• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Efter drygt en vecka med OEM gummit är man tillbaka på canvas.
Det var faktiskt lite av en vanesak med gummit och himla smidigt såhär i sommar och badtider men skulle ändå påstå att canvas vinner rent estetiskt.
D3AA8976-4AEE-4794-B95F-AB42B458FA01.jpeg
Håller med helt. Canvas är så jäklarns bra!

Min Panerai med ETA 6497-1 går inte att dra upp ordentligt. Det går att dra upp några varv sen känns det som man skruvar på kronan utan att den tar något. Vad kan problemet va?

Jag är nämligen på semester, vi ska va här nere runt omkring Bosnien och Kroatien dom kommande två veckorna
Kolla vad det finns för Panerai-AD i krokarna via deras hemsida. Många ADs har som Nymans, möjlighet och tillåtelse att fixa grejer på ETA-verk. Misslyckas du med det så skulle jag hålla mig tills jag kommer hem istället för att gå till okänd urmakare.

Jag är nämligen på semester, vi ska va här nere runt omkring Bosnien och Kroatien dom kommande två veckorna
Jag såg att de inte har någon AD i de länderna. Hmm. Jag skulle vänta tills jag kom hem, för att ha koll på ev. garantiärende, om det är något större fel på klockan. eller för den delen uppstår något fel hos urmakaren.

Jag såg att de inte har någon AD i de länderna. Hmm. Jag skulle vänta tills jag kom hem, för att ha koll på ev. garantiärende, om det är något större fel på klockan. eller för den delen uppstår något fel hos urmakaren.
Det får bli så, som tur så har jag med mig en reservklocka :D tack så mycket för hjälpen!

Är det ok att ställa en prisfrågs här?
Om inte får mod flytta tråden.
Jagvhr en 000a fr 2008. Såld på Nymans ur. Kommer med box, cert osv.
Service osäker, men håller tiden bra och har ingen avvikelse att tala om. Dras upp enkelt. Har lite skavankeŕ men den är ju ändå 11 år.

Vad tror ni om för pris på denna?

Bilagor

• 20190722_215436.jpg
    20190722_215436.jpg
    116.4 KB · Visningar: 2
42BC994B-33F2-4325-85CD-E76119E90135.png 72D97421-CC54-4F2F-8F65-074EB5C3E45E.png Hej på er.

Har nyligen införskaffat min första pam och har en liten fundering som ni säkert fått höra hur många gånger som helst :)

Finns det bra rekommendationer på sidor eller personer på forumet genom vilket man kan införskaffa after market straps av riktigt bra kvalitet?

Är riktigt sugen på dels ett mellanbrunt ”militär”läder som kanske vanligast förknippas med panerai och ett mörk/choklad brunt alligator som faktiskt kommer med vissa pams :) Vad tycker ni tex om hemsidan Mays berlin? :)

Tillbaka
Topp