• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Magnusen

Panerai
2-Faktor
Ett sista farväl

021CAAAF-1903-4962-AA9D-994661878734.jpeg


Nya äventyr imorgon :cigar:
 

Danton

Breitling
Fullkomligt älskar Panerai Luminors utseende men jag är som många andra lite velig med storleken. Brukar generellt sett föredra mindre klockor. Finns det någon modell som kommer ner på 40mm alt under 40mm? Kikade lite snabbt på deras hemsida och man kunde då välja 40mm-diameter som alternativ men fick då noll resultat. Tänkte att någon här kanske har ett snabbt svar.

Tack!
 

Magnusen

Panerai
2-Faktor
Fullkomligt älskar Panerai Luminors utseende men jag är som många andra lite velig med storleken. Brukar generellt sett föredra mindre klockor. Finns det någon modell som kommer ner på 40mm alt under 40mm? Kikade lite snabbt på deras hemsida och man kunde då välja 40mm-diameter som alternativ men fick då noll resultat. Tänkte att någon här kanske har ett snabbt svar.

Tack!

1048mm eller due serien.. 42mm sitter dock bra på 16-17cm handled :)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Fullkomligt älskar Panerai Luminors utseende men jag är som många andra lite velig med storleken. Brukar generellt sett föredra mindre klockor. Finns det någon modell som kommer ner på 40mm alt under 40mm? Kikade lite snabbt på deras hemsida och man kunde då välja 40mm-diameter som alternativ men fick då noll resultat. Tänkte att någon här kanske har ett snabbt svar.

Tack!
Då ska du titta på Due-serien. 42mm luminor sitter riktigt bra om man vill ha lite ”mindre” storlek på klockan.
Mindre än så skulle jag undvika om du vill ha en luminor, de ska vara stora.
066B61AC-5627-4ED3-9B58-79C1BA5FACB6.jpeg
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Fullkomligt älskar Panerai Luminors utseende men jag är som många andra lite velig med storleken. Brukar generellt sett föredra mindre klockor. Finns det någon modell som kommer ner på 40mm alt under 40mm? Kikade lite snabbt på deras hemsida och man kunde då välja 40mm-diameter som alternativ men fick då noll resultat. Tänkte att någon här kanske har ett snabbt svar.

Tack!

Man vänjer sig ofantligt fort, jag har handleder som dina och 44mm känns supervant, 47mm radiomir med wirelugs också då längden är likadan lugg-to-lugg
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Näe då tänkte jag nog fel, det där är liknande nyans som jag har på mitt asso, jävligt snyggt band dock!

Tänker något mer åt detta hållet, måste väl finnas något roligt mjukt AM som liknar detta?

upload_2019-6-15_11-28-36.png

Du kan alltid skriva till en bandmakare och be de göra ett sånt åt dig, det är allt inga problem
 

Puryeah

Panerai
Du kan alltid skriva till en bandmakare och be de göra ett sånt åt dig, det är allt inga problem


Får göra det, du som har erfarenhet av Oleg, är det via instagram/Facebook ni sköter kontakten eller via email?

Skulle på nästa band även vilja ändra förskjutningen på hålen något, ligger lite ”mellan hål” på båda mina, Bosphorus är lite bättre iaf men inte perfekt. Anger man då exempelvis X antal cm/mm från bandets spets vart man vill att första hålet ska börja?
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Får göra det, du som har erfarenhet av Oleg, är det via instagram/Facebook ni sköter kontakten eller via email?

Skulle på nästa band även vilja ändra förskjutningen på hålen något, ligger lite ”mellan hål” på båda mina, Bosphorus är lite bättre iaf men inte perfekt. Anger man då exempelvis X antal cm/mm från bandets spets vart man vill att första hålet ska börja?

Började skriva över instagram, sen whatsapp. Superenkelt. Och du kan få ändra på precis vad du vill, dock har jag lärt mig att ju mindre detaljer man ger desto bättre. Det räcker oftast med att säga vilket handledsmått du har, och hur tjockt du vill ha bandet så löser resten sig
 
Topp