• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dela dina bästa semestertips!

allanos

Basic
2-Faktor
Hej alla!

Jag letade efter en semestertråd i Lifestyle men hittade ingen, så jag tänkte att jag startar en.

Tanken med tråden kommer egentligen från min egen situation. Jag börjar få rejäl idétorka inför semestern och tänker att det säkert finns fler som känner likadant.

Syftet är inte att lista de klassiska resmålen som alla redan känner till, utan snarare att samla de där riktiga guldkornen. Platser man kanske snubblat över under en annan resa och sedan hållit hårt om, eller destinationer som aldrig riktigt hamnar på de vanliga topplistorna men som verkligen är värda ett besök.

Det kan vara allt från en liten ort i Sverige, en fantastisk restaurang, ett hotell, en ö, en bergsväg, en vingård eller en plats någonstans i Europa eller resten av världen som gjorde avtryck på dig.

Själv har jag rest en hel del det senaste året men känner ändå att jag blivit lite rastlös och vill komma iväg en kort sväng. Just nu pendlar tankarna mellan allt från en tur till Åland eller någon dold pärla i närheten av Nynäshamn, till att helt spontant sätta mig i bilen och köra söderut genom Europa, kanske hela vägen till Kroatien.

Så, vilka är era bästa guldkorn? Ju mer oväntade tips, desto bättre!

I Sverige föreslår jag Vildmarksvägen.
I södra Europa föreslår jag Gardasjön, Sydtyrolen.
Det finns så mycket fint att se. Tyskland har också mycket att erbjuda. Googla bästa sevärdheter för respektive land

För 15 år sedan avslutade jag en cykelsemester i Les Arc, Franska Alperna, med en lunch på en liten restaurang ovanför Arc 2000.
En överfylld liten fransk restaurang med utsikt över speed ski backen.
Underbar hamburgare på nybakat bröd, saftigt kött och gruyere. Detta sköljdes ner med husets röda.

Jag kan fortfarande känna smaken i munnen och minns upplevelsen som en av de bästa jag varit med om. Varje sommar så funderar jag på att återvända för att få göra det igen.
Men minnen är ju just minnen och troligen skulle jag bli besviken om jag åkte dit.

Men att äta fransk mat i alpmiljö är något som alla bör uppleva.

För 15 år sedan avslutade jag en cykelsemester i Les Arc, Franska Alperna, med en lunch på en liten restaurang ovanför Arc 2000.
En överfylld liten fransk restaurang med utsikt över speed ski backen.
Underbar hamburgare på nybakat bröd, saftigt kött och gruyere. Detta sköljdes ner med husets röda.

Jag kan fortfarande känna smaken i munnen och minns upplevelsen som en av de bästa jag varit med om. Varje sommar så funderar jag på att återvända för att få göra det igen.
Men minnen är ju just minnen och troligen skulle jag bli besviken om jag åkte dit.

Men att äta fransk mat i alpmiljö är något som alla bör uppleva.

Exakt! alla vi har dem resorna men kul att få dessa tips!

sorry för otydligheten, men vissa resor sticker ut mer än andra. Jag gillar och bila och hamnade på ett ställe i Schweiz som hette Flims vilket jag minns väldigt starkt och gjorde lite små äventyr på plats. Har du något tips eller starkt minne från någon resa?

Tillbaka
Topp