Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dom modellerna Matts referar till säljs inte längre i butik. Dom äldre har dock i en del fall ETA verk. Kolla in watchbase.com så kan du se vilka verk som sitter i de olika modellerna.Tack! Är det ETA-verk i dom äldre? Har långt till närmare butik för att klämma och känna tyvärr så inte noterat skillnaden du beskriver med glaset från bilderna, eller inte tänkt på det.
Det är jag helt med på, frågan var väl egentligen om något är att föredra för det andra. Behöver inte 8 dagars gångreserv och har läst att vissa upplevt problem med tidiga in-house.Dom modellerna Matts referar till säljs inte längre i butik. Dom äldre har dock i en del fall ETA verk. Kolla in watchbase.com så kan du se vilka verk som sitter i de olika modellerna.
Det är inte mycket problem med varken ETA eller inhouse jämfört med vad en del andra märken har, har jag förstått det som. Så, skaffa den panna som tilltalar dig och du har råd med, tycker jag.Det är jag helt med på, frågan var väl egentligen om något är att föredra för det andra. Behöver inte 8 dagars gångreserv och har läst att vissa upplevt problem med tidiga in-house.
Glad midsommar Paneristi Sweden!![]()
![]()
Tack. Det är en 682:a (42mm) och om jag minns rätt så har jag 17,5mm handleder.Sitter riktigt bra på din handledVad har du för handleder och är detta 42mm eller 44mm?
Tack. Det är en 682:a (42mm) och om jag minns rätt så har jag 17,5mm handleder.
Jag har aldrig ägt någon men har burit några 44Jag har samma mått, har du haft någon 44mm Panerai? Har snöat in på Panerai men har svårt att bestämma mig om jag ska gå på 42 eller 44.
Ja det är ju det. Klockintresse är dyrt. Får ta mig till Stockholm snart. Måste få testa! Hojta om du vill säljaJag har aldrig ägt någon men har burit några 44r, jag skulle absolut kunna tänka mig en 44:a men har inte kommit till skott. Det är mycket man vill ha!
In och testa. Om du bor i närheten eller svänger förbi nångång så gå in till Panerai Stockholm, bra service och engagemang där enl mig.
Tog ett ta att hitta en 682:a igen (haft en tidigare, men saknade modellen) så denna är en keeper!Ja det är ju det. Klockintresse är dyrt. Får ta mig till Stockholm snart. Måste få testa! Hojta om du vill sälja![]()
Fan... Jag måste ju ha en sådan.. 47:an va?Funderar på att köra lite gummi på denna rackaren på semestern men tycker medföljande är för kort. Försökt hitta måtten på Panerais XL men utan framgång. Någon som kan bistå med det?
Kanske till och med någon som har ett 26 mm XL (helst svart) som man vill skiljas från?![]()
Det är bara till att börja rensa. Det där är en OWG klocka för dig så då behöver du inte så mkt annatFan... Jag måste ju ha en sådan.. 47:an va?
Hmm.. vad ska säljas.. brattarna? Bil? Svärmor?![]()
Yes. 47 mm. Dessutom 56 mm lång. Så den synsFan... Jag måste ju ha en sådan.. 47:an va?
Hmm.. vad ska säljas.. brattarna? Bil? Svärmor?![]()
Har ägt båda och har 111 kvar. 111 har bättre verk, i alla fall om man vill ha bra tidhållning. Boett och glas är roligare på 111 också, inte så platt som 510.Tjenare! Jag har fått upp ögonen för en Panerai efter att hört om Paneristi som triggat min nördpersonlighet. Jag har försökt få rätsida på alla modeller men viss information får jag inte grepp om. Det som inledningsvis lockade mig till klockorna är sandwichtavlan och jag tycker (för tillfället) att en Luminormodell med subsekund och 3,6,12 konfiguration är bästa alternativet. Jag vill ha ett manuellt verk och har kikat på 510 men tycker 111 med den typen av index har en sin charm. För- och nackdelar med verken? Någon modell som jag missat och borde spana efter?
Lycka till att hitta packningar. Jag gav upp.Urverken är lite tunnare på nyare panerai, om dom är bättre vete fan. Lite äldre 111,005 klarar dessutom fler urmakare av att serva själva utan att de måste till Panerai.
Fungerar MYCKET väl!Brunt gummi till 1087? Tycker det funkar…
![]()