• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Deklaration

Varför låna ut pengar till Staten utan ränta? Hade lagt restskatten du får tillbaka på börsen har du haft +30% av värdet, vilket borde bli en lite dyrare rolle.

Jag gillar att sprida mina risker har betydligt mer på pengar på börsen och fastigheter än de kronorna som staten nu har lånat av mig under ett år... besväret och tiden för mig att jämka är mindre än den eventuella vinsten:)

Jag gillar att sprida mina risker har betydligt mer på pengar på börsen och fastigheter än de kronorna som staten nu har lånat av mig under ett år... besväret och tiden för mig att jämka är mindre än den eventuella vinsten:)

Du behöver inte jämka för att betala rätt skatt. Får man tillbaka stora belopp så har man betalat fel skatt helt enkelt. Otroligt att folk tycker det är så roligt att låna ut pengarna till staten helt gratis. Lånar du ut din bil mm gratis till andra också? Att se pengarna som en överraskning och ”en extra slant” tyder på dåligt sparande och koll på sin egna ekonomi.

Du behöver inte jämka för att betala rätt skatt. Får man tillbaka stora belopp så har man betalat fel skatt helt enkelt. Otroligt att folk tycker det är så roligt att låna ut pengarna till staten helt gratis. Lånar du ut din bil mm gratis till andra också? Att se pengarna som en överraskning och ”en extra slant” tyder på dåligt sparande och koll på sin egna ekonomi.

Det beror på, har man fått en större bonus som inte är aktuellt varje år så måste man det.... Jag lånar ut min bil gratis till folk jag känner varför måste jag ta betalt för allt, jag jobbar också gratis ibland. Jag arbetar med skatt dagligen och visste ungefär hur mycket jag skulle få tillbaka +- 5 tkr och har haft en tillväxt på mina tillgångar på många fler procent än index det anser jag inte som dåligt sparande eller koll på sin ekonomi.

Blev bostadsrättsägare under hösten och undrar därmed om det finns några avdrag man kan eller bör göra nu i tider av deklaration? Tänker på bolånet eller liknande.

Är helt ny som sagt så alla tips mottages, har tidigare bara accepterat deklarationen via SMS.

Tillbaka
Topp