Dax att öppna "sommar paketet".
Jag tänkte att jag skulle ha en klocka som sommar beater. Initialt tänkte man (jag) att tre klockor, det räcker. En vardags klocka, en dressare och en beater. Nu vet man ju bättre. Man ska ha en dressare, en vardagsklocka, en beater, en dykare, en flygare och en vintage. Sedan ska man ha minst en quartz och gärna en haq.
Så nu är det kombon flygare-beater-quartz-haq som kommit hem
En Citizen eco-drive radio controlled. Närmare bestämt Citizen promaster AS4020-44B även kallad Ultra Nighthawk.
Armbandet är sjukt fult men sitter riktigt skönt. Därför ska det "moddas" lite. Jag har slipat skinnet och ska färga det mörkare med vaxfett med färgpigment i.
Klockan i sig är ganska stor (43,5mm) men mäter bara 48,5mm mellan luggarna så den sitter väldigt bra på min 17cm arm. En ruggigt plottrig tavla, som sig bör på en klocka av detta slag, tycker jag. Jag ville ha en radiokontrollerad klocka då det saknas i samlingen, sen är det ju alltid kul att kunna säga hur mycket klockan är och inte som annars "min klocka är....". Alarm, evighetskalender och en extra tidszon tyckte jag också passar bra på klockan man ska resa med.
Vattentät till 20atm (funkar att bada och snorkla med). 6 månader (180 dagar) gångreserv efter 4 timmar i solen.
Och i sann japs anda en helt okej lume