Du skämtar va?Låg i ett skåp i ett gammalt tempel i Sri lanka. Vad tror folk om äktaheten?
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du skämtar va?Låg i ett skåp i ett gammalt tempel i Sri lanka. Vad tror folk om äktaheten?
![]()
![]()
LOLLåg i ett skåp i ett gammalt tempel i Sri lanka. Vad tror folk om äktaheten?
![]()
![]()
Nä jag undrade faktisktDu skämtar va?
Nu vet du att den är en riktigt dålig fejk iafNä jag undrade faktiskt
Haha ja och lite förlöjligande kommentarer fick man som en bonus! Kan inte säga annat än att jag är nöjdNu vet du att den är en riktigt dålig fejk iaf![]()
Nejdå, jag undrade på riktigt om du skämtadeHaha ja och lite förlöjligande kommentarer fick man som en bonus! Kan inte säga annat än att jag är nöjd![]()
All in. Sälj hus och njurarLåg i ett skåp i ett gammalt tempel i Sri lanka. Vad tror folk om äktaheten?
![]()
![]()
Den där är inte äkta. Verket är alldeles för litet, datumfönstret sitter för långt in. Indexet ska vara avbrutet vilket det inte är.Vad säger panelen om denna? Har aldrig sett en PRX med T på sekundvisaren förut? Tycker även att finishen överlag ser lite kass ut.
![]()
Tissot PRX Powermatic 80
Utropspris: 1800 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2025-11-10 14:05:18. Köp & sälj begagnade & oanvända Automatiska klockor på Tradera.www.tradera.com
Ser inga uppenbara fel förutom att säljaren väljer att sälja via Vinted vars ”experter” är helt värdelösa på äkthetskontroller.
Finns nog inga fake på de där.
InstämmerFinns nog inga fake på de där.
Finns nog inga fake på de där.
Är det så?
För er som är mer insatta, vad gör att man tänker att det inte finns fakes på den modellen t ex?
Tissot PRX nämnd precis ovan finns det ju uppenbarligen fakes på och den är avsevärt billigare.
Är det för att modellen (vad är det SPB453 eller nåt?) är för ”obskyr” för att det ska vara värt det eller nåt?
Jo det är klart att det finns kopior av allt, men då är det oftast ganska dåliga kopior som är förhållandevis lätta att genomskåda.Vad jag förstår finns det kopior av allt, även vintage Seikos.
Att sälja fake Rolex är svårt, dom säljs som fake.
Men enklare Seikos tror många inte finns som fake och köper glatt som orginal.
Blir bättre marginaler så.
Finns ju fake på dom billigaste Casio och Citizen digitalarna ochså.
Jo det är klart att det finns kopior av allt, men då är det oftast ganska dåliga kopior som är förhållandevis lätta att genomskåda.
Jag syftade mer på ”superkopior” för 3-5000 som lurar i stort sett vem som helst. Och i det segmentet hittar du inga Seikos.
Sämst foto! Har aldrig sett en så gammal gul Chronomat. Ja, du har rätt angående ringen.![]()
Vad tror ni om denna om denna (från marketplace) Aldrig sett märkningen 1, 3, 6 , 9 och så vidare. Borde vara 15, 30, 45.? Referns B13048 anges. Magkänslan säger inte äkta.
Magkänslan säger ”strandpromenad - best price for you my friend”![]()
Vad tror ni om denna om denna (från marketplace) Aldrig sett märkningen 1, 3, 6 , 9 och så vidare. Borde vara 15, 30, 45.? Referns B13048 anges. Magkänslan säger inte äkta.
De delarna är inte solitt guld, så nej, men helt fel subdials, som sagt. Däremot är det stål under, inte mässing.Nu kanske jag blir för uppenbar - men att den ätit sig igenom pläderingen ner till mässingen kan väl inte vara något vidare tecken?
Nu är den redan utdömd, men här ska det vara stål. Inte fulmetall...De delarna är inte splitt guld, så nej, men helt fel subdials, som sagt. Däremot är det stål under, inte mässing.
Behöver hjälp! Är denna tillverkad 1998, 2008 eller 2018? Vad är det som skiljer och gör att man kan veta?
![]()
![]()
Inlägget är fake, antagligen även boetten. Bakboetten ser knas ut, det är fake. Tavlan är också någon typ av hittepå. Vad ska det vara för något?Vad säger ni Seiko-kunniga om denna?
ping @yonsson och andra...