• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den hälsosamma tråden om aktivitets och sömnmätning (wearables)

Använder du en aktivitetsmätare?

• Garmin

Röster: 18 46.2%
  • Apple Watch

Röster: 6 15.4%
  • Suunto

Röster: 0 0.0%
  • Fitbit

Röster: 4 10.3%
  • Polar

Röster: 0 0.0%
  • Oura Ring

Röster: 3 7.7%
  • Annan än ovan

Röster: 2 5.1%
  • Nej du, inte en chans, här är det mekaniska klockor som gäller

Röster: 6 15.4%

• Totala väljare
    39
Skickade tillbaka min efter ca 14 dagar. Köpte för jag börjat sova dåligt…..tänkte jag skulle få lite bättre koll på om det verkligen var så, eller bara en känsla…..blev tom värre när Whoopen hela tiden talade om för mig att jag behövde mer/bättre sömn. Låg ständigt back och det blev en stress. Den mätte för mig även en massa oväsentligheter, så lite för dyr pryl att bara lägga i en låda.
Ja, det är ju alltid en risk med trackers att man blir stressad snarare än sporrad...

Har övervägt en Oura, men det funkar dåligt med marklyft då den är väl tjock&bred (2.9mm * 7.9mm). Vigselring och examensring försvinner mellan valkarna på handen och fingret.
Ja styrketräning är absolut Oura Ringens svagaste sida skulle jag säga dels för att den är i vägen (även om den inte går sönder så repas den ordentligt) och det är inte skönt om man lyfter tungt, men oxå för att jag tycker den mäter förbränning dåligt under styrketräning, där är Garmin mycket bättre. Men på löpning, gång osv funkar Oura bra och mäter väldigt likt Garmin.

Ja styrketräning är absolut Oura Ringens svagaste sida skulle jag säga dels för att den är i vägen (även om den inte går sönder så repas den ordentligt) och det är inte skönt om man lyfter tungt, men oxå för att jag tycker den mäter förbränning dåligt under styrketräning, där är Garmin mycket bättre. Men på löpning, gång osv funkar Oura bra och mäter väldigt likt Garmin.
Det kan säkert variera, men för mig fungerade pulsmätning vid aktivitet dåligt med både Oura 3 och 4. Både under promenad, cross trainer och cykling..
Det kan säkert bero på passformen, dvs hur tight ringen sitter. Samt att den sitter åt rätt håll.

Det kan säkert variera, men för mig fungerade pulsmätning vid aktivitet dåligt med både Oura 3 och 4. Både under promenad, cross trainer och cykling..
Det kan säkert bero på passformen, dvs hur tight ringen sitter. Samt att den sitter åt rätt håll.
ja har den snurrat runt så den sitter på uppsidan av fingret fungerar det inget vidare (och om den snurrar runt hela tiden så sitter den nog för löst ja).

Jag har jämfört min Oura 3 med min Garmin 265 och för löpning, promenad, löpband och innebandy o.s.v. så matchar de rätt bra både på puls, steg och kalorier. Men det förutsätter ju att man startar en aktivitet i Oura appen oxå så att ringen mäter kontinuerligt (annars gör den ju bara mätningar under en viss tid var 5 minut).

Tillbaka
Topp