• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

En modell jag sneglat på ganska länge men aldrig slagit till har nu äntligen landat. Vilken chock jag fick dock! Inga bilder jag sett har gjort den här rättvisa. GRYM kvalitetskänsla!

Den bärs även mycket mindre än jag förväntade mig vilket är positivt!

Here we go!

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpg

image.jpeg

En Sinn 104 st sa! Grymt nöjd!
Gratulerar! Hur hinner du med å använda alla grymma klockor du har? ;)

Ja då var det min tur igen.

Jag har haft abstinens några dagar kan jag lova!

Imorse va jag jäkligt naken kände jag när jag tog morgon kaffet.
IMG_8357.JPG

Kasta på mig Omega kepsen och slängde mig i bilen.
IMG_8363.JPG
IMG_8359.JPG

Ja vart hamna jag då? Inte så otippat kanske? Men helt klart Sveriges bästa butik!
@ERIKSON URHANDEL

Ja då kom vi hem jag och påsen.
IMG_8379.JPG

Men vad låg då i?

IMG_8380.JPG

En kartong är ju inte roligt att kolla på?

IMG_8381.JPG
IMG_8382.JPG

Okej jag ska sluta att jävlas ;)

IMG_8383.JPG

Omega har verkligen lyckats med "nya" lådan!
IMG_8384.JPG
IMG_8385.JPG

IMG_8373.JPG

Gaussen till talar mig otroligt mycket! Tavlan är helt oslagbar och med dem gula detaljerna. Ja man blir ju tårögd varje gång :)

Polarn kolla även på ny klocka.

IMG_8386.PNG
IMG_8370.JPG

Tack Erikson för denna gång :) som vanligt alltid lika trevligt att träffa er!
Snygg Gauss, AIK ?

Jahopp, så var det dags för min tur att göra entré i denna tråden :)

Har hängt på forumet i någon månads tid och dreglat både över en massa bilder och annonser då jag varit på jakt efter en ny klocka. Min förra trotjänare, Seiko SKX007, fick lämna spelplanen efter att ha fått sig en ordentlig kyss efter en eller två öl för mycket.. :facepalm:

Nåväl, nog pratat om det. Jag har ju ett paket att öppna! Fint paketerat.
IMG_8952.JPG

Och så måste man ju ta en paketöppnings-snus för att stilla nerverna lite. Öppna öppna.
IMG_8953.JPG

Mjahaja. Här får vi ta oss en närmare titt. Spännande!
IMG_8957.JPG

Lådan är ute. Men.. men. Vad är det för något? Behövs inspekteras närmare.
IMG_8958.JPG

Såja, nu snackar vi! Oris! :)
IMG_8962.JPG

Än en gång, ordentligt packat.
IMG_8964.JPG

Nä, nu måste den bara på! Pangar på med två wrist-shots.
IMG_8969.JPG
IMG_8972.JPG

Vackert! Gillar't, starkt! :)
IMG_8986.JPG

Första intrycket av klockan är att den är rejäl och den ger mig en känsla av bra kvalité, å andra sidan så är detta min första "ordentliga" klocka så jag har inte så mycket att jämföra med. Köpt här på forumet, lades på posten i fredags och hämtades ut på posten idag. Mycket nöjd! :)

Tack för ett supertrevligt forum! :)

/M
Grattis till ett riktigt köttigt stycke metal! Mycket klocka för pengarna :)

Ett styck grått, tråkigt paket har anlänt:wtf:
001.JPG

innehållande en minst lika tråkig kartong:wtf:
002.JPG

Nu börjar det bli lite roligare:)
003.JPG

Nu börjar det bli riktigt skoj:D
005.JPG

Och där är den på! En Rangeman på 16cm handled (spara denna bild för framtida referens ni bröder med klena handleder:)). Sitter hur skönt som helst, men är självklart i största laget. Ska dock ha den i skogen, så vad ugglor, skogssniglar, vesslor och liknande anser kan kvitta.
009.JPG

