• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Om allt går vägen så flyttar denna krabaten hem till oss i juni. Långhårig dvärgtax, projektnamn Benny/Sture/Sune.

Har nu börjat titta på försäkringar. Vad har ni för bolag? Samma som hemförsäkring eller något fristående?

IMG_0069.jpeg

Om allt går vägen så flyttar denna krabaten hem till oss i juni. Långhårig dvärgtax, projektnamn Benny/Sture/Sune.

Har nu börjat titta på försäkringar. Vad har ni för bolag? Samma som hemförsäkring eller något fristående?

IMG_0069.jpeg
Söt! 😍
Vi har Folksam på hunden och ena katten (fick tyvärr ta bort katten nyligen).
Det har fungerat bra.
Andra katten har Agria då vi tog över ägandet och har blivit kvar där.
Upplever Folksam lättare att ha att göra med.
Allt annat vi äger är hos LF, så Agria hade ju varit rimligast.

Agria lyckas ju i sin marknadsföring vartfall. Båda döttrarna kräver Agria ”de har bästa försäkringen Pappa” vilket är imponerande map att de var typ 7 och 9 när de fick hunden.

Försökte baka ihop alla försäkringar men LF som äger Agria ger inte guldkundsrabatten på Agria försäkringar. Vartfall inte för mig när jag försökte.

Tipset är utnyttja andra rabatter typ medlemskap i Brukshund eller rashundsklubbar.

Någon som har tips på bra gps till hund?
Önskemålet är att man ej ska behöva betala för något abonnemang.
De få jag sett har fått väldigt blandade recensioner.
Vad ska du använda det till?
Har själv Tracker Luna och är väldigt nöjd, men då jagar jag också.
Tänker du för eventuell rymning?

IMG_0069.jpeg
Vad har uppfödaren/kenneln för försäkring?
Använde Agria initialt via men valde senare att gå över till Svedea och är väldigt nöjd, både med pris och service.
Värt att nämna är att jag jagar med min tax och Svedea har en bra jakthundsförsäkring.

Lycka till med taxen, mycket hund i litet format.

IMG_3912.jpg

Senast ändrad:
Vad har uppfödaren/kenneln för försäkring?
Använde Agria initialt via men valde senare att gå över till Svedea och är väldigt nöjd, både med pris och service.
Värt att nämna är att jag jagar med min tax och Svedea har en bra jakthundsförsäkring.

Lycka till med taxen, mycket hund i litet format.

IMG_3912.jpg
Uppfödaren har Folksam, och erbjöd att förmedla kontakt till deras kontaktperson. Har också förstått det som att Svedea är bra för jakthundar, men vi har inga jaktambitioner förutom duvor på innergården.

Tack för era tips!

Efter att ha haft tre stycken är jag löjligt förtjust i Irländska Settrar. Som tur är har fru laketwig en kompis som har två stycken i ungefär samma ålder som Jaffa respektive Päron, så dom har varsin kompis. Idag var Jaffa och hennes kompis Nova ute på en rejäl sväng i skogen, så rejäl att Nova slocknade under promenaden. ;)
Nova 2025-05-19 (1).jpg
Nova 2025-05-19 (2).jpg

Vad betalar ni i försäkring? Fick precis försäkringsbrev från Agria, över 15 000kr/år. 3 år gammal hund, fullt frisk och ingen skadehistorik. Känns väldigt högt

Vad betalar ni i försäkring? Fick precis försäkringsbrev från Agria, över 15 000kr/år. 3 år gammal hund, fullt frisk och ingen skadehistorik. Känns väldigt högt
Lät larvigt dyrt. Kör Lassie, minns inte exakta villkoren med det va jämförtbart m Agria vi hade förr. Betalar ca 250 kr i månaden, frisk Tibetansk terrier på 4 år.

526:- i månaden för en Berner Sennen på snart 9 månader, importerad från EU och inte reggad i SKK (vårt val vi har inget intresse för utställningar osv.). Men eftersom han bröt tån på tassen för 2 månader sedan gissar jag att nästa period kommer bli avsevärt mycket dyrare.

Fick lite mera bilder från Pärons uppfödare. Tanken var ju att Päron skulle bli kvar och avlas på men ett litet underbett satte stopp för det och hon hamnade hos oss istället. Sen fick Pärons tvååriga halvsyster Mini 8 valpar som nu är 6 veckor. En hane och en tik ska bli kvar hos uppfödaren, som nu har valt ut tiken Joslyn. Enligt henne påminner hon mycket om Päron vid samma ålder. Avgör själv. ;)

Joslyn 6 veckor:
Joslyn 6 veckor 2025-06-01 (1).jpeg
Joslyn 6 veckor 2025-06-01 (2).jpeg

Päron 6 veckor:
Päron 6 veckor (1).jpeg
Päron 6 veckor (2).jpeg

Tillbaka
Topp