• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Daniel Wellington-tråden

Killen har ju en poäng.
Klart alla i den stora massan väljer en dw före en rolex oavsett inkomst.
Tycker ni är lite ogina...

Senast ändrad:
Vad är nästa? Officiella Regal-tråden?
Känner dessvärre inte till Regal sen tidigare men nu när jag kollade på deras klockor så fastande jag för denna, mycket snyggare än en Rolex och ser mer "originell" och exklusiv ut i mina ögon. Sen är det som sagt quartz, så slippar man ställa om klockan :)
R97003-132_2.jpg

Känner dessvärre inte till Regal sen tidigare men nu när jag kollade på deras klockor så fastande jag för denna, mycket snyggare än en Rolex och ser mer "originell" och exklusiv ut i mina ögon. Sen är det som sagt quartz, så slippar man ställa om klockan :)
R97003-132_2.jpg
Hade faktiskt tänkt kommentera ett av dina inlägg utifrån om du faktiskt inte skrivit tråden på skämt men nu blev det alldeles för uppenbart. :)

Komplettera din DW med en Diesel, en JetSet och en Gant. Sen är du hemma. Då har du allt det bästa och behöver inte ens sukta efter klockor på internet. ;)
Känner faktiskt inte till dessa märken, men vill inte diskutera andra klockor här då detta är en Daniel Wellington-tråd. Om du har några tips får du gärna ta det via PM om det finns på sidan, inte lärt mig riktigt än.

Instämmer helt, @spöketalban . Om man räknar lite på det så får du med en Daniel Wellington mer klocka i förhållande till priset än vad du får med en Rolex. Ni snackar om hantverk, men hur mycket tror ni ett in-house -urverk kostar att producera liksom? Nä, tacka vet jag kvartsurverk som ger +/-0.

Vad jag skrev ovan. Posta om DW eller posta inte alls. Jiddret är värre än eventuellt trollande.

En bild säger mer än tusen ord eller hur var det?

Fine, jag gillar ärligt talat Bauhaus inspirerade klockor så jag kanske borde köpa en DW, problemet är att jag inte vill betala 1000 kr för något jag kan köpa från Kina för 12 kr. Känns inte OK i min värld. Sen tycker jag 40 mm med den tavelstorleken är hål i huvudet. 90 % av alla DW bärare ser ut som clowner med den där klockan på armen, hade den istället varit 34-36 mm så hade den varit proportionerlig med tavlans utformning.

Det finns dock andra märken (som faktiskt också tillverkar klockorna) som har rätt proportioner, t.ex. Junghans och Nomos Glashütte. Vilka är riktigt trevliga i min mening.

Nomos
image.jpeg

Junghans
image.jpeg

Kan köra en paketöppning på mitt senaste köp tillägnad TS senare i veckan.

Trevlig kväll!

Instämmer helt, @spöketalban . Om man räknar lite på det så får du med en Daniel Wellington mer klocka i förhållande till priset än vad du får med en Rolex. Ni snackar om hantverk, men hur mycket tror ni ett in-house -urverk kostar att producera liksom? Nä, tacka vet jag kvartsurverk som ger +/-0.
Jag har inte pratat om hur mycket det kostar att tillverka ett urverk från Rolex, då jag vet att det är avsevärt högre. Dock anser jag att ett in-house urverk från Daniel Wellington är minst lika exklusivt och det håller som sagt tiden väldigt bra, som du påpekar.

Tillbaka
Topp