• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

-RI-

Patek
2-Faktor
På posten 08:28, öppnar 08:30. Hämtar ut. Jobbar asnära. Ledig i dag men måste ju packa upp asap!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tack @Hebbe!
Gratulerar till en grym klocka!
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Tar mig friheten att "öppna" min kollegas nya klocka, jag är enbart mellanhand. Han är inte medlem, och kommer antagligen inte bli heller men det vore synd att inte dela med mig av hans nya klocka. :)

En sprillans Omega Speedmaster '57, snurrar runt ett Co-Axial calibres 9300 i den.

IMG_0549.JPG
IMG_0550.JPG
IMG_0553.JPG
IMG_0555.JPG

Grym klocka! Grattis till den (till din kollega).
 

HasseW

Panerai
2-Faktor
Tar mig friheten att "öppna" min kollegas nya klocka, jag är enbart mellanhand. Han är inte medlem, och kommer antagligen inte bli heller men det vore synd att inte dela med mig av hans nya klocka. :)

En sprillans Omega Speedmaster '57, snurrar runt ett Co-Axial calibres 9300 i den.

IMG_0549.JPG
IMG_0550.JPG
IMG_0553.JPG
IMG_0555.JPG
Det är såååååååå snyggt med Broad Arrow, skulle inte sålt min...
 

joca

Patek
2-Faktor
Tar mig friheten att "öppna" min kollegas nya klocka, jag är enbart mellanhand. Han är inte medlem, och kommer antagligen inte bli heller men det vore synd att inte dela med mig av hans nya klocka. :)

En sprillans Omega Speedmaster '57, snurrar runt ett Co-Axial calibres 9300 i den.

IMG_0549.JPG
IMG_0550.JPG
IMG_0553.JPG
IMG_0555.JPG

Vilken jäkla box de levererar! :)
Klockan är ju inte heller så tråkig :)
 

Zingo

Rolex
Tar mig friheten att "öppna" min kollegas nya klocka, jag är enbart mellanhand. Han är inte medlem, och kommer antagligen inte bli heller men det vore synd att inte dela med mig av hans nya klocka. :)

En sprillans Omega Speedmaster '57, snurrar runt ett Co-Axial calibres 9300 i den.

IMG_0549.JPG
IMG_0550.JPG
IMG_0553.JPG
IMG_0555.JPG
Det måste finns James Bond funktioner på den klockan med tanke på en 500 sidor tjock instruktionsbok! :eek:
MuQDTlF.jpg
 

larra64

Rolex
Hur är kvalitets känslan på den? Ser trevlig ut tycker jag.
Hej, har kört den en vecka nu. Känns riktigt gedigen, bättre än t ex min skx009. Klockan är tung så länken bör sitta perfekt då man bär den, men den svarta länken är i övrigt riktigt bra. Så här långt känns det som riktigt mycket för pengarna och väl värd priset. Kort sagt mycket för pengarna efter en vecka, men man måste vara beredd på att den är tung. Gångreserven tycks alldeles utmärkt och precisionen hos Miyotan verkar mycket bra utan att jag kollat exakt. Jag är väldigt nöjd och den har naturligt blivit klockan till vardags utom vid extremt uppklädda tillfällen.
 

VicField

Breitling
Hej alla!

Hämtade nyss ut min första dinka med mekaniskt urverk. Var så ivrig att jag rev upp den tveksamma peketeringen redan i bilen på parkeringen.

Beställde och betalade för en Seiko SKX007 med jubilee-band, men den hade de inte i lager framkom det dagen efter via ett mail. Kändes onödigt att gå utan klocka nu när jag lagt maken till att beställa en, så jag ändrade helt enkelt valet till en Seiko SKX009 med svart Nato band (hade ändå tänkt sätta på ett).

Mycket nöjd trots avsaknaden av svart urtavla och bezel, men 007an får komma i framtiden :). Bärs betydligt mindre än vad jag trott, men det gillar jag!
IMG_7562.JPG


Mitt första inlägg här på KS, och vill tacka alla för ett så fint forum. Mycket kunskap i dessa trådar, uppskattas!

(ursäktar för lite långt inlägg)
 

Greven

Audemars
Hej alla!

