Coolt! Har du fått den där patinan på naturlig väg? Själv har jag haft min i typ 1,5 år och använt den rätt flitigt men tycker de går segt med "grönskan"
Första grönskan på Khaki brons. Mycket nöjd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Coolt! Har du fått den där patinan på naturlig väg? Själv har jag haft min i typ 1,5 år och använt den rätt flitigt men tycker de går segt med "grönskan"
Första grönskan på Khaki brons. Mycket nöjd
Kul att den kommer med länk nu En Hamilton har stått på köplistan länge men har inte kommit till skott, velar lite fram och tillbaka mellan Murph 38, och en khaki field auto.En Murph i 38 mm och länk!
Nu kanske jag får slå till och prova en jag med.
Murph | Hamilton | Hamilton Watch
Extending the Khaki Field Murph collection, the return of the popular Murph is marked by a new dial and strap offering.www.hamiltonwatch.com
Grymt bra! 33? Sugen på den vita.Jaha. Kunde inte hålla mig när dem släppte dem nya kvarts:arna. Tyckte den blå var riktigt snygg med en clean tavla.
Oh, intressant! Inte överförtjust i typsnittet för "Khaki", men annars trevlig.Jaha. Kunde inte hålla mig när dem släppte dem nya kvarts:arna. Tyckte den blå var riktigt snygg med en clean tavla.
Oh, intressant! Inte överförtjust i typsnittet för "Khaki", men annars trevlig.
En vit 33 vore inte dumt.
Är glaset lätt kupat som på mekaniska 38an?
Kan du ta några fler bilder på lite mer avstånd och typ i den här vinkeln?
Snyggt, sitter fint på dig.Tycker det verkar rätt platt.
Oh! Detta är den Khaki Field jag väntat på! 36 × 10,6 mm, lovely... Riktigt sugen nu.
Khaki Field Titanium auto 36mm Limited Edition Engineered Garments | H70235130
A collaboration like no other, this Hamilton X Engineered Garments <a href='{{store url=""}}filter-by\limited-edition-watches.html'>Limited Edition timepieces</a> seamlessly blends practical design with American tradition and military style. The Khaki Field Titanium is remodeled in a smaller...www.hamiltonwatch.com
Haha, kände exakt likadant - aj aj. Jag har köpt alldeles för många klockor på sistone, så en till vore galenskap. Samtidigt är ju denna Khaki Field perfekt i mina ögon. Liten, tunn, titan, på länk... Argh!Aj aj. Inte bra. Starkt villhöver sug.
Riktigt fin, men tro hur mycket extra man får betala för limited edition och någon collab man aldrig hört talas om?Oh! Detta är den Khaki Field jag väntat på! 36 × 10,6 mm, lovely... Riktigt sugen nu.
A collaboration like no other, this Hamilton X Engineered Garments <a href='{{store url=""}}filter-by\limited-edition-watches.html'>Limited Edition timepieces</a> seamlessly blends practical design with American tradition and military style. The Khaki Field Titanium is remodeled in a smaller...www.hamiltonwatch.com
Ja, som jag sagt förut: dessa limited editions är ett gissel och jag önskar alla tillverkare kunde lägga av och bara släppa klockor som vanligt.Riktigt fin, men tro hur mycket extra man får betala för limited edition och någon collab man aldrig hört talas om?
Min gissning är att det kommer normala varianter av den där i lite olika färger på tavlan. Har lite svårt att tro att dom tagit fram den boetten osv för ett enda släpp. Eller?
Om folk slutade ge efter för FOMOn och lät bli att köpa dem så skulle de försvinna.Ja, som jag sagt förut: dessa limited editions är ett gissel och jag önskar alla tillverkare kunde lägga av och bara släppa klockor som vanligt.
Ja, den är kanske inte för alla, men personligen tycker jag den är så nära en perfekt Khaki Field man kan komma. En minimalistisk, liten, lättläst och fjäderlätt field watch som man glömmer bort på handleden - mwah!Klart snygg, men jag hade nog faktiskt hellre haft den i stål, och gärna med den röda sekundvisaren som 38mm har som jag tror skulle ge lite mer karaktär. 36 mm och titan gissar jag på kommer kännas lite för mycket som en leksaksklocka.
Oh! Detta är den Khaki Field jag väntat på! 36 × 10,6 mm, lovely... Riktigt sugen nu.
Klart snygg, men jag hade nog faktiskt hellre haft den i stål, och gärna med den röda sekundvisaren som 38mm har som jag tror skulle ge lite mer karaktär. 36 mm och titan gissar jag på kommer kännas lite för mycket som en leksaksklocka.
Äntligen! Älskade det mesta med den 38a jag hade men till sist tyckte jag ändå att den var lite stor för klocktypen särskilt som L2L är ganska långt. Länken är snyggare/cleanare än 38an också och dessutom har dom fått in en microjustering till i viklåset jämfört med 38an som bara har 2 vilket också är positivt även om det ser ut som att dom kunde fått plats med ett par hål till.
Jag skulle nog också föredra en stålvariant och röd tip skulle inte göra något. Förhoppningsvis dyker denna upp i fler utföranden vad det lider.
Tycker att den är liiite för dyr också men kanske bara jag som lever i det förgångna när en khaki field 38 gick att köpa ny för under 6k. Den kassa kronan gör väl sitt till också...
På vilket sätt är kronan dålig? Annat än att den inte är screw down?
Kanske blev otydligt, harangen gällde priset: Menade att allt blivit dyrare med vår kassa SEK nuförtiden (senaste tidens inflation spelar säkert in också). Har haft 3 olika Khaki Field och har absolut inget att klaga på kronorna i något fall.