• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

Lajpo

Omega
Dagens...

PSX_20230319_110544.jpg
Riktigt snygg!
 

GusE

Breitling
2-Faktor
Hej,

Har precis beställt min första ”riktiga” klocka, en Aquaracer från 2022 i blått. Funderar dock efter att ha läst om cirkulerande kopior, om man brukar kunna lita på Uretvintage? Klockan har inte skickats än så jag har inte kunnat kolla på den live.

Brukar ni börja med att lämna en begagnad klocka på tryckkontroll för att säkerställa vattentäthet, eller kan man känna sig trygg med en såpass ny (givet att den är äkta såklart)?

Tacksam för ett bra forum där mycket kunskap kan inhämtas!
 
Senast ändrad:

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Hej,

Har precis beställt min första ”riktiga” klocka, en Aquaracer från 2022 i blått. Funderar dock efter att ha läst om cirkulerande kopior, om man brukar kunna lita på Uretvintage? Klockan har inte skickats än så jag har inte kunnat kolla på den live.

Brukar ni börja med att lämna en begagnad klocka på tryckkontroll för att säkerställa vattentäthet, eller kan man känna sig trygg med en såpass ny (givet att den är äkta såklart)?

Tacksam för ett bra forum där mycket kunskap kan inhämtas!
Borde vara ok. De brukar vara seriösa.
Är lite sugen på en Carerra
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Hej,

Har precis beställt min första ”riktiga” klocka, en Aquaracer från 2022 i blått. Funderar dock efter att ha läst om cirkulerande kopior, om man brukar kunna lita på Uretvintage? Klockan har inte skickats än så jag har inte kunnat kolla på den live.

Brukar ni börja med att lämna en begagnad klocka på tryckkontroll för att säkerställa vattentäthet, eller kan man känna sig trygg med en såpass ny (givet att den är äkta såklart)?

Tacksam för ett bra forum där mycket kunskap kan inhämtas!
Du behöver inte vara orolig Uretvintage är lugnt. Föreslår att du trycker klockan så kan du känna dig helt safe.
 

GusE

Breitling
2-Faktor
Du behöver inte vara orolig Uretvintage är lugnt. Föreslår att du trycker klockan så kan du känna dig helt safe.
Tack båda! Hoppas den kommer denna veck 😃

Trycktestet, okunnig fråga men då skickar man den till Skövde verkar det som? Eller finns det ett enklare sätt (i Stockholmsområdet)?

En Carrera är tänkt som steg 2 i denna plan!
 

CVesper

Cartier
2-Faktor
Tack båda! Hoppas den kommer denna veck 😃

Trycktestet, okunnig fråga men då skickar man den till Skövde verkar det som? Eller finns det ett enklare sätt (i Stockholmsområdet)?

En Carrera är tänkt som steg 2 i denna plan!

Ett trycktest kan i princip alla seriösa klockbutiker lösa åt dig, brukar kosta någon hundralapp.
Däremot ligger tag heuers servicecenter i Skövde, så dom flesta garantiärenden och liknande tar dom hand om, givetvis även service om man skulle vilja det.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Tack båda! Hoppas den kommer denna veck 😃

Trycktestet, okunnig fråga men då skickar man den till Skövde verkar det som? Eller finns det ett enklare sätt (i Stockholmsområdet)?

En Carrera är tänkt som steg 2 i denna plan!

Forumsponsor!
 

CVesper

Cartier
2-Faktor

Forumsponsor!

Jag har endast varit i kontakt med dom över telefon, men min uppfattning är att dom är otroligt kunniga vad gäller tag heuer.

För att göra en lång historia kort så köpte jag en aquaracer från USA (välkänd stor klockbutik), som jag tyckte kändes lite off när den kom, men cert och box var med och såg bra ut, men för att lugna mig själv lämnade jag in klockan för en äkthetskontroll på en lokal tag heuer återförsäljare (vill inte hänga ut butiken), som gav mig ett äkthetsintyg.
Tyvärr ville inte oroskänslan gå över så jag tog lite bilder, mailade urteknik i Skövde och sen ringde till dom och pratade med en trevlig och kunnig tjej som granskat bilderna, hon var på min sida och kunde med stor sannolikhet säga att det var en ruggigt bra kopia.
Jag fick tillbaka bilderna med kommentarer som jag sen kunde använda för att få tillbaka pengarna och skicka tillbaka klockan.
Så stor tumme upp för urteknik från min sida!
 

Pelzon

Omega
Hej,

Har precis beställt min första ”riktiga” klocka, en Aquaracer från 2022 i blått. Funderar dock efter att ha läst om cirkulerande kopior, om man brukar kunna lita på Uretvintage? Klockan har inte skickats än så jag har inte kunnat kolla på den live.

Brukar ni börja med att lämna en begagnad klocka på tryckkontroll för att säkerställa vattentäthet, eller kan man känna sig trygg med en såpass ny (givet att den är äkta såklart)?

Tacksam för ett bra forum där mycket kunskap kan inhämtas!
Uretvintage kan du lita på, köpte en Tag Heuer Link Kronograf (CAT2010) för några år sedan. Visst det går att få klockor lite billigare på andra andrahands-sajter men varför chansa? Paranoid som jag är gjorde jag en äkthetskontroll efter några veckor med klockan. Den var grön :D
Så du kan vara lugn. Hoppas du blir nöjd.
(Bilder på min Tag finns i mina inlägg i "dagens klocka" m.fl trådar...)
 

TonyBass

Breitling
5loJwBf.jpg
kYe1wbI.jpg
UFiJ79T.jpg
i4Q6HOY.jpg
rxtpMKD.jpg

Jag tänkte passa på att skapa en officiell tråd för de som har och gillar Tag Heuer klockor här getmodnow på forumet då de saknar denna tråd. Personligen tycker jag att vissa modeller är riktigt vassa!

Lägg upp ditt foto här för offentlig visning. Jag börjar med min nyinkomna Tag Heuer Carrera Brown:
Ditt stöd är mycket trevligt, kan du dela lite mer information eller funktioner i det?
 

GusE

Breitling
2-Faktor
Uretvintage kan du lita på, köpte en Tag Heuer Link Kronograf (CAT2010) för några år sedan. Visst det går att få klockor lite billigare på andra andrahands-sajter men varför chansa? Paranoid som jag är gjorde jag en äkthetskontroll efter några veckor med klockan. Den var grön :D
Så du kan vara lugn. Hoppas du blir nöjd.
(Bilder på min Tag finns i mina inlägg i "dagens klocka" m.fl trådar...)
Tack!

Lite snöpligt hörde de av sig efter 8 dagar (!) med beskedet att klockan var såld till någon annan… väntar nu på om de har en hyfsat motsvarande att skicka istället. Den som lever får se, men väntan är inte helt enkel att hantera 😅
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Tack!

Lite snöpligt hörde de av sig efter 8 dagar (!) med beskedet att klockan var såld till någon annan… väntar nu på om de har en hyfsat motsvarande att skicka istället. Den som lever får se, men väntan är inte helt enkel att hantera 😅
Jag hade köpt hos en AD. Ring runt eller kolla nätet. Se om du får en hyfsad rabatt, som motsvarar eller till och med är bättre. Uret/uretvintag är bara värt det om det är en specifik klocka som är svår att få tag på. Man kan få vänta länge med stor risk att de återkommer med att de inte hittar klockan till avtalat pris.
 
Senast ändrad:
Topp