Så har jag tolkat det. @evki får fylla i.man trycker alltså in i skåran?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så har jag tolkat det. @evki får fylla i.man trycker alltså in i skåran?
man trycker alltså in i skåran?
Så snygg den där! Ger ett starkt ha begär.
Guld på stål, skulle säga dyr. Länken är krafs vad jag kan se.https://www.blocket.se/annons/gavleborg/cartier_klocka/88260502 Känns denna legit? Lite billigt va?
Snigelskinn, det senaste i Paris! Frigående sniglar då, inga inburade.Ser likheter
Titta noga så ser du sprinten du ska trycka in för att kunna dra länkbiten till sidan. Jag använde en nål som passar.
Fullständigt omöjligt Är det inte vanliga pushpins för att poppa loss länken heller?
Får väll gå till nymans eller dylikt...
Naturligtvis gör du som du vill men det inte är svårare än att stoppa en nål i skåran och trycka in sprinten. Det kan finnas smuts i skåran som håller sprinten fast, men den är fjädrad så det är bara att trycka in hårdare. När du känner att sprinten rör sig är det bara att hitta rätt läge för länkbiten att skjutas ut. På bilden ser du sprinten.
Naturligtvis gör du som du vill men det inte är svårare än att stoppa en nål i skåran och trycka in sprinten. Det kan finnas smuts i skåran som håller sprinten fast, men den är fjädrad så det är bara att trycka in hårdare. När du känner att sprinten rör sig är det bara att hitta rätt läge för länkbiten att skjutas ut. På bilden ser du sprinten.
För framtida klocklir kan jag rekommendera att använda verktyg som är mjukare än det man jobbar på, då kan man inte repa med verktyget. Inte nödvändigt men känns säkert.Fick till det tillslut! Fick röra runt lite med nålen så funkade det. Tack!
För framtida klocklir kan jag rekommendera att använda verktyg som är mjukare än det man jobbar på, då kan man inte repa med verktyget. Inte nödvändigt men känns säkert.
Sjukt bra.
En vacker liten sak.
Vilken storlek är det mellan luggarna?Tips på band till Tank solo small mottages tacksamt. Originalbandet är verkligen ett skämt Gillar Molequins band på bild men har aldrig testat. Är svag för "grained". Är 2,2mm tillräckligt tunt? Så man får rätt känsla med tanke på att solon är en smidig liten rackare.
Gillar Hunter green, men vet inte om det blir lite väl kontrasterande med de ljusa sömmarna.
Din första?Fick hem en Carree idag, väldigt trevlig klocka.
Första Carree. Noterade det, blir lite omvårdnad under dagen.Din första?
Det är nog dags att rengöra den från tidigare ägares smuts.
Ser skarp ut!!Fick hem en Carree idag, väldigt trevlig klocka.
Jag är lång ifrån någon expert men visst ser den hyfsat skarp ut.Ser skarp ut!!
Gillar inte alls, känns lökig och mycket Rolex jubileum.Väldigt fin tavla. Klockan ger väldigt mycket day-date platinum vibbar.
Nu när du säger det, gillade iaf kombinationen av stål och ljusblå tavlan. Men tavel strukturen påminner myket om rolex jubileum som du säger.Gillar inte alls, känns lökig och mycket Rolex jubileum.
Håller med, lökig!Gillar inte alls, känns lökig och mycket Rolex jubileum.
Ser ut att vara ett riktigt trevligt exemplar och så skitig var den väl inte? Bara @zippan som är lite känslig.Fick hem en Carree idag, väldigt trevlig klocka.
Tack, jag är nöjd med skicket. Beror på hur mycket man zoomarSer ut att vara ett riktigt trevligt exemplar och så skitig var den väl inte? Bara @zippan som är lite känslig.