• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Aqua Terra 38,5 ( 231.10.39.21.01.002 )

IMG_2638.jpeg

Är det normalt att armbandet "glappar" på detta vis som i videon?

Jag fick precis tillbaka min klocka från justering hos återförsäljaren och jag kan nu inte minnas om det var såhär förut eller inte...

Är det normalt att armbandet "glappar" på detta vis som i videon?

Jag fick precis tillbaka min klocka från justering hos återförsäljaren och jag kan nu inte minnas om det var såhär förut eller inte...
Inte ovanligt tyvärr. Det är värt att köpa nya bandstift, helst OEM, i exakt rätt dimensioner. Närmsta Omega servicecenter kan beställa rätt sort åt dig. Ibland hjälper det, ibland inte. Finns många trådar om detta fenomen på diverse forum. Konsensus verkar vara att det ligger inom Omegas felmarginaler. Det gäller att ha tur är min personliga erfarenhet.

Någon som sitter på bra tips på alternativa gummiband eller länkar till en 38,5mm?
Är ju mest sugen på Omegas origianal rubber strap som finns till de senaste versionerna, men vad jag förstått så passar inte dessa till gamla generationer...

Går och funderar på om jag ska sälja min blåa Aqua Terra 38, 8800. Köpte den här och haft den i ett par år.

Om någon är intresserad är ni välkomna att skriva ett meddelande.

Tillbaka
Topp