• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
B2871625-71D5-4607-9BBA-8982D76B0043.jpeg

Jävligt bra pris på den här som slutar om mindre än 2 h... bara jubileet är väl värt en tusing.

Jävligt bra pris på den här som slutar om mindre än 2 h... bara jubileet är väl värt en tusing.

Den skulle man nästan ha knipit! Länge sedan det blev något nytt in i Zodiac-lådan :)

that was cheap

Tjabba!
Har en liten fundering ang. denna rackare. Jag lämnade in den på service hösten 2019, har jag för mig. Klockan sprang före hela tiden och gick allmänt skumt. Efter servicen så gick den väl helt okej, inte helt hundra men jag tänkte att man kanske inte ska förvänta sig mer av en den. Observera att jag lämnade in den på Stjärnurmakarna, som hade den i ca 10 (!) veckor och att det kostade mig drygt 4 loppor….Nu har den börjat tappa tid igen, och reserven är riktigt dålig. Har inte gjort några mätningar direkt, men idag drog jag upp den och ställde tiden korrekt vid kl 08:00. Kl 15:00 hade den redan halkat efter 2 minuter.

Är det värt att lämna in den igen till en urmakare för att försöka få den att gå lite bättre, eller är det såhär det ”ska” vara?

Tack på föris
E131C3A4-5545-487C-B1F2-1AA86DA53C88.jpeg

Tillbaka
Topp