• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

TFK

Omega
Jag har börjat bli lite nyfiken på en Pepsi GMT, lite rädd för storleken dock. Däremot såg jag att den inte var så jäkla lång L2L.

Ni som äger / ägt klockan, bärs den väldigt stort och klumpigt?

Nu är det förvisso inte en GMT, men iaf en 43 mm Aquaracer. Jag har ca 17,5 cm handleder och tycker att det funkar alldeles utmärkt. Skaffa du en GMT då det verkar mycket bang for the buck (iaf beggad...).
IMG_20200402_155256.jpg
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Den må förlora på storleken pga för fet men jäklarns vad tydligt det blir när man ser dem så där hur mkt snyggare Aquaracern är jämfört med de andra två
För all del, men vad tänkte de med när de gjorde hela visaren röd, alltså även ringen som sitter på urtavlan? Den röda ringen som tittar fram under de andra visarna förstör helhetsintrycket för min del.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Den må förlora på storleken pga för fet men jäklarns vad tydligt det blir när man ser dem så där hur mkt snyggare Aquaracern är jämfört med de andra två
Smaken är ju olika, Tudorn är den som i stort sett fått all handledstid de senaste halvåret. TAGen såld och 16710an är en keeper.

Kanske blir det en Aquaracer Hulk i sommar trots att den inte sitter speciellt bra på handleden:D
 

TFK

Omega
Nytt från Tag
https://www.hodinkee.com/articles/the-new-tag-heuer-aquaracer-gmt

Screenshot_20200402-230850_Instagram.jpg

Spontant känns det lite väl mycket "snegla på Rolex" när kommer till färger på senaste tiden. Kanske bara är min känsla iofs.
Riktigt snygg! Rätt "rolexig", men å andra sidan är det inte helt lätt att hitta färgkombinationer som ser bra ut och är helt unika. Jag tycker Aquaracern har en hel del kvaliteter och egenskaper som gör att den får en egen identitet. Listpriset på 3000 USD känns dock rätt saftigt... Den lär ju snart gå att köpa via gråhandlare till ett betydligt lägre pris.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor

NRE

Vacheron
2-Faktor
Riktigt snygg! Rätt "rolexig", men å andra sidan är det inte helt lätt att hitta färgkombinationer som ser bra ut och är helt unika. Jag tycker Aquaracern har en hel del kvaliteter och egenskaper som gör att den får en egen identitet. Listpriset på 3000 USD känns dock rätt saftigt... Den lär ju snart gå att köpa via gråhandlare till ett betydligt lägre pris.

Gillar den. Visst att den sneglar på Rolex, vilket inte är konstigt mtp den enorma hypen kring Batman. Men förutom färgsättningen är den 100% Tag Heuer.
Personligen tycker jag den är bättre än nämnda Rolex.
Jag skrev ju faktiskt just att det var färgerna de sneglat på :) först pepsin, sen den gröna dykarn och nu den här. Vågar nästan lova att det kommer en rootbeer dykare innan sommaren ;)

Jag gillar Tags design i övrigt så ingen skugga faller där. Men, exempelvis Zodiac hittar ju väldigt roliga färgkombos utan att (uppenbart) låna från andra.
 

TFK

Omega
Jag skrev ju faktiskt just att det var färgerna de sneglat på :) först pepsin, sen den gröna dykarn och nu den här. Vågar nästan lova att det kommer en rootbeer dykare innan sommaren ;)

Jag gillar Tags design i övrigt så ingen skugga faller där. Men, exempelvis Zodiac hittar ju väldigt roliga färgkombos utan att (uppenbart) låna från andra.
Det jag menade var att jag höll med dig.. :)

Jag håller även med om att Zodiac (och även andra mindre märken som Squale mfl) har roligare färgkombos. Men när cashen ska in kan jag förstå att de hakar på populära trender. När alla vill ha en batman, hulk eller pepsi på armen är det inte så konstigt att de lanserar dessa modeller. Lite trist, men också förståeligt.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Det jag menade var att jag höll med dig.. :)

Jag håller även med om att Zodiac (och även andra mindre märken som Squale mfl) har roligare färgkombos. Men när cashen ska in kan jag förstå att de hakar på populära trender. När alla vill ha en batman, hulk eller pepsi på armen är det inte så konstigt att de lanserar dessa modeller. Lite trist, men också förståeligt.
Det har du rätt i. Sen är jag skeptisk till alla märken som kör designplankningar även om de har egna modeller (typ Zodiac, Squale). Färgplankning kan jag dock leva med.

