• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 46 26.6%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 28.9%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.3%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.2%

• Totala väljare
    173
Är det referensen som säljs utan länk? I så fall passar inte originallänken....
Är det referensen som säljs MED så passar det självklart.

Grym klocka hur som helst, jag älskar Compressionen men det är nog Skinen som får mig mest sugen på att köpa igen..
Japp den utan länk. Ok som jag trodde. Dock en grym klocka och tycker den gör sig bra på Mesh också :)

Hej, lite nyfiken på Zodiac Sea Wolf, tycker de är riktigt läckra.
Ser att senaste släppet har försänkning i boetten baktill så att den passar med länk även om den inte säljs med länk, eller?
Vet någon om detta är något som kommer på övriga modeller som säljs på band också?
Var köper man bäst en rykande färsk Zodiac och hur får man tag på en lös länk?
Många frågor men hoppas ni kan hjälpa mig, tack för hjälpen.
ZO9275_main.jpg
ZO9275_3.jpg

Ser att senaste släppet har försänkning i boetten baktill så att den passar med länk även om den inte säljs med länk, eller?
Vet någon om detta är något som kommer på övriga modeller som säljs på band också?
ZO9275_main.jpg
ZO9275_3.jpg
to my knowledge you can't put a link on a rubber or leather model.
you can get a link from Zodiac, I think you need to send the watch to them to install it, otherwise some watchmakers they can order parts.
you can find sometimes but expensive and hard to find on ebay.

ZO9275_main.jpg
ZO9275_3.jpg
Jag hade köpt en beg på länk. Men det kan vara svårt att få tag på rätt modell.
Det verkar vara olika boeter beroende på om den säljs med länk eller gummi. De som säljs med gummi går ibland inte att sätta länk på.

to my knowledge you can't put a link on a rubber or leather model.
you can get a link from Zodiac, I think you need to send the watch to them to install it, otherwise some watchmakers they can order parts.
you can find sometimes but expensive and hard to find on ebay.

Jag hade köpt en beg på länk. Men det kan vara svårt att få tag på rätt modell.
Det verkar vara olika boeter beroende på om den säljs med länk eller gummi. De som säljs med gummi går ibland inte att sätta länk på.
Tack för svar,
kolla på baksidan av den bilden jag publicerade, är det inte den urfasningen som krävs för att en länk ska passa?

Tack för svar,
kolla på baksidan av den bilden jag publicerade, är det inte den urfasningen som krävs för att en länk ska passa?
Jo, det du säger verkar stämma men det stämmer inte på samtliga modeller.
Så ta reda på vad som gäller innan du slår till.
Tex passar inte länken från klockan på bild 1 på klockan på bild 2.
Bild 1
32A1A92E-CB93-4D36-804E-F650BD33460E.jpeg

Bild 2
9CA09927-91B4-4B8D-900C-DA77D2B8A21A.jpeg

Ok Zodiacers dagen har kommit då jag ska sälja min Zodiac GMT Pepsi med extra allt.
Passa på innan jag lägger ut den på Tradera!

Vad medföljer undrar du säkert? Jo det som medföljer är klockan, original länken (full längd) , ytterboxen, innerbox, tag, Manual och inte minst en EXTRA boett.

Varför säljer jag den? Jo, den används för lite och roligare om någon annan får njuta av dess skönhet.

Vad vill jag ha för den? Jo, jag tycker att 7500kr + 150kr i frakt är ett bra pris.

Bilder? Klart ni får bilder. Varsågoda!
DSC_0584.JPG

DSC_0583.JPG

DSC_0585.JPG

DSC_0587.JPG

DSC_0586.JPG

DSC_0588.JPG

Ok Zodiacers dagen har kommit då jag ska sälja min Zodiac GMT Pepsi med extra allt.

Vad medföljer undrar du säkert? Jo det som medföljer är klockan, original länken (full längd) , ytterboxen, innerbox, tag, Manual och inte minst en EXTRA boett.

Varför säljer jag den? Jo, den används för lite och roligare om någon annan får njuta av dess skönhet.

Vad vill jag ha för den? Jo, jag tycker att 7500kr + 150kr i frakt är ett bra pris.

DSC_0584.JPG

DSC_0583.JPG

DSC_0585.JPG

DSC_0587.JPG

DSC_0586.JPG

DSC_0588.JPG
Kräng den bukten för det dubbla!
Skratta hela vägen till banken.
Gör inte du det gör nån annan det som bara vill göra ett par snabba loppor.

DSC_0584.JPG

DSC_0583.JPG

DSC_0585.JPG

DSC_0587.JPG

DSC_0586.JPG

DSC_0588.JPG
Vad händer? Du smutskastar ju zodiacs rykte genom att kränga så billigt...
Skärpning.

Tillbaka
Topp