Riktig biff till klocka. Ska köra den ett tag, klura hur den känns och knäppa lite fler bilder till gshock-tråden. Första intrycket är dock bra.
008.JPG

Har sett klockan ploppa upp lite här och var. Vet inte om man ska gilla den eller hata den, inte allas kopp te. Men det är något som jag gillade med klockan och här sitter man.
Stort paket till en stor klocka? :rolleyes:
20161101_194157.jpg
Eller är det något annat i paketet? :cigar:

20161101_194259.jpg
Jäklar här var det välpaketerat!

20161101_194317.jpg
Här vet nog dom flesta vad det är för något :)

20161101_194359.jpg
En Sevenfriday klocka! Den är stooor. Större än jag förväntade mig faktiskt.

20161101_194445.jpg
Bredvid min Aqualand som jag hade på mig idag. Aqualanden ser liten ut om man jämnför med P2an :eek:

20161101_194718.jpg
Första intrycket är som sagt, den är stor. Om man bortser från storleken så tycker jag att det är rätt ball klocka och den har ju sin egen grej vilket jag gillar! Finishen på urtavlan tycker jag är riktigt fin och kvaliteten överlag verkar vara bra :)
Får se om jag kommer överens med storleken. Brukar ha mycket vintage och det är liite skillnad i storlek :hilarious:

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Efter att ha svurit ve och förbannelse över den sjuttitolfte skjortmanschetten som gnagts sönder av Breitlingens bezel kom jag till insikt. Jag måste pausa jakten på en PO 8500 och istället skaffa en dressare som elegant glider in under manschetten.

Här är den i vad som nog är forumets taffligaste paketöppningspost!
Jag gillar utseendet. Framförallt att datumet är placerat kl sex. Priset var bra. Det enda som känns lite ovant är storleken som ju var själva syftet med köpet
Vad säger forumet?

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Efter att ha svurit ve och förbannelse över den sjuttitolfte skjortmanschetten som gnagts sönder av Breitlingens bezel kom jag till insikt. Jag måste pausa jakten på en PO 8500 och istället skaffa en dressare som elegant glider in under manschetten.

Här är den i vad som nog är forumets taffligaste paketöppningspost!
Jag gillar utseendet. Framförallt att datumet är placerat kl sex. Priset var bra. Det enda som känns lite ovant är storleken som ju var själva syftet med köpet
Vad säger forumet?

Den får helt klart godkänt ;) Superfin dressare.

Idag anlände en ny familjemedlem, en New Old Stock Rolex Explorer 114270 random-serie.
114270 togs ur produktion 2010 samtidigt som random-serien introducerades, så endast en liten batch av sista serien tillverkades.
Min klocka har det nya certet, grönt cosc-tag och är uttagen oktober 2016, kanske den sista sålda Explorer 36 mm i världen.
Denna blir helt klart en keeper :)
Ex001.jpg
Ex002.jpg
Ex003.jpg

Idag anlände en ny familjemedlem, en New Old Stock Rolex Explorer 114270 random-serie.
114270 togs ur produktion 2010 samtidigt som random-serien introducerades, så endast en liten batch av sista serien tillverkades.
Min klocka har det nya certet, grönt cosc-tag och är uttagen oktober 2016, kanske den sista sålda Explorer 36 mm i världen.
Snyggt! Ser riktigt fin ut. Grattis!

Ex001.jpg
Ex002.jpg
Ex003.jpg
jäklar i min låda vad häftigt! Helt klart en keeper. Grattis:)

Ex001.jpg
Ex002.jpg
Ex003.jpg
Mumma! Mycket fin! :)

Ex001.jpg
Ex002.jpg
Ex003.jpg
Underbar känsla när man vet att det kommer bli en keeper, man har ju en liten tendens att gå i "otrohetstankar" haha.
Riktigt fin klocka