Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Samma som mig då.Jag har på fullt allvar åkte kommunalt 3 gånger sedan feb 2020
Jag åkte tvärbanan en gång sommaren 2020, det är allt sen 2019 till och med.Jag har på fullt allvar åkte kommunalt 3 gånger sedan feb 2020
Vi har en mästare!Jag åkte tvärbanan en gång sommaren 2020, det är allt sen 2019 till och med.![]()
Riktigt bra panna det där!Vinpanna 232![]()
Har ett nyupptäckt intresse av Panerai men har svårt att hitta rätt modell och är tacksam för tips.
Önskelistan är:
- Bettarini case
- 44 mm
- Stål
- Automatisk
- Sandwich
tror fan bettarini endast är manuella, iallafall vad jag 02.30 kommer på
Har ett nyupptäckt intresse av Panerai men har svårt att hitta rätt modell och är tacksam för tips.
Önskelistan är:
- Bettarini case
- 44 mm
- Stål
- Automatisk
- Sandwich
Man behöver inte automatiskt uppdrag när man har 8 dagars PRHar ett nyupptäckt intresse av Panerai men har svårt att hitta rätt modell och är tacksam för tips.
Önskelistan är:
- Bettarini case
- 44 mm
- Stål
- Automatisk
- Sandwich
Som folk typ har sagt. Om det är ett 8-dagarsverk så finns det många bra alternativ.Har ett nyupptäckt intresse av Panerai men har svårt att hitta rätt modell och är tacksam för tips.
Önskelistan är:
- Bettarini case
- 44 mm
- Stål
- Automatisk
- Sandwich
SåklartJag måste allvarligt köpa en panna igen
Plocka bort bettarini, sandwich eller automatisk så finns det modeller. Tyvärr ingen som tickar alla tre boxar (vad jag vet).Har ett nyupptäckt intresse av Panerai men har svårt att hitta rätt modell och är tacksam för tips.
Önskelistan är:
- Bettarini case
- 44 mm
- Stål
- Automatisk
- Sandwich
Ingen sommar utan PannorJag måste allvarligt köpa en panna igen
Vill gärna ha så ren tavla som möjligt, så helst utan GMT och datum etc. Kanske får göra avkall på att den ska vara automatisk.Kan inte komma på någon automatisk med Bettarini OCH Sandwich. Varje automatisk med Bettarini som jag kan komma på har korvtavla. Och inte sällan ytterligare funktioner som datum, gmt, PR etc.
Om vi plockar bort automatisk, vad har ni för tips då?Plocka bort bettarini, sandwich eller automatisk så finns det modeller. Tyvärr ingen som tickar alla tre boxar (vad jag vet).
Gör det. Det är mysigt med handvevat, speciellt 8-dagarsverk.Vill gärna ha så ren tavla som möjligt, så helst utan GMT och datum etc. Kanske får göra avkall på att den ska vara automatisk.
Var precis i liknande tankar med önskelistan 44 mm, subsekund, inget datum, sandwich. Inga andra komplikationer utan clean tavla.Vill gärna ha så ren tavla som möjligt, så helst utan GMT och datum etc. Kanske får göra avkall på att den ska vara automatisk.
Tack för tipsen! Framförallt 914 och 915 var riktigt fina.Gör det. Det är mysigt med handvevat, speciellt 8-dagarsverk.
Isåfall. 914, 915, 796, 561, 564 kanske?
Om vi plockar bort automatisk, vad har ni för tips då?
Riktigt snygg!Var precis i liknande tankar med önskelistan 44 mm, subsekund, inget datum, sandwich. Inga andra komplikationer utan clean tavla.![]()
Blev en 915.
Om du inte vill ha sekundvisare utan ännu renare så är 914 motsvarande.
Tack! Fastnade för 911 bland dina tips, sen såg jag priset…Dessa kommer jag på:
111 (H-serie eller nyare)
![]()
112 (H-serie eller nyare)
![]()
911
![]()
510 (Q-serie eller tidigare)
![]()
560 (Q-serie eller tidigare)
![]()
914
![]()
915
![]()
796
![]()
724
![]()
Har du Photoshopat så att en Panerai ser ut att vara 3 bredvid varandra eller har du 3 likadana klockor?Alla pannor ser likadana ut?
![]()
Inte den billigaste direkt.Tack! Fastnade för 911 bland dina tips, sen såg jag priset…
Den är finTack! Fastnade för 911 bland dina tips, sen såg jag priset…
Kanske har med åldern att göra, ni är ju inte 25 länge #alzemierslight?
Alla pannor ser likadana ut?
![]()
Originalet är mitten, sen lite färg och skruva loss kronskyddet på övriga?Har du Photoshopat så att en Panerai ser ut att vara 3 bredvid varandra eller har du 3 likadana klockor?
Du har löst det...Originalet är mitten, sen lite färg och skruva loss kronskyddet på övriga?