• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 46 26.4%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 28.7%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.2%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 55 31.6%

• Totala väljare
    174
Okej - vem här inne hugger?
image.jpeg

tyvärr har nog inte baren öppnat ännu...
Tyvärr hårda fakta. K&S suger pung. Det är REA-prisernas förlovade land. Och ju mer du sprattlar desto snabbare sjunker intresset. Dra dem på Blocket eller Tratten till lön. Obegriplig men så är det. Dessutom så har du redan skickat en tydligt felaktig signal genom priset. Du har två av de bästa modellerna, full-set och i superskick. Tålamod och rätt pris ger en bra affär. Bråttom förlorar. Höj priset med en tusing styck och ta ett Finaxlån om det kniper. Det är inte bra, men bättre ;D

Tyvärr hårda fakta. K&S suger pung. Det är REA-prisernas förlovade land. Och ju mer du sprattlar desto snabbare sjunker intresset. Dra dem på Blocket eller Tratten till lön. Obegriplig men så är det. Dessutom så har du redan skickat en tydligt felaktig signal genom priset. Du har två av de bästa modellerna, full-set och i superskick. Tålamod och rätt pris ger en bra affär. Bråttom förlorar. Höj priset med en tusing styck och ta ett Finaxlån om det kniper. Det är inte bra, men bättre ;D
Dem höll på att hamna där när jag låg o kollade NHL i natt...Men får vänta lite, brukar alltid bli lite för impulsiv på natten...
Lite synd att folk ska lägga bud under mitt redan låga pris. Då kan dem gott plocka nästa svarta V8 som dyker upp om typ 10år :rolleyes:

Jo jag har ju varit lite sugen på en zodiac och har helt enkelt kollat runt och haft ögona öppna. Vele Pelle som jag är så kan jag inte bestämma mig å få tummen ur! Hade sparat en favorit på tradera, plinga till i telefonen att nu var det 3min kvar. Går in å kollar budet å tänker ähhh skiter it! Trycker bakåt... tror jag men råkar trycka på lägg bud (är ju ett förinställt bud som ligger över det högsta) fackkk tänkte jag! Är säkert nån som lägger ett bud det sista men det gjorde ingen.... så nu sitter jag här med en sjö drake. Får se vad jag tycker om den.
IMG_20160304_124404.jpg

Jo jag har ju varit lite sugen på en zodiac och har helt enkelt kollat runt och haft ögona öppna. Vele Pelle som jag är så kan jag inte bestämma mig å få tummen ur! Hade sparat en favorit på tradera, plinga till i telefonen att nu var det 3min kvar. Går in å kollar budet å tänker ähhh skiter it! Trycker bakåt... tror jag men råkar trycka på lägg bud (är ju ett förinställt bud som ligger över det högsta) fackkk tänkte jag! Är säkert nån som lägger ett bud det sista men det gjorde ingen.... så nu sitter jag här med en sjö drake. Får se vad jag tycker om den.
IMG_20160304_124404.jpg
Mycket bra initiativ :)

IMG_20160304_124404.jpg
Den Daytonablå är skitsnygg. Verkar vara oförklarligt svårsåld. Stort grattis till ett extremt lågt pris. Inget å tjura över. Nu är du med i matchen. Bara å byta el sälja om den inte gungar din båt.
Det är köpares marknad just nu. Har lagt paus på alla mina försäljningar. Bra läge att kliva in...

Den Daytonablå är skitsnygg. Verkar vara oförklarligt svårsåld. Stort grattis till ett extremt lågt pris. Inget å tjura över. Nu är du med i matchen. Bara å byta el sälja om den inte gungar din båt.
Det är köpares marknad just nu. Har lagt paus på alla mina försäljningar. Bra läge att kliva in...
Den är helt klart snyggare i verkligheten än på bild! Mina andra klockor känns genast jävligt gråa och tråkiga.... typ väldigt vanliga!? En riktig färgklick i vardagen som gör att man blir glad när man tittar på den, somrig är bara förnamnet!
IMG_20160304_132236.jpg

Den är helt klart snyggare i verkligheten än på bild! Mina andra klockor känns genast jävligt gråa och tråkiga.... typ väldigt vanliga!? En riktig färgklick i vardagen som gör att man blir glad när man tittar på den, somrig är bara förnamnet!
IMG_20160304_132236.jpg
Jäpp! Å jävligt racing. En uppmaning att aldrig köra långsammare än 150 km/h.

Är det mineralglas på sjö draken? Kan man polera bort ytrepor på nått smidigt sätt?
Ja det är det och Ja, man kan polera men smidigt.... Det är nog en subjektiv fråga :)
Under hemslöjd ligger en tråd om polering av glas, kika där och bedöm sedan om du vågar ge dig på det. Jag själv ska chansa med en klocka jag är mindre rädd om.

Tillbaka
Topp