• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den lagom mellanstora studiehjälpstråden

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Tänkte att en sån här tråd kunde passa bra med alla forumets studenter :) Jag kan svara på frågor om juridik upp t.o.m. termin 5 som jag läser för närvarande
 

Kasper

Friends of KS
Bra initiativ! Pluggar civ. IT år 2 så om det är något dator/programmering/algoritm/matte relaterat så kanske jag kan hjälpa, alternativt så kommer jag spamma om hjälp :D
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Huserar för närvarande på de sista terminerna på juristprogrammet i Lund, så frågor kring det och det mesta inom juridiken dessförinnan är fair game.
 

carlanton

Audemars
Huserar för närvarande på de sista terminerna på juristprogrammet i Lund, så frågor kring det och det mesta inom juridiken dessförinnan är fair game.

Lite av ett långskott, men kan du transnationella skadeståndsprinciper? Alltså PECL/PETL, DCFR osv. Har en riktigt besvärlig grej jag inte får rätsida på.
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Jag tror att man berör det på grundkurserna, men jag läser på avancerad nivå. Hade hoppats på att du kanske läst någon fördjupningskurs i avtals- eller skadeståndsrätt. Synd, för det är extremt svårt!
Jag kanske borde specificera mig lite, är rätt haj på skatterätt och i viss mån förvaltningsrätt. Övrigt på grundnivå funkar, men var rätt länge sen jag läste en del av det.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Jag kanske borde specificera mig lite, är rätt haj på skatterätt och i viss mån förvaltningsrätt. Övrigt på grundnivå funkar, men var rätt länge sen jag läste en del av det.
Skatterätt är ju nice, hur mycket har du läst inom det? Själv har jag ynka 15 hp, men hade gärna gått in djupare på det ämnet.
Du borde ligga bra till med jobb i alla fall, om du inte redan löst den frågan :)

Annars tar jag kandidaten i redovisning nu, så har någon några frågor där kan jag försöka svara!
 
Topp