• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den här känns prisvärd..

ScubaKing

Audemars
Den här känns både prisvärd och väl designad för en bit under 400kr.


qhe184l.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Vem blir först med montera bandhorn och ett 39mm Nato på pjäsen 🤣
Sitter ju som en smäck på blått NATO!:D Kanske möjligtvis eventuellt lite topptung...men annars det perfekta armbandsuret juh!;)
Ordentlig lume på uret också!🔦
20211202_193503-.jpg
20211202_193620-.jpg

Tack @ScubaKing för tipset!🙂 Kul design på en väckarklocka, även om den som tidigare nämnts känns väldigt plastig (men hur ofta klämmer man på en väckarklocka så att det skulle vara ett problem?)! Sen är den ju faktiskt tyst och har svepande sekundvisare.
 
Senast ändrad:

Patric J

Rolex
2-Faktor
Jag har av och till funderat på att köpa en klassisk väckarklocka till sängbordet och denna är ju klart intressant även om den är plastig. Inget problem för en klocka som ska stå still på ett bord, tänker jag.
Men den ser ut att stå lite ostadigt. Krävs nog bara en lätt stöt för att den ska rulla iväg...
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Jag har av och till funderat på att köpa en klassisk väckarklocka till sängbordet och denna är ju klart intressant även om den är plastig. Inget problem för en klocka som ska stå still på ett bord, tänker jag.
Men den ser ut att stå lite ostadigt. Krävs nog bara en lätt stöt för att den ska rulla iväg...
Den står faktiskt väldigt stadigt! Efter ditt inlägg så testade jag att ge den en lätt stöt...den rullade inte iväg! (Den rörde sig knappt!)
Sammanfattningsvis så uppför den sig på samma sätt som alla andra väckarklockor som jag någonsin har haft! Så det är bara att slå till! :)
 

acar

Omega
Sammanfattningsvis så uppför den sig på samma sätt som alla andra väckarklockor som jag någonsin har haft! Så det är bara att slå till! :)
Går den helt tyst? Hade en Seiko väckarklocka med svepande visare i några år men slutade använda den. Ljudet från mekanismen var så pass högt att det störde och när den lade av (genom att inte starta efter batteribyte) var den i praktiken redan ersatt av en digitalare. :( Ser fram emot en GS-version med 9F.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Går den helt tyst? Hade en Seiko väckarklocka med svepande visare i några år men slutade använda den. Ljudet från mekanismen var så pass högt att det störde och när den lade av (genom att inte starta efter batteribyte) var den i praktiken redan ersatt av en digitalare. :( Ser fram emot en GS-version med 9F.
Nåja, kanske inte helt tyst. Nu har jag en kraftig förkylning som gör att jag hör sämre än vanligt. Men den låter iaf mindre än mina andra väckarklockor.
 

masc1203

Omega
2-Faktor
Går den helt tyst? Hade en Seiko väckarklocka med svepande visare i några år men slutade använda den. Ljudet från mekanismen var så pass högt att det störde och när den lade av (genom att inte starta efter batteribyte) var den i praktiken redan ersatt av en digitalare. :( Ser fram emot en GS-version med 9F.
Jag sover med öronproppar men min fru störs så hon inte kan sova med klockan i samma rum…
 
Topp