• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Delar till Rolex GMT Master 1675 (tavla, visare, insert, länk, ändlänkar)

David

Bödeln
Pris
3500
Returpolicy
Retur endast om delarna skulle visa sig inte vara äkta, vilket jag ser som mycket osannolikt då de hanterats av flera auktoriserade Rolex-urmakare.
Bilder Skickat
  1. Ja
Jag har frågat och försökt läsa mig till värdet på dessa delar på några olika forum, men inte lyckats skapa någon glasklar bild av värdet. Är du intresserad men tycker priset är helt åt skogen, dra dig inte för att skicka ett PM och meddela detta.

Alla delar kommer från en Rolex GMT Master 1675 tillverkad ca 1977, men en del eller alla kan ha monterats senare.

Eftersom skicket är både svårt att fota och svårt att beskriva är det endast F2F i närheten av Göteborg som gäller.


Tavla

Texten är lite sliten, det verkar som en av visarna kan ha skrapat mot den. Lysmassan är gulaktig med mörka fläckar, och färgen är lite bubblig nära kanterna.

Pris: 19500 kr

190610-1675-Dial-1.jpg


190610-1675-Dial-2.jpg



Visare

Lysmassan på GMT-visaren matchar tavlan ovan, men övriga har grön och sprucken lysmassa.

Pris: 3500 kr

190610-1675-Hands-1.jpg


190610-1675-Hands-2.jpg



Länk och ändlänkar (sålt)

Rolex 78360-länk med 580-ändlänkar anser jag vara i fint skick.

Clasp code är I4.

Pris: 9500 kr

190610-Bracelet-1.jpg


190610-Bracelet-2.jpg


190610-Bracelet-3.jpg



Insert

Pepsi-insert i okej skick.

Pris: 4500 kr

190610-1675-Insert-1.jpg


190610-1675-Insert-2.jpg



Som sagt, jag har inte mer tid att spendera på VRM för att hitta rimliga riktpriser, så här har du möjlighet att göra en bra affär och sälja vidare med god förtjänst, alternativt pruta om du tycker mina priser är vansinniga. (Därmed inte sagt att jag lovar att sänka dem, men jag är öppen för övertalning baserad på goda argument.)

Retur endast om delarna skulle visa sig inte vara äkta, vilket jag ser som mycket osannolikt då de hanterats av flera auktoriserade Rolex-urmakare.

Good guy enligt KS:
https://klocksnack.se/threads/david.10277/
 
Senast ändrad:
Topp