• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Om du tänker dig att bara använda en klocka generellt ska du gå för svart som är mer mångsidig och lättare matchas till varierande kläder och situationen. Varvar du flera klockor kan du variera färg på urtavla lite mer imho
Jag håller med dig i sak, men just AT är så diskret blå att det inte spelar roll vid klädmatchning, om man har den på länk. Siktar man på gummi så måste det ju vara blått och då har det naturligtvis betydelse.
 

Daniel_st

Cartier
Min första riktiga klocka som också var en aquaterra valde jag med blå tavla, haft den drygt tre år och använder den varje dag. Den slog lätt ut min seamaster dykare med svart tavla som fick så lite handledstid att den såldes i höstas. Nu ligger en rolex datejust på beställning med grön tavla som jag skall varva med när den kommer. Svart tycker jag är snyggt men blå poppar mer och är riktigt användbar till allt den också.
 

Ivar31

Cartier
Länge sen senaste inlägget här, bjuder på ett wristhot i vårsolen.
 

Bilagor

  • IMG_9200.jpeg
    IMG_9200.jpeg
    467.8 KB · Visningar: 5

TG94

Breitling
Fina pjäser! Hade en Seamaster 300 tidigare men börjar bli sugen på en AT38 med gummi, ingen som funderar på sälja sin..? :)
 

Kraal90

Cartier
2-Faktor
Har frågat här förut men provar igen. Överväger köp av ref 2504.50 (svart 36mm auto) men skulle vilja känna och klämma på en AT 36 innan jag bestämmer mig.
Finns det någon vänlig själ bosatt runt Göteborg som äger en AT 36 och som vill ta en kaffe och prata klockor?
 
Topp