• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hamilton Pulsomatic
IMG_4619.JPG

Senast ändrad:
Jag har varit sugen på en Hamilton i flera år nu. De är dock inte direkt lätta att klämna och känna på. Timeshop i Stockholm var AD tidigare men numera är det lite mer tunnsått. Jag for även runt i Hong Kong för några år sedan i jakt på en viss modell men det var ingen som hade den i lager. Jag fastnade för denna men den är kanske lite väl "inspirerad" av Portugieser. https://goo.gl/images/or18ch

Min och min frus samling. 2 var.

image.jpeg
Hamilton Pan Europ H31
image.jpeg
Hamilton Khaki Pilot Pioneer
image.jpeg
Hamilton Pan Europ H30
image.jpeg
Hamilton 647001
SKön samling.
Hur tycker du Khaki´n är? Är själv lite sugen på den i svart. Har en pan europ(inte chronografen), hur skulle du säga att den är storleksmässigt i jämförelse med den?

Det stod mellan en Pan Europ och en Pulsomatic för mig i valet och kvalet :)
Pan Europ med blå skiva är ju bara så fin, likaså kronografen.
Rolex Daytona..... öh vaddå ?? liksom :confused:

Jag har varit sugen på en Hamilton i flera år nu. De är dock inte direkt lätta att klämna och känna på. Timeshop i Stockholm var AD tidigare men numera är det lite mer tunnsått. Jag for även runt i Hong Kong för några år sedan i jakt på en viss modell men det var ingen som hade den i lager. Jag fastnade för denna men den är kanske lite väl "inspirerad" av Portugieser. https://goo.gl/images/or18ch
Tar mig friheten att posta bilden du länkar till.
H32576515_7.png

Ooh !

Har alltid gillat hamilton !
Haft en khaki king och en vanlig khaki field..
Beroende på var man köper dom så är dom en av dom mest prisvörda klockorna med eta verk som går att få tag på !
Via bodoni koatar en field på strap ca 3å3 vilket är sjukt prisvärt !

Har egentligen inga direkta bilder kvar förutom en från en halv full sommarkväll !
Screenshot_20160630-160802.png

Khaki king är ca 2 mm större än "orginal" khaki fielden .. sen finns ju field varianten i både 42 och 44 nu även en fräck svart i titanium !

Lite tråkigt att hamilton knappt säljs i sverige ! Dom ligger ungefär på samma nivå som certina i swatchgroup men har väldogt spännande saker i sortimenter !!

Har varit sugen på två hamiltons senaste åren och en är jag nära nyköp på snart bara jag kan tänka ut vad jag egentligen vill ha i min samling ..

Nummer ett är khaki mechanical som är 38 men något längre lug-lug än vanliga automatiska .. svart eller grön tavla ..
Ligger på ca 2500 ny på nätet ..
q8G9BDR.jpg

Den riktiga favoriten av alla hamiltons är faktiskt en intra matic , finns i 38mm och 42 mm .. prövade denna i berlin i helgen i 38 och på mina små handleder ca 16,5 så satt den perfekt ..
Bär rätt stort eftersom tavlan är större än i en sportare !
Detta blir ett köp snart !!
(Sitter dessutom i ett eta 2892 verk i den !)

IMG_2939.jpg

Hamilton-Intra-Matic-Wristshot_DxO-1-X3.jpg

HAMILTON-GEAR-PATROL1.jpg

Enda minuset är att den saknar sekundvisare men på.samma gång så gör det den ännu mer elegant ..

Men men hamilton är trevligt skit !

Bara köp !!

Kan lägga in ett sista tips...
Prutar man lite hos en tysk handlare som heter olfert & co(även onlineshop och har en del saker på chrono24) så kan man hur lätt som helst få samma pris som bodoni tar för hamilton
(Bodonis priser är sjukt låga på just hamilton)
Olfert är dessutom ad för hamilton så man får världsgarantin som bodoni inte kan ge !

Ooh !

Har alltid gillat hamilton !
Haft en khaki king och en vanlig khaki field..
Beroende på var man köper dom så är dom en av dom mest prisvörda klockorna med eta verk som går att få tag på !
Via bodoni koatar en field på strap ca 3å3 vilket är sjukt prisvärt !

Har egentligen inga direkta bilder kvar förutom en från en halv full sommarkväll !
Screenshot_20160630-160802.png

Khaki king är ca 2 mm större än "orginal" khaki fielden .. sen finns ju field varianten i både 42 och 44 nu även en fräck svart i titanium !

Lite tråkigt att hamilton knappt säljs i sverige ! Dom ligger ungefär på samma nivå som certina i swatchgroup men har väldogt spännande saker i sortimenter !!

Har varit sugen på två hamiltons senaste åren och en är jag nära nyköp på snart bara jag kan tänka ut vad jag egentligen vill ha i min samling ..

