• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den desillusionerande (o)officiella 2K-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Jag tänkte att det vore bra med en dedikerad tråd till denna prisklass? Jag kom på nu under dagen att det nästan är litet sorgligt hur man (jag) har kommit att se på priser på klockor. Startade en ålderstråd häromdagen som togs emot lite sisådär, men jag fick iallafall med mig en liten ogemytlig känsla, som känns ganska nyttig.

När jag kommer på mig själv med att se en klocka i 10-tusenkronorsklassen som billig, har något gått snett. 10 Lakan är inte billigt! Det helt sjuhelvetes jädra svindyrt! (Ursäkta språket) för en klocka. Det är inte klokt egentligen.

(Nej tack till kommentarer om relativitet och investering etc, synen på höga priser är bara för att få er i stämning😉)

När man öppnar eller ser en klocka i 30K(!!!!!!)-klassen känner man som mest-jahaja, den här var ju riktigt fin den, helt absurt. Jag minns när jag fick en present av min far i tusenkronorklassen; det var en riktigt, RIKTIGT dyr sak jag fick, och en sprallig känsla lyfte hela kroppen och humöret när paketet öppnades. En sak för tiotusen kronor gick inte ens att tänka sig. Herregud så dyrt, det var ju sådana summor som föräldrar köpte hus för typ.

Det är dags att pusta ut, nollställa våra referenser, och landa på jorden igen tycker jag!

Nu när vi är i stämning, denna tråd är dedikerad till riktigt fina och väldigt dyra klockor för MAX 2000(!) kronor! Alltså god marginal för att få in riktigt dyra och fina dinkor. Herregud så mycket pengar, men det kan det ju vara värt!

När man kommer upp i denna prisklass får man riktigt mycket kvalitet, och riktigt mycket renommé. Automatiska urverk! Här är mitt första förslag:

Orient Ray II
98D7A7F4-5990-41F0-B2E6-B71A9AE9C0F0.jpeg
 

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Jo, jag tänkte att denna tråd skulle fungera som en tipstråd på klockor under 2000. Men lite roligare än att starta en sådan. Har någon några tips? Max 2K, mekanisk, för mindre handleder. Har svårt att hitta många sådana.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag fattar inte. Ska vi rekommendera klockor för max 2000kr?


Jo, jag tänkte att denna tråd skulle fungera som en tipstråd på klockor under 2000. Men lite roligare än att starta en sådan. Har någon några tips? Max 2K, mekanisk, för mindre handleder. Har svårt att hitta många sådana.
för denna kommentar gör mig fundersam om jag missat något.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp