paul . Han hade lagat klockan tidigare . Kanske kan vara ett alternativ. Om du vill kan jag kolla upp det?
http://www.woodlandtechnical.co.uk/
 
Senast ändrad:

kuma-kun

Audemars
Hade kollat med Paul på Electric watches.
Förvisso i England och tydligen borta till augusti, men vettig att ha att göra med och bra priser.
Lätt värt ett försök, även om det kanske ändå kommer att landa på en kostnad som ligger i paritet med värdet på den.
http://electric-watches.co.uk/

Jag hade en gammal CTZ HiSonic som var riktigt fin i allt förutom verket som var stendött och t.o.m. rostigt.
Gav bort den till en kamrat som skickade den till Electric watches som bytte en hel del delar och servade till ett förvånansvärt lågt pris, drygt 2000 sek har jag för mig.
Vad jag förstår är han duktig, prisvärd och har mycket reservdelar vilket gör att han är översvämmad med arbete.
Kan vara värt att vänta tills han tar emot jobb igen.
 

DrKlocka

Audemars
Jag hade en gammal CTZ HiSonic som var riktigt fin i allt förutom verket som var stendött och t.o.m. rostigt.
Gav bort den till en kamrat som skickade den till Electric watches som bytte en hel del delar och servade till ett förvånansvärt lågt pris, drygt 2000 sek har jag för mig.
Vad jag förstår är han duktig, prisvärd och har mycket reservdelar vilket gör att han är översvämmad med arbete.
Kan vara värt att vänta tills han tar emot jobb igen.
Kan inte förstå varför han håller en sån låg prisnivå. Med den efterfrågan och hans kunskap borde han värdera den högre.
Men visst, prisvärt så passa på!
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Kan inte förstå varför han håller en sån låg prisnivå. Med den efterfrågan och hans kunskap borde han värdera den högre.
Men visst, prisvärt så passa på!

Näe, det är så klart svårt att konkurrera mot.
Som slutkund är det dock fantastiskt och han har ju ganska stor del att en massa stämgafflar inte bara skrotats bort.

And for that, we thank him! ;)
 
Topp