En sak jag skulle vilja se är att Tag stoppade in gmt-verket i den mindre aquaracer-boetten.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Jag skrev ju faktiskt just att det var färgerna de sneglat på :) först pepsin, sen den gröna dykarn och nu den här. Vågar nästan lova att det kommer en rootbeer dykare innan sommaren ;)

Jag gillar Tags design i övrigt så ingen skugga faller där. Men, exempelvis Zodiac hittar ju väldigt roliga färgkombos utan att (uppenbart) låna från andra.
Jag vet att du skrev det. Jag ville bara poängtera att jag inte tycker det är nån större grej.
Att jag gillar den. Mer än jag gillar motsvarande från Rolex.
Jag håller däremot med om att det är slött att mer eller mindre kopiera färgkoden. De hade kunnat göra lite mer förändring och ändå vara tillräckligt nära för att kunna rida på hypen.
Jag förstår också varför de inte gjorde det. Finns liksom ingen anledning, ur ett affärsperspektiv, att lägga energi och designkostnader på nåt som förmodligen inte ger nån merförsäljning. Snarare tvärtom.

Att jag citerade ditt inlägg var mest för att det var det första som tog upp klockan.
Tyckte det blev tydligare så. Men det blev det givetvis inte (story of my life). :)
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Jag vet att du skrev det. Jag ville bara poängtera att jag inte tycker det är nån större grej.
Att jag gillar den. Mer än jag gillar motsvarande från Rolex.
Jag håller däremot med om att det är slött att mer eller mindre kopiera färgkoden. De hade kunnat göra lite mer förändring och ändå vara tillräckligt nära för att kunna rida på hypen.
Jag förstår också varför de inte gjorde det. Finns liksom ingen anledning, ur ett affärsperspektiv, att lägga energi och designkostnader på nåt som förmodligen inte ger nån merförsäljning. Snarare tvärtom.

Att jag citerade ditt inlägg var mest för att det var det första som tog upp klockan.
Tyckte det blev tydligare så. Men det blev det givetvis inte (story of my life). :)
Tror du har rätt i att det är ett marknadsbeslut. Tag är ju stora i USA. I USA vet alla vad Rolex är men alla har (såklart) inte råd. Tag är USAs svar på mellanchefsklockan SMP. De gör några modeller i samma färgskala som Rolex = succe.

Ps. Jag var verkligen inte ute efter att skapa polemik
IMG_20200403_170052153_HDR-01.jpeg

Dagens Tag. Ibland vill man bara glida runt med något substantiellt som blänker på handleden.
Bra den där!!
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
För all del, men vad tänkte de med när de gjorde hela visaren röd, alltså även ringen som sitter på urtavlan? Den röda ringen som tittar fram under de andra visarna förstör helhetsintrycket för min del.
Bro, var du tvungen att skriva det där, nu är det ju det enda jag kan se när jag tittar på den :D du har förstört min favorit-Pepsi! Tur den är för stor så jag inte ens övervägt köp innan
 

wotan

Rolex
@ERIKSON URHANDEL la upp en bild på sin Facebook idag, frugan skickade till mig och skrev att en sån skulle hon vilja köpa någon dag.

Impulsiv som jag är så ringde jag urhandeln direkt och gjorde affär med Swish över telefon. Fick en otroligt nöjd fruga som skickade denna bild för en stund sen :)

Många gnäller på TH, men jag är svag för deras design.



Tack för en bra affär och glöm inte att support your local urmakare:)
IMG_20200408_133522_01.jpg
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
@ERIKSON URHANDEL la upp en bild på sin Facebook idag, frugan skickade till mig och skrev att en sån skulle hon vilja köpa någon dag.

Impulsiv som jag är så ringde jag urhandeln direkt och gjorde affär med Swish över telefon. Fick en otroligt nöjd fruga som skickade denna bild för en stund sen :)

Många gnäller på TH, men jag är svag för deras design.



Tack för en bra affär och glöm inte att support your local urmakare:)
IMG_20200408_133522_01.jpg

Mkt bra! Min blå hälsar
RB.jpg
 
Topp