• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den största fejkklockvältningstråden

jabla

Sarlacc
2-Faktor
Äntligen är det dags att visa vad fejk-klockona förtjänar.
Gjorde in insamling av fejkur hos bekanta, en hittade jag i egna gömmor och några donerades av skamfulla KS:are som givetvis ville vara anonyma eller hur garfield ? :D

Här är vad vi fick ihop. Några Rolex, Omegor en Panna och sist men inte minst en IWC.
Vår säkerhetsansvarige hade fullt upp med att hindra publiken från att norpa en klocka. :)

klockmos1.jpg

Omen tyckte vi skulle använda Dynapac-metoden och ställde vänligen en 2,5 tons vibrovält till förfogande.

Några säger att han käkar klockor till frukost, jag vet att han gärna dricker ur. Här är han KS egen the Stig. :D

klockmos2.jpg

Offren har precis börjat ana vad som skall hända. "All makt åt tengel26 vår befriare" ropar de förgäves. ;)

klockmos5.jpg

Mosa dem ropar publiken, vi vill se dem döö!

klockmos6.jpg

Repfritt safirglas hade säljaren sagt men ack vad fel han hade.

klockmos7.jpg

Vi kör en gång till nu med vibratorn igång för det är skönare, har jag hört.

klockmos8.jpg

Klockdelarna börjar spridas ut över asfalten och det är nu man kan se skillnad på original och fejk. :)

klockmos9.jpg

En sista gång stillastående på klockorna med det tyngre bakhjulet och full vibration gör processen kort med skrotet.

klockmos10.jpg

Någon som vill köpa en extra thin Panna eller PO?

klockmos11.jpg

Snyggade till liken för ett sista gruppfoto i studiomiljö.

klockmos12.jpg

Efter detta avnjöt vi lunch på Blå Caféet i Lomma där vi även fick erbjudande att bli medlemmar i träklockans vänner.

Traklocka.jpg

Jag tackar Omen för en trevlig och destruktiv förmiddag samt er andra för att ni orkat läsa ända hit.

Haha...har nog aldrig sett ett snabbare sätt att skaffa VINTAGE på :D!!! Kan få låna några ROLEX av mig då jag behöver lite förändring på klockorna mina, det verkar ju som jag har svårt att få tag på en Nipple dial till mig :p.
Bra jobbat broder Jabla ;) !

Underbart att se men man vart ju sjukt brädad:arghh: , ni dundrade ju över 6 st. Nu måste jag ut på fake jakt och sen ska de pangas med både det ena och det andra:rage: . Jag har lite sjuka tankar redan som kanske kan delas med er därute om rätt ur dyker upp:cool: .

Tack jabla och Omen för en riktigt bra tråd me like.

Mycket skön tråd, gillar hela grejen!

Underbart att se men man vart ju sjukt brädad:arghh: , ni dundrade ju över 6 st. Nu måste jag ut på fake jakt och sen ska de pangas med både det ena och det andra:rage: . Jag har lite sjuka tankar redan som kanske kan delas med er därute om rätt ur dyker upp:cool: .

Tack jabla och Omen för en riktigt bra tråd me like.
Jag har en fejkad Tag Heuer som gärna tar en smäll :)

Tillbaka
Topp