Hämtade nyss ut min första dinka med mekaniskt urverk. Var så ivrig att jag rev upp den tveksamma peketeringen redan i bilen på parkeringen.

Beställde och betalade för en Seiko SKX007 med jubilee-band, men den hade de inte i lager framkom det dagen efter via ett mail. Kändes onödigt att gå utan klocka nu när jag lagt maken till att beställa en, så jag ändrade helt enkelt valet till en Seiko SKX009 med svart Nato band (hade ändå tänkt sätta på ett).

Mycket nöjd trots avsaknaden av svart urtavla och bezel, men 007an får komma i framtiden :). Bärs betydligt mindre än vad jag trott, men det gillar jag!
IMG_7562.JPG


Mitt första inlägg här på KS, och vill tacka alla för ett så fint forum. Mycket kunskap i dessa trådar, uppskattas!

(ursäktar för lite långt inlägg)
Bra första inlägg! Bra klocka, 009'an är stabil och snygg! Välkommen!
 

Kiddy

Panerai
2-Faktor
Hej alla!

idag är man extra glad!
För ca ett halvår sen presenterade en kollega KS till mig. Jag fastnade inte riktigt i början men hittade ganska snabbt min drömklocka i "dagens klockbild"-tråden.
Efter att ha letat i några veckor så fick jag napp igår. Natten blev lång med sömnsvårigheter och jag drömde t.o.m om klockan strax innan jag vakna i morse.
Vid lunch idag träffade jag KS-säljaren över en mycket trevlig lunch för att äntligen slutföra affären och hämta hem min drömklocka.

Nog snackat, här kommer bilderna:
P60104-201429.jpg

P60104-201836.jpg

P60104-201854.jpg


och slutligen en wrist shot:
P60104-202252.jpg


Klockan är alltså en fullset Rolex Submariner 16610 U serie från 1997.
Wohoo.... over and out!
/Kiddy
 

joca

Patek
2-Faktor
Hej alla!

idag är man extra glad!
För ca ett halvår sen presenterade en kollega KS till mig. Jag fastnade inte riktigt i början men hittade ganska snabbt min drömklocka i "dagens klockbild"-tråden.
Efter att ha letat i några veckor så fick jag napp igår. Natten blev lång med sömnsvårigheter och jag drömde t.o.m om klockan strax innan jag vakna i morse.
Vid lunch idag träffade jag KS-säljaren över en mycket trevlig lunch för att äntligen slutföra affären och hämta hem min drömklocka.

Nog snackat, här kommer bilderna:
P60104-201429.jpg

P60104-201836.jpg

P60104-201854.jpg


och slutligen en wrist shot:
P60104-202252.jpg


Klockan är alltså en fullset Rolex Submariner 16610 U serie från 1997.
Wohoo.... over and out!
/Kiddy

Grattis, kul när det klickar! :)

Trevlig dag på kontoret - Is-tavlar är inte just populärt på KS, dock känner jag mig nu väldigt nöjd..
IMG_4454.JPG
IMG_4455.JPG
IMG_4456.JPG
Tycker den där är ruskigt vass med is!!

Tjohej vad trevligt med DHL-besök idag :-D
Nu skall jag bara sitta här och titta på armen resten av kvällen.

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg

Stort grattis!
 

Greven

Audemars
Hej alla!

idag är man extra glad!
För ca ett halvår sen presenterade en kollega KS till mig. Jag fastnade inte riktigt i början men hittade ganska snabbt min drömklocka i "dagens klockbild"-tråden.
Efter att ha letat i några veckor så fick jag napp igår. Natten blev lång med sömnsvårigheter och jag drömde t.o.m om klockan strax innan jag vakna i morse.
Vid lunch idag träffade jag KS-säljaren över en mycket trevlig lunch för att äntligen slutföra affären och hämta hem min drömklocka.

Nog snackat, här kommer bilderna:
P60104-201429.jpg

P60104-201836.jpg

P60104-201854.jpg


och slutligen en wrist shot:
P60104-202252.jpg


Klockan är alltså en fullset Rolex Submariner 16610 U serie från 1997.
Wohoo.... over and out!
/Kiddy
Stort grattis! Härligt att längta så efter sin klocka! Love it!
 
Topp