• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

IMG_9209.jpeg

Första grönskan på Khaki brons. Mycket nöjd 👍
Coolt! Har du fått den där patinan på naturlig väg? Själv har jag haft min i typ 1,5 år och använt den rätt flitigt men tycker de går segt med "grönskan" 😁

En Murph i 38 mm och länk!
Nu kanske jag får slå till och prova en jag med. 😊👍
1000023184.png

Kul att den kommer med länk nu 👍 En Hamilton har stått på köplistan länge men har inte kommit till skott, velar lite fram och tillbaka mellan Murph 38, och en khaki field auto.

Jaha. Kunde inte hålla mig när dem släppte dem nya kvarts:arna. Tyckte den blå var riktigt snygg med en clean tavla.
IMG_5735.jpeg
IMG_5737.jpeg
IMG_5739.jpeg
Oh, intressant! Inte överförtjust i typsnittet för "Khaki", men annars trevlig.
En vit 33 vore inte dumt.
Är glaset lätt kupat som på mekaniska 38an?
Kan du ta några fler bilder på lite mer avstånd och typ i den här vinkeln?
1000034706.jpg

Oh! Detta är den Khaki Field jag väntat på! 36 × 10,6 mm, lovely... Riktigt sugen nu.

1000012015.jpg

Oh! Detta är den Khaki Field jag väntat på! 36 × 10,6 mm, lovely... Riktigt sugen nu.

1000012015.jpg

Aj aj. Inte bra. Starkt villhöver sug.
Edit: bara jag som fick lite Sinn vibes?

Aj aj. Inte bra. Starkt villhöver sug.
Haha, kände exakt likadant - aj aj. Jag har köpt alldeles för många klockor på sistone, så en till vore galenskap. Samtidigt är ju denna Khaki Field perfekt i mina ögon. Liten, tunn, titan, på länk... Argh!

@dd_mange Absolut lite Sinn-vibbar på denna. Men nu när Sinn höjt priserna så kraftigt senaste åren tycker jag denna Khaki Field är mer prisvärd med tanke på titan vs stål och 80 h vs 38 h gångreserv. Jag gillar fortfarande Sinn väldigt mycket, men de ger inte längre lika bra pang för pengen som de en gång gjorde. Denna Khaki Field kostar 1225 EUR och en 556 kostar 1375 EUR i respektive webshop. Dessutom kan man alltid hitta bra deals på Hamilton medan Sinn som bekant är benhårda med att aldrig ge några rabatter under några omständigheter.

Senast ändrad:

1000012015.jpg

Riktigt fin, men tro hur mycket extra man får betala för limited edition och någon collab man aldrig hört talas om? 😅
Min gissning är att det kommer normala varianter av den där i lite olika färger på tavlan. Har lite svårt att tro att dom tagit fram den boetten osv för ett enda släpp. Eller? 🤔

Riktigt fin, men tro hur mycket extra man får betala för limited edition och någon collab man aldrig hört talas om? 😅
Min gissning är att det kommer normala varianter av den där i lite olika färger på tavlan. Har lite svårt att tro att dom tagit fram den boetten osv för ett enda släpp. Eller? 🤔
Ja, som jag sagt förut: dessa limited editions är ett gissel och jag önskar alla tillverkare kunde lägga av och bara släppa klockor som vanligt.

Klart snygg, men jag hade nog faktiskt hellre haft den i stål, och gärna med den röda sekundvisaren som 38mm har som jag tror skulle ge lite mer karaktär. 36 mm och titan gissar jag på kommer kännas lite för mycket som en leksaksklocka.

Några recensioner:

Klart snygg, men jag hade nog faktiskt hellre haft den i stål, och gärna med den röda sekundvisaren som 38mm har som jag tror skulle ge lite mer karaktär. 36 mm och titan gissar jag på kommer kännas lite för mycket som en leksaksklocka.
Ja, den är kanske inte för alla, men personligen tycker jag den är så nära en perfekt Khaki Field man kan komma. En minimalistisk, liten, lättläst och fjäderlätt field watch som man glömmer bort på handleden - mwah!

1000012015.jpg

Äntligen! Älskade det mesta med den 38a jag hade men till sist tyckte jag ändå att den var lite stor för klocktypen särskilt som L2L är ganska långt. Länken är snyggare/cleanare än 38an också och dessutom har dom fått in en microjustering till i viklåset jämfört med 38an som bara har 2 vilket också är positivt även om det ser ut som att dom kunde fått plats med ett par hål till.

Jag skulle nog också föredra en stålvariant och röd tip skulle inte göra något. Förhoppningsvis dyker denna upp i fler utföranden vad det lider.
Tycker att den är liiite för dyr också men kanske bara jag som lever i det förgångna när en khaki field 38 gick att köpa ny för under 6k. Den kassa kronan gör väl sitt till också... 😅

Äntligen! Älskade det mesta med den 38a jag hade men till sist tyckte jag ändå att den var lite stor för klocktypen särskilt som L2L är ganska långt. Länken är snyggare/cleanare än 38an också och dessutom har dom fått in en microjustering till i viklåset jämfört med 38an som bara har 2 vilket också är positivt även om det ser ut som att dom kunde fått plats med ett par hål till.

Jag skulle nog också föredra en stålvariant och röd tip skulle inte göra något. Förhoppningsvis dyker denna upp i fler utföranden vad det lider.
Tycker att den är liiite för dyr också men kanske bara jag som lever i det förgångna när en khaki field 38 gick att köpa ny för under 6k. Den kassa kronan gör väl sitt till också... 😅

På vilket sätt är kronan dålig? Annat än att den inte är screw down?

På vilket sätt är kronan dålig? Annat än att den inte är screw down?

Kanske blev otydligt, harangen gällde priset: Menade att allt blivit dyrare med vår kassa SEK nuförtiden (senaste tidens inflation spelar säkert in också). Har haft 3 olika Khaki Field och har absolut inget att klaga på kronorna i något fall. 🙂

Kanske blev otydligt, harangen gällde priset: Menade att allt blivit dyrare med vår kassa SEK nuförtiden (senaste tidens inflation spelar säkert in också). Har haft 3 olika Khaki Field och har absolut inget att klaga på kronorna i något fall. 🙂

Haha. Då förstår jag. Jag som läser fort och fel 😬😁

Tillbaka
Topp