• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Apnea

Breitling
blev en Citizen NY-0040 9E idag
rekomenderas!
en skx killer i mina ögon,,
,blanksvart tavla med applicerade index, lume som en nödraket ,verk med hack o wind
bärs otroligt skönt tack vare kronans placering
jämnför gärna storleksmässigt med min 41mm citizen "excalibur på sista bilden
ny0040 specar 42mm men bärs mindre.

kan även rekomendera säljaren:http://www.ebay.com/usr/watch_out_2015?_trksid=p2047675.l2559
en av de bättre jag gjort affärer med på bayen,snabb leverans .

051.JPG

053.JPG

055.JPG

059.JPG

056.JPG

Fräsch! Tack för bra tips inför kommande sommarklocka.
 
  • Like
Reactions: PCB

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Alpina är ett märke som intresserat mig en tid. Lite av en doldis i klockvärlden men med flera roliga modeller. Igår hade hustrun och jag en lunchdate och det visade sig att vi båda hade fått luckor i mötesprogrammen och hade tid för en liten klockpromenad. Som många vet tar en sådan inte jättelång tid i centrala Göteborg! Om man inte fastnar. Och det gjorde vi, på Magnussons. Efter en hel del tittande och provande frågade jag om de slutat sälja Alpina, visste ju att de gjort det tidigare. Jo, dessvärre hade efterfrågan varit så dålig att man tvingats sluta med detta trevliga märke. Men det fanns några klockor kvar i kassaskåpet som hämtades fram. Två av dem tilltalade mig inte alls men den tredje gjorde det verkligen, en fantastiskt fin kronograf med silverfärgad tavla. Och eftersom man egentligen slutat med Alpina såldes den för halva listpriset! Så det var bara att slå till.
Innan bilderna, lite fakta. Det är en Alpina Alpiner chronograf på länk. Ref: AL-750SG4E6B. Verket kallar man AL-750 som, i grunden, är det pålitliga Valjoux 7750. Silverfärgad tavla med telemeterskala (mycket användbart!). Som namnet antyder (!), kronograf. Boett och länk i stål. Safirglas.
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Edit: Tog bort bilden på baksidan då jag såg att serienumret kom med.
 
Senast ändrad:

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Alpina är ett märke som intresserat mig en tid. Lite av en doldis i klockvärlden men med flera roliga modeller. Igår hade hustrun och jag en lunchdate och det visade sig att vi båda hade fått luckor i mötesprogrammen och hade tid för en liten klockpromenad. Som många vet tar en sådan inte jättelång tid i centrala Göteborg! Om man inte fastnar. Och det gjorde vi, på Magnussons. Efter en hel del tittande och provande frågade jag om de slutat sälja Alpina, visste ju att de gjort det tidigare. Jo, dessvärre hade efterfrågan varit så dålig att man tvingats sluta med detta trevliga märke. Men det fanns några klockor kvar i kassaskåpet som hämtades fram. Två av dem tilltalade mig inte alls men den tredje gjorde det verkligen, en fantastiskt fin kronograf med silverfärgad tavla. Och eftersom man egentligen slutat med Alpina såldes den för halva listpriset! Så det var bara att slå till.
Innan bilderna, lite fakta. Det är en Alpina Alpiner chronograf på länk. Ref: AL-750SG4E6B. Verket kallar man AL-750 som, i grunden, är det pålitliga Valjoux 7750. Silverfärgad tavla med telemeterskala (mycket användbart!). Som namnet antyder (!), kronograf. Boett och länk i stål. Safirglas.
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Edit: Tog bort bilden på baksidan då jag såg att serienumret kom med.
Kul klocka och trevlig post. Grattis!
 

kay75

Omega
Vart sugen på en klocka för de finare tillfällena och äntligen slog jag till på en IWC ingenieur 3239. Jag är galet nöjd! Den får min Tag att framstå som en klocka köpt på en leksaksaffär med dess kvalitetskänsla. Precisionen i länken är imponerande och färgsättningen jag valt är helt rätt för mig och mitt ändåmål med den.

image.jpeg
grattis till en super skönhet!
 

Wahre

Omega
Idag hämtade jag ut ett paket från Japan.
Skickades från Japan i fredags och jag hämtade ut det i den lokala ICA-butiken i eftermiddags. Ninja speed :blackalien:


Känd handlare
2016_0312_23423200.jpg

Ok OK
2016_0312_23462500.jpg

Föpackningskonst
2016_0312_23463800.jpg

En liten gåva
2016_0312_23470800.jpg

Ytterbox
2016_0312_23481600.jpg

Innerbox
2016_0312_23484800.jpg

Tada, SDGM003 Brightz
2016_0312_23500200.jpg

Ute
2016_0312_23521500.jpg

Kärlek vid första ögonkastet
2016_0312_23573800.jpg

2016_0312_23593200.jpg

2016_0313_00002800.jpg

Nu ska den plastas av och länken justeras. En bra tisdag.
Grattis, riktig läckerbit den där!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Så, ny Seiko!

Då väntar vi bara en Black Bay Red nästa vecka så har jag ju en fin liten samling! :)

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


Edit: Ja jag ser att jag ställde dygnet fel mot timmen men åtgärdat nu ;)
 
Senast ändrad:
Topp