• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Sorubim

Audemars
Här var ngn till
aw6tkj.jpg
Hur cool som helst! Har inte heller sett traditionella boetten med kvartsverk förr.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Tack för snygga modeller, den ljusblå är stentuff men den gula är kingen för opåverkad doxa-newbie som mig. Finns ju en Divingstar 750T GMT på ebay. Känns inte lika clean som 300T på något sätt men vad vet jag? Bra gnaget-klocka är den iallafall. ;)
$_57.JPG
 

Anthraxabuz

Panerai
En sökning på K&S visar en 750T som fortfarande ligger kvar till salu efter flera veckor. Fel pris, fel modell, fel färg or what?
(kanske fel forum? :D)
Tror snarare det är för få som är intresserade av märket här på KS, eller inte fått upp ögonen så att säga .. Men hey, det håller vi ju på att ändra i denna tråd! :D
 

DrDre

Patek

DrDre

Patek
En till doxaexperterna. Hur är vridringen? Den ser ganska vass ut. Ett skäl till att det aldrig blivit ngn är att den där vridringen ser ut (på bilder) att kunna tugga i sig skjortärmar som en polishund.
 

Anthraxabuz

Panerai
En till doxaexperterna. Hur är vridringen? Den ser ganska vass ut. Ett skäl till att det aldrig blivit ngn är att den där vridringen ser ut (på bilder) att kunna tugga i sig skjortärmar som en polishund.
Nu är jag ingen skjortman direkt. Iaf inte till vardags, då jobbar jag mest i jeans och piké. Men den är inte alls så vass som den ser ut. Så det tror jag inte du behöver vara orolig för. Bara hitta modellen du gillar och testa! :)
 

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
image.jpeg
Härligt med en egen Doxatråd! Har en 1500T som får mycket handledstid. Trots storleken funkar den bra på min relativt smala handled.
Första gången jag såg en Doxa sub i en klockbok tänkte jag att någon gång ska jag ha en. Är i Halmstad i jobbet ganska ofta och en dag råkade jag gå förbi Halmstads urmakeri och såg att de är AD men hade inte tid att gå in den gången. Så en dag i slutet av maj gick jag in. Urmakaren visade sig vara mycket trevligt och en stor entuasiast. Den enda han hade inne var en 1500 och efter att ha provat den var jag helt såld. Till och med bättre i verkligheten än på bild. Och när han gav mig ett bra pris slog jag till.
Kan verkligen rekommendera Halmstads urmakeri. Var inne med klockan i början av juli då den saktade sig lite väl mycket. De kom ihåg att jag inte bor i Halmstad och urmakaren ruckade den medan jag tog en tur på stan.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
image.jpeg
Härligt med en egen Doxatråd! Har en 1500T som får mycket handledstid. Trots storleken funkar den bra på min relativt smala handled.
Första gången jag såg en Doxa sub i en klockbok tänkte jag att någon gång ska jag ha en. Är i Halmstad i jobbet ganska ofta och en dag råkade jag gå förbi Halmstads urmakeri och såg att de är AD men hade inte tid att gå in den gången. Så en dag i slutet av maj gick jag in. Urmakaren visade sig vara mycket trevligt och en stor entuasiast. Den enda han hade inne var en 1500 och efter att ha provat den var jag helt såld. Till och med bättre i verkligheten än på bild. Och när han gav mig ett bra pris slog jag till.
Kan verkligen rekommendera Halmstads urmakeri. Var inne med klockan i början av juli då den saktade sig lite väl mycket. De kom ihåg att jag inte bor i Halmstad och urmakaren ruckade den medan jag tog en tur på stan.

Kul! Forumets enda 1500T? Hur upplever du länken? Kul att du handlade den i Sverige. Måste defintivt ta en vända in dit.
 
En till doxaexperterna. Hur är vridringen? Den ser ganska vass ut. Ett skäl till att det aldrig blivit ngn är att den där vridringen ser ut (på bilder) att kunna tugga i sig skjortärmar som en polishund.

Ingen fara med det tycker jag. Om du tittar så är det dessutom en fasning ytterst på vridringen, så räfflorna ligger ju knappast mot tyget heller, icke-fråga skulle jag säga. Ball känsla i vridringen annars, Doxa brukar ju tala om hur den är konstruerad för minimalt spel och det stämmer ju.
 

Anthraxabuz

Panerai
image.jpeg
Härligt med en egen Doxatråd! Har en 1500T som får mycket handledstid. Trots storleken funkar den bra på min relativt smala handled.
Första gången jag såg en Doxa sub i en klockbok tänkte jag att någon gång ska jag ha en. Är i Halmstad i jobbet ganska ofta och en dag råkade jag gå förbi Halmstads urmakeri och såg att de är AD men hade inte tid att gå in den gången. Så en dag i slutet av maj gick jag in. Urmakaren visade sig vara mycket trevligt och en stor entuasiast. Den enda han hade inne var en 1500 och efter att ha provat den var jag helt såld. Till och med bättre i verkligheten än på bild. Och när han gav mig ett bra pris slog jag till.
Kan verkligen rekommendera Halmstads urmakeri. Var inne med klockan i början av juli då den saktade sig lite väl mycket. De kom ihåg att jag inte bor i Halmstad och urmakaren ruckade den medan jag tog en tur på stan.
Riktigt trevlig historia. Jag har som sagt också varit inne där och kan bara hålla med. En härlig entusiast. Skulle absolut kunna tänka mig att handla där om min kvot inte varit fylld för tillfället.
Eller kan en Doxa kvot bli fylld??? :)
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Riktigt trevlig historia. Jag har som sagt också varit inne där och kan bara hålla med. En härlig entusiast. Skulle absolut kunna tänka mig att handla där om min kvot inte varit fylld för tillfället.
Eller kan en Doxa kvot bli fylld??? :)

Varför är han inte medlem här om han är en sån entusiast?
 
Topp