• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

direction

Panerai
2-Faktor
Då har även jag blivit med panna till slut, köpt av trevlig forummedlem. Tänkte jag skulle testa den lite längre och med olika band osv för att se vad jag gillar bäst, men jag känner mig nöjd direkt 😊 Pam 1024:
84A76C82-59E1-4C0A-A114-C53836BB5505.jpeg
Mycket bra, stort grattis! 😊
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Då har även jag blivit med panna till slut, köpt av trevlig forummedlem. Tänkte jag skulle testa den lite längre och med olika band osv för att se vad jag gillar bäst, men jag känner mig nöjd direkt 😊 Pam 1024:
84A76C82-59E1-4C0A-A114-C53836BB5505.jpeg
Vackert - bra val! Min 024 skulle säga hej, men den är på spa på Biblioteksgatan och får hälsa vid ett senare tillfälle…
 

lulebon

Omega
Suget efter en ny Panerai har uppenbarat sig! Hade ett kort tag en PAM111 som tyvärr kändes lite för stor. Funderar nu på en instegs-Radiomir. Någon som har referens på hur de bärs på en 16.5cm handled?
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Vad har hänt med den och har du fått någon tidsuppskattning för vistelsen?
Den behöver få nya visare då lumen började släppa och trilla omkring i urverket. Sedan blev det service också (vilket man alltid får förvänta sig efter begagnataffär på C24). 8 veckor skulle det ta, så det känns ju segt, men det blir desto roligare sedan.
(En intressant detalj var att i kostnadsförslaget stod det att vridringen hade blivit blankpolerad fast den ska vara matt - vilket gjorde att jag fick tydligt påpeka att vridringen ska vara blank på de tidiga modellerna och att de inte får polera någonting på klockan 🙃)
 
Topp