Nummer ett är khaki mechanical som är 38 men något längre lug-lug än vanliga automatiska .. svart eller grön tavla ..
Ligger på ca 2500 ny på nätet ..
q8G9BDR.jpg

Den riktiga favoriten av alla hamiltons är faktiskt en intra matic , finns i 38mm och 42 mm .. prövade denna i berlin i helgen i 38 och på mina små handleder ca 16,5 så satt den perfekt ..
Bär rätt stort eftersom tavlan är större än i en sportare !
Detta blir ett köp snart !!
(Sitter dessutom i ett eta 2892 verk i den !)

IMG_2939.jpg

Hamilton-Intra-Matic-Wristshot_DxO-1-X3.jpg

HAMILTON-GEAR-PATROL1.jpg

Enda minuset är att den saknar sekundvisare men på.samma gång så gör det den ännu mer elegant ..

Men men hamilton är trevligt skit !

Bara köp !!

Prutar man lite hos en tysk handlare som heter olfert & co(även onlineshop och har en del saker på chrono24) så kan man hur lätt som helst få samma pris som bodoni tar för hamilton
Olfert är dessutom ad för hamilton så man får världsgarantin som bodoni inte kan ge !
Först och främst, äntligen en hamilton tråd! Härligt.
Äger ingen själv, men måste säga att dem har mycket trevliga saker i sitt sortiment.
Är sugen på att slå till på en khaki, antingen en 38mm på länk eller en 40mm på nåt nato (eller va de är)

Vad är det för ref på den khakin du la upp bild på? Såg intressant ut :hungry:

Först och främst, äntligen en hamilton tråd! Härligt.
Äger ingen själv, men måste säga att dem har mycket trevliga saker i sitt sortiment.
Är sugen på att slå till på en khaki, antingen en 38mm på länk eller en 40mm på nåt nato (eller va de är)

Vad är det för ref på den khakin du la upp bild på? Såg intressant ut :hungry:

Det är en H64455133 på deras läderstrap som är riktigt sköna !!!

Hamilton är riktigt roliga och billiga !!
Gillade min skarpt fast jag tyckte inte den var så kul på nato men på läder e den grym ! Länkarna är helt okej men inget speciellt !

Vanliga khakin har en rätt fräsig länk med delade center länkar..

Är det Orologeria Bodoni srl på Chrono du menar? De skriver ju "Brand new watch, complete with official Hamilton’s warranty of 2 years start from the date of purchase." på alla sina nya Hamilton. Är det någon mindre värd garanti de har? Har varit sugen länge på att beställa därifrån och har alltid trott det varit "riktig" garanti.

Haft fingret på köpknappen för en Pan Europ Chrono många gånger men är även sugen på en Khaki Aviation X-Wind chrono.
(lånad bild)
h77616133-1.jpg

SKön samling.
Hur tycker du Khaki´n är? Är själv lite sugen på den i svart. Har en pan europ(inte chronografen), hur skulle du säga att den är storleksmässigt i jämförelse med den?

Tackar.. Khakin är grym. Den känns mycket större än H31:an, lika bred men tjockare och längre.

Är det Orologeria Bodoni srl på Chrono du menar? De skriver ju "Brand new watch, complete with official Hamilton’s warranty of 2 years start from the date of purchase." på alla sina nya Hamilton. Är det någon mindre värd garanti de har? Har varit sugen länge på att beställa därifrån och har alltid trott det varit "riktig" garanti.

Haft fingret på köpknappen för en Pan Europ Chrono många gånger men är även sugen på en Khaki Aviation X-Wind chrono.
(lånad bild)
h77616133-1.jpg

Bodoni är ju en gråhandlare .. så du kan jubinte vara helt hundra på att garantin stämmer !
Olfert & co har jag handlat av tidigare och är ad för hamilton..
Skicka iväg ett mail till dom och be dom matcha bodonis pris så lär dom med glädje göra det så får du en klocka som är helt hubdra och är köpt av en riktig ad utan mellanhänder !
Har olfert inte klockan i lager så tar det dom ca en vecka att få in den jämför med bodoni som aldrig har klockorna i lager och det tar dom ca 1 månad ibland längre att få hem klockorna !

Var på tiden att en Hamilton tråd startades! Har ingen själv men de har många intressanta klockor till bra priser, verkar vara mycket pang för pengen vad jag har förstått! Synd att de inte finns så många återförsäljare här i Sverige så man kan få klämma å känna på deras klockor.

Det är en H64455133 på deras läderstrap som är riktigt sköna !!!

Hamilton är riktigt roliga och billiga !!
Gillade min skarpt fast jag tyckte inte den var så kul på nato men på läder e den grym ! Länkarna är helt okej men inget speciellt !

Vanliga khakin har en rätt fräsig länk med delade center länkar..
Var lite otydlig menade khaki mechanical, dvs andra bilden. Men hittade refnmr till den.

Är sugen på någon av dessa, men tror 40mm kan bli lite stort..

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tillbaka
Topp