• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sumo

Omega
20190213_145432.jpg
 

TomB

Cartier
Jag testade den för ett tag sedan, tyckte den var riktigt riktigt bra faktiskt

Enig. Skiven er magisk

Riktigt jävla fin! Har dock missat den helt, samma serie som den senaste kronografen men är denna ny?

Ja, ny modell i 2018

Trist att de måste ha mönster på sidan av boetten så den ser ut som en konservburk. Vem kom på den briljanta idén?
Si det. Designavdelingen vil jeg tro
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Kom över ett par Breitlinglänkar & tänkte höra med er som kan om dem är genuina och vilka modeller de hör ihop med? :) Rutten koll på Breitling...
55AA6D76-4C73-4878-B3F5-FFA27E5E1BC7.jpeg
C73A13F7-32BF-4661-B056-E6946F17AC76.jpeg
79F0094E-EC41-4102-8EAC-AF45734D057C.jpeg
F563ECF9-E653-4A14-A19C-63497976F690.jpeg
CDE9ED2B-680A-4A85-9838-9F2E1414421E.jpeg
7F71050C-EE48-4DBF-A103-065FCB5395AB.jpeg

Inget fel på dom. Chronoduog passar till små Chronomater 80-00-tal. Den andra är till större Crosswinds.
Nu är jag på intet sätt kännare ska sägas.

Men jag undrar om åtminstone den vänstra är legit. Präglingen på t ex ankaret på fliplocken ser inget vidare ut. Jämför med den högra där bearbetningen är mycket tydligare gjord. Även Breitlingtexten i vikdelen av låset är sisådär bearbetad tycker jag.
Sen är jag tveksam även till den högra, snarast beroende just på texten i vikdelen av låset. Min känsla är att den ska vara krispigare än den är. Skruvarna i länken ser inte heller krispiga ut. Jag är skeptisk.

Men som sagt. Säker är jag inte. Skulle hur som helst inte våga skriva under på att de är legit.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nu är jag på intet sätt kännare ska sägas.

Men jag undrar om åtminstone den vänstra är legit. Präglingen på t ex ankaret på fliplocken ser inget vidare ut. Jämför med den högra där bearbetningen är mycket tydligare gjord. Även Breitlingtexten i vikdelen av låset är sisådär bearbetad tycker jag.
Sen är jag tveksam även till den högra, snarast beroende just på texten i vikdelen av låset. Min känsla är att den ska vara krispigare än den är. Skruvarna i länken ser inte heller krispiga ut. Jag är skeptisk.

Men som sagt. Säker är jag inte. Skulle hur som helst inte våga skriva under på att de är legit.
Båda är 100% legit.
 

Boozer_87

Panerai
Tja! Sneglar lite på denna, vet att den är bra skrikig men jag älskart!:)
Frågan lyder:
Om vi inte skulle komma överens, jag och uret alltså ;) går det och sälja den vidare tro? Känns svårsålt, så jag vänder mig till :breitling:-eliten.
Screenshot_20190214-122803_Gallery.jpg
lånad bild.
 

mido87

Omega
Jag vill fråga Breitlingproffsen, jag har tidigare köpt några Chronomat 41or rose/stål från en handlare i USA till ganska rabatterade priser ca 3500USD st. Men dom säljs inte med cert eller box. Min kontakt hade över 100 st i lager och jag har verifierat klockorna jag har köpt. Någon aning om hur kan kan sälja dessa klockor?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag vill fråga Breitlingproffsen, jag har tidigare köpt några Chronomat 41or rose/stål från en handlare i USA till ganska rabatterade priser ca 3500USD st. Men dom säljs inte med cert eller box. Min kontakt hade över 100 st i lager och jag har verifierat klockorna jag har köpt. Någon aning om hur kan kan sälja dessa klockor?
Hela anledningen till att dessa klockor pumpas ut utan papper (utan link till ad) på gråmarknaden är just för att de är hyllvärmare och svårsålda. Jag tror inte det är en lönsam idé i Sverige faktiskt. Går säkert att sälja någon, men marknaden lär inte vara stor och bred för många klockor. Man får bryta ner möjliga kunder. Breitling>pris>tvåton>utan papper = inte så många potentiella kunder kvar.
 
Topp