• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den håll käftenigaste klockan söder om 100k?

Bra, stanna hemma och titta på din klocka ist.
Mitt mål är att ha besökt alla världsdelar innan jag placerar mig på hemmet.
Mina bästa minnen är från resor jag har gjort inte mina dyra klockor jag har köpt.
Men, vi är alla olika. En del vill på Finlandskryssning med en strösslad klocka, själv fördrar jag en sensommarkväll i Havanna med en gammal omega på armen.


J


Detta är ett klockforum. För ditt reseintresse rekommenderar jag resedagboken eller annan plats där man vanligtvis diskuterar resor.
 
Är det resedagboken.se? Finns det fler bra sidor?
Här har jag hängt sedan sept 2012 och hela tiden trott att det var ett reseforum. Man lär sig nåt varje dag av medmänniskor som du, tack!


J

g1392152579806550241.jpg
 

Sputniq

Panerai
Fortsätter kort på OT: Jag lägger personligen också hellre pengarna i slutändan på en resa vid min unga ålder. Men att köpa en begagnad klocka för att sedan sälja av den innan resan behöver inte kosta mycket, finns t.o.m chans att man kan sälja den för mer än vad man köpte den för!

För att gå på topic så är väl en guldrolex det som mest utstrålar "håll käften". Sen om det är det kaxigaste låter jag vara osagt.., beror ju på bäraren också.
 

Apansson

Torpare
Bra, stanna hemma och titta på din klocka ist.
Mitt mål är att ha besökt alla världsdelar innan jag placerar mig på hemmet.
Mina bästa minnen är från resor jag har gjort inte mina dyra klockor jag har köpt.
Men, vi är alla olika. En del vill på Finlandskryssning med en strösslad klocka, själv fördrar jag en sensommarkväll i Havanna med en gammal omega på armen.


J
Kanske skulle tänka annorlunda, har besökt alla världsdelar förutom mellanamerika redan, tack vare föräldrar som rest i arbetet. Självklart är resor en fantastisk upplevelse, men så länge man sparar undan en del pengar så vill jag inte att mina föräldrar lägger sig i vad jag spenderar mina pengar på..
 

Jens

Greedo
Kanske skulle tänka annorlunda, har besökt alla världsdelar förutom mellanamerika redan, tack vare föräldrar som rest i arbetet. Självklart är resor en fantastisk upplevelse, men så länge man sparar undan en del pengar så vill jag inte att mina föräldrar lägger sig i vad jag spenderar mina pengar på..

Det får vi hoppas att de inte gör och jag tror att du är så pass intelligent att du förstod min poäng fr början.


J
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Kanske skulle tänka annorlunda, har besökt alla världsdelar förutom mellanamerika redan, tack vare föräldrar som rest i arbetet. Självklart är resor en fantastisk upplevelse, men så länge man sparar undan en del pengar så vill jag inte att mina föräldrar lägger sig i vad jag spenderar mina pengar på..
I och med att Mellanamerika inte är någon världsdel utan ett område så har du förmodligen varit i 6 av 7 världsdelar då väldigt få varit på Antarktis...
 

bluetrain

Cartier
Att inflationen är på riktigt och inte på skoj blev påtagligt när jag rotade upp den här gamla godingtråden! Blir lite härlig meta när vi nu pratar håll käften för 100kkr idag?? Men för all del! Låt oss ändå hålla oss till ämnet för att det kan bli rätt roligt.

Håll käften med budget på 100k. Vad väljer du idag 2021?
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Att inflationen är på riktigt och inte på skoj blev påtagligt när jag rotade upp den här gamla godingtråden! Blir lite härlig meta när vi nu pratar håll käften för 100kkr idag?? Men för all del! Låt oss ändå hålla oss till ämnet för att det kan bli rätt roligt.

Håll käften med budget på 100k. Vad väljer du idag 2021?
Day date utan länk. Nåt sånt här. Vulgärt så det räcker
Screenshot_20211022-193123_Chrono24.jpg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Att inflationen är på riktigt och inte på skoj blev påtagligt när jag rotade upp den här gamla godingtråden! Blir lite härlig meta när vi nu pratar håll käften för 100kkr idag?? Men för all del! Låt oss ändå hålla oss till ämnet för att det kan bli rätt roligt.

Håll käften med budget på 100k. Vad väljer du idag 2021?
B84C3CCC-019E-48B2-899D-E29908E2901E.jpeg
 
Topp