• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Storleksmässigt är dom nog ganska lika. 1080 upplevs något slankare än Fiddyn om jag inte missminner mig, det var några år sedan jag hade möjligheten att jämföra. 1080 har en större krona och är skönare att dra upp men Fiddy har längre och vackrare visare än 1080. Jag gillar också 3e textraden på Fiddyn, tycker det blir lite tomt på 1080.

Storleksmässigt är dom nog ganska lika. 1080 upplevs något slankare än Fiddyn om jag inte missminner mig, det var några år sedan jag hade möjligheten att jämföra. 1080 har en större krona och är skönare att dra upp men Fiddy har längre och vackrare visare än 1080. Jag gillar också 3e textraden på Fiddyn, tycker det blir lite tomt på 1080.
Håller inte med. 😊

Fiddy har nog högre glas men jag minns 1080 som fetare boett.

Nja, har lite svårt för alla de där siffrorna. Hur är keramiken? Aldrig haft något annat än stål och guld :)

Jag älskar alla de där siffrorna. :)

Alltså, keramiken är ju mer hållbar för små smällar än stål men väldigt mycket mindre hållbar för stora smällar, då kan den spricka. Egentligen inget problem för mig, för jag vevar inte runt med mina pannor. Men, jag sålde den ändå, tyvärr.

Bilagor

• IMG_1994.jpeg
    IMG_1994.jpeg
    461.1 KB · Visningar: 5
  • IMG_3478.jpeg
    IMG_3478.jpeg
    467.7 KB · Visningar: 4
Dåligt fart det har blivit här i tråden jämfört med för något år sedan.
Har varit utan Panerai något år nu men det räcker med att gå in här så kommer suget tillbaka, dock lite tråkigt att det inte är samma aktivitet längre fast det gäller nog mer eller mindre hela klockmarknaden.

Har varit utan Panerai något år nu men det räcker med att gå in här så kommer suget tillbaka, dock lite tråkigt att det inte är samma aktivitet längre fast det gäller nog mer eller mindre hela klockmarknaden.

Vilken Panna är du sugen på då?

Det händer ju lite i andra trådar också, i den här delen av forumet. Men visst, jag håller med, det är inte samma ös. För min del är det för att pannorna är för dyra numera.

Det händer ju lite i andra trådar också, i den här delen av forumet. Men visst, jag håller med, det är inte samma ös. För min del är det för att pannorna är för dyra numera.
Ja jag upplever att alla priser skenat senaste åren men det känns som intresset generellt svalnat av lite och beg priserna är påväg åt rätt håll i alla fall

Nånstans här känns det som jag gett upp lite på priser. Fatta rätt, självklart vill man ha så lågt priser som möjligt, men när en Panna kostar som ett dussin begagnade Seikos eller Traska så spelar det lite mindre roll om en viss modell kostar 50 eller 70. I alla fall så länge man inte tappar för mycket om man tröttnar och säljer. Kanske hänger det också ihop med att jag insett att allt annat i vardagen känns 50% dyrare än för fem år sen...

Att Pannor är så mycket billigare begagnade än nya är skoj för oss som kan tänka oss köpa begagnat.

Nånstans här känns det som jag gett upp lite på priser. Fatta rätt, självklart vill man ha så lågt priser som möjligt, men när en Panna kostar som ett dussin begagnade Seikos eller Traska så spelar det lite mindre roll om en viss modell kostar 50 eller 70. I alla fall så länge man inte tappar för mycket om man tröttnar och säljer. Kanske hänger det också ihop med att jag insett att allt annat i vardagen känns 50% dyrare än för fem år sen...

Att Pannor är så mycket billigare begagnade än nya är skoj för oss som kan tänka oss köpa begagnat.
Men inte så skoj när man behöver sälja sina tidigare dyrt inköpta pannor ...

Jag köpte en, begagnad, för ett antal år sedan där jag faktiskt tänkte att den här kommer inte tappa i värde. Alla andra pannor har jag köpt för att jag har velat ha/testa dem. Men, den här tänkte jag att det var en solid investering också. Jag sålde den för 50% av inköpspriset när jag behövde pengarna. Så bah! Helt enkelt. :D

Men inte så skoj när man behöver sälja sina tidigare dyrt inköpta pannor ...

Jag köpte en, begagnad, för ett antal år sedan där jag faktiskt tänkte att den här kommer inte tappa i värde. Alla andra pannor har jag köpt för att jag har velat ha/testa dem. Men, den här tänkte jag att det var en solid investering också. Jag sålde den för 50% av inköpspriset när jag behövde pengarna. Så bah! Helt enkelt. :D

Bah är ett bra ord ibland. :)

Är det i kyrkan som Thomas Eriksson är mer representerad än Bibeln? Pseudovetenskapen , den nya religionen?
Njae det vet jag inte riktigt. Givetvis får man selektera en del i hans böcker, men jag kan ändå inte låta bli att slås av hur pricksäkra vissa slutsatser stämmer väl på flertalet av mina kollegor. Och till viss del även mig själv

Njae det vet jag inte riktigt. Givetvis får man selektera en del i hans böcker, men jag kan ändå inte låta bli att slås av hur pricksäkra vissa slutsatser stämmer väl på flertalet av mina kollegor. Och till viss del även mig själv
Horoskop 😊

Men för att citera några visa gubbar - Alla perspektiv är delvis rätt och modeller är nyttiga fram tills att de inte är det.

Snygg men synd att den är en destro. Skulle varit ännu snyggare utan Panerai loggan och revolution loggan. 11.800 chf är inte gratis heller det är närmare 140.000kr. Jag har visserligen en 10chf sedel i plånboken men det är ändå en bit kvar.
För mig personligen är den perfekt, förutom priset och revolution logon. Destro funkar mycket bättre vid olika fysiska aktiviteter som klättring, cykling, skidåkning osv där jag har problem att kronan gräver in i handleden. Jag ogillar aktivitetsklockor och vill därför använda mina ”riktiga” klockor till det mesta

För mig personligen är den perfekt, förutom priset och revolution logon. Destro funkar mycket bättre vid olika fysiska aktiviteter som klättring, cykling, skidåkning osv där jag har problem att kronan gräver in i handleden. Jag ogillar aktivitetsklockor och vill därför använda mina ”riktiga” klockor till det mesta
Jag ägnar mig ytterst sällan åt klättring om man bortser från klättringsstegen. Äger ingen cykel och åker sällan skidor nuförtiden. Har testat destro i form av 217 men den flippades snabbt eftersom jag fick fnatt och trodde att kronskyddet ramlat av varje gång jag tittade på klockan. Testat att bära på höger arm med följden att jag slog i klockan i allt som fanns i närheten. Jag tycker det är bra att Panerai gör destromodeller så att de med det funktionshindret (vänsterhänta) även kan njuta av en Panerai på armen men det stör mig när dom släpper riktigt bra modeller som enbart destro.

Kul grej! En internetbekant har börjat producera lume:ade prints och fått tillåtelse att använda en av mina bilder för ändamålet.

Jag har än så länge ingen provision alls på försäljning, men om det tar fart så är tanken att kunna ge lite utdelning till "konstnärerna" så att säga.

https://brothersrealm.co/products/from-the-deep

Jag ska få en hemskickad, så jag återkommer med recension kring hur mycket dom faktiskt lyser!

pan_art_dark.jpg

Tillbaka
Topp