• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella SLA017-tråden!

anru

Cartier
20191230_231032.jpg
 

OlleC

Breitling
Väcker liv i tråden. Fantastisk klocka som jag inte kan släppa riktigt. Nån som går i bytestankar och är sugen på en GS spring drive - hojta till :) till dess får jag dregla vidare i den här tråden.
 

Kenuko

Cartier
En bild från några dagar sedan.

Intressant hur olika den här värderas på olika marknader. Håller på och sälja min för tillfället lokalt här i Finland och ungefär 3000€ kan man kanske få för den. Här på Klocksnack är de säkert billigast i världen och ännu billigare. Samtidigt har prisen och efterfrågan internationellt stigit massor det senaste året och har sett flera gå runt 4000€. Sällan jag sett en modell vars pris varierar så från land till land.

23025342-551F-41A5-8896-F324EE502FA2.jpeg
 
En bild från några dagar sedan.

Intressant hur olika den här värderas på olika marknader. Håller på och sälja min för tillfället lokalt här i Finland och ungefär 3000€ kan man kanske få för den. Här på Klocksnack är de säkert billigast i världen och ännu billigare. Samtidigt har prisen och efterfrågan internationellt stigit massor det senaste året och har sett flera gå runt 4000€. Sällan jag sett en modell vars pris varierar så från land till land.

23025342-551F-41A5-8896-F324EE502FA2.jpeg
Fantastisk klocka men när hypen lagt sig och första kärleken svalnat inser nog de flesta att den var extremt överprisad som ny?
Antagligen därför priset varierar så mycket utifrån olika grupper, länder och forum lite beroende på var i cykeln de befinner sig? :)
 

Kenuko

Cartier
Fantastisk klocka men när hypen lagt sig och första kärleken svalnat inser nog de flesta att den var extremt överprisad som ny?
Antagligen därför priset varierar så mycket utifrån olika grupper, länder och forum lite beroende på var i cykeln de befinner sig? :)

Den sjönk ganska mycket i pris efter första hypen och på några marknader har prisbilden stannat vi den lägsta nivån. Nu känns det tycker jag tvärtom att man insett hur bra den är och utbudet minskat vilket kört upp priset. Den går ju nu för mer en nypris på många ställen.
 
Den sjönk ganska mycket i pris efter första hypen och på några marknader har prisbilden stannat vi den lägsta nivån. Nu känns det tycker jag tvärtom att man insett hur bra den är och utbudet minskat vilket kört upp priset. Den går ju nu för mer en nypris på många ställen.
Jo precis det jag sa, priserna varierar beroende på var i hype cykeln man är, på KS är vi nu på väg ner och på andra ställen upp :)
 
Hur är känslan på länken till sla017. Jag har nyligen köpt en 043 och funderar på att beställa länken. Är den värd nästan 6000kr? Hur står den sig mot länkarna som sitter på spb143 och spb151?

mvh
 
Topp