• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den lite snobbiga men välkomnande tråden om DIAMANTTAVLOR

Weberg

Guld
Vi vet att de finns där ute, men vi ser dem sällan. Fortfarande är det lite tabu att som man bära en tavla med strössel – oavsett vilken färg eller form de kommer i. Men en diamanprydd klocka är inget att skämmas över, tvärtom en stark symbol för oss som är öppna och stolta över vår läggning, oavsett hur den uppfattas. Vi vågar! Så låtom oss visa våra gnistrande skönheter för omvärlden i den här tråden – alla märken och modeller är välkomna!

Jag börjar med min egen Rolex Datejust 16233 med den numera utgågna tavlan som jag tycker ger ett riktigt lyft till en redan perfekt klassiker.

IMG_20191124_143029_659.jpg

~ Because diamonds ar
e a man's best friend ~

Senast ändrad:
Det har funnits en smurf med diamanter här på forumet. Vet att den blivit såld/varit till försäljning. Verkligen en drömklocka!

Lite spännande att DD:n uppfattades så blingig/nästan lite vulgo när du hade den medan den idag nog skulle kännas ”som en i mängden” (missförstå mig rätt).

Väldigt trevliga båda två med cartiern är snäpper vassare :cigar:
Helt med dig, fler skrattade åt priset och stensättningen förr. Iaf på detta forum. Gick tre Cartier på Rolexen om man jämför köp/sälj och så mycket bättre var den inte. Lite osäker på vilken jag hade valt om prislappen var den samma idag faktiskt. Rolexens tavla var sjuk.

Helt med dig, fler skrattade åt priset och stensättningen förr. Iaf på detta forum. Gick tre Cartier på Rolexen om man jämför köp/sälj och så mycket bättre var den inte. Lite osäker på vilken jag hade valt om prislappen var den samma idag faktiskt. Rolexens tavla var sjuk.
Det är en klocka som vågar går all in, och får det att funka, tycker jag. Snudd på erotisk!
Och om min fru var tvungen att välja mellan mig och din Cartier skulle hon försvinna fortare än jättefort. Hon har samma modell i stål nu...

Tillbaka
Topp