• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Delar till Seiko 6458 & 7C43-6010

slugg

Omega
Tjena KSare! Går i tankarna om någon av dessa fina mid-size Seiko quartzare från typ 80-tal. Trillade över en video under min research där dom går igenom en Seiko 6458 vars urverk var paj och konstaterade att det i stort sett var ”omöjligt att hitta ett nytt urverk / reparationsdelar”.

Så jag undrar om någon av er vet om man är rökt ifall man plockar upp någon av dessa modeller och vill serva dom. Går det att byta ut till någon modernare quartz-verk?

Modellerna är alltså de jag nämner i titeln:
- 6458-6020 eller 7C43-6010

Tacksam för vägledning!
 

Senpai

Cartier
2-Faktor
Tjena KSare! Går i tankarna om någon av dessa fina mid-size Seiko quartzare från typ 80-tal. Trillade över en video under min research där dom går igenom en Seiko 6458 vars urverk var paj och konstaterade att det i stort sett var ”omöjligt att hitta ett nytt urverk / reparationsdelar”.

Så jag undrar om någon av er vet om man är rökt ifall man plockar upp någon av dessa modeller och vill serva dom. Går det att byta ut till någon modernare quartz-verk?

Modellerna är alltså de jag nämner i titeln:
- 6458-6020 eller 7C43-6010

Tacksam för vägledning!
Stabila verk. Fina klockor i design och storlek. Går något sönder är det inte så dyrt att köpa en donatorklocka. 7c43 är senare, och liknar 7c46 som tillverkas än idag
 
Topp