• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dela upp Handla - Säljes - Bytes i två?

Vore det inte en bra ide? Lite som TZ, men för att kanske justera det lite åt Svenska marknaden, kanske en del för ur upp till 20-25k? Och en för 25k+?

Skulle ju underlätta läsandet och få ner bumpandet lite då det är så mycket nya annonser varje dag.
 

Guinness

Cartier
Kan tycka att det ligger något i förslaget. Om man inte vill dela upp så kanske det går att lägga ett till filter som behandlar prisspann.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Skulle inte vilja ha tvådelat men dock tycker jag det vore skönt att kunna sortera på pris.
 

Moffan

Panerai
2-Faktor
Vore trevligt om man kunde göra en lite mer kategoriserad sökning så som på C24. Större chans att hitta exakt det man söker.
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Är nöjd som det är när det gäller prisfrågan men hade nog hellre sett en tillbehörsavdelning separat från klockor.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
KS K&S är ju underbart. Det enda hade väl kanske varit om man delade upp det i Vintage och "Ej-vintage" :D
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Vart går gränsen för vintage?
Vad är det, 30 år? Men det där är ju anledningen till varför man inte skulle dela upp. Gränsen är suddig då olika personer anser att vintage är olika saker. Ännu värre blir det i situationer då man faktiskt inte själv vet allt för mycket om klockan.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Vad är det, 30 år? Men det där är ju anledningen till varför man inte skulle dela upp. Gränsen är suddig då olika personer anser att vintage är olika saker. Ännu värre blir det i situationer då man faktiskt inte själv vet allt för mycket om klockan.
Hehe, lite det jag ville komma fram till! Men då är vi överens iaf :)
 
  • Like
Reactions: PJW

Platinum

Cartier
Tycker inte det kommer så många annonser för att detta ska vara ett problem faktiskt. Sedan ser man lite på namnet/titeln på annonsen vad för typ av prisklass det rör sig om.
 

Riley

Panerai
Ja jag blir lika besviken varje gång jag klickar på en AP-annons och så visar det sig att den ligger över 25k :(
 
N

nn75

Guest
men det blir ju knepigt som ngn sa om man sänker priset. I ärlighetens namn är det ett större problem som det är nu?
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Tycker inte det behövs fler avdelningar eftersom det är så enkelt att sortera. Tvärtom skulle jag gärna se att köpes lades tillbaka med säljes/bytes som det var förut. Ingen jättefråga men jag tror det skulle göra att det lättare att få napp på en köpesannons. Vill man sen inte kolla köpes kan man ju enkelt filtrera ändå.
 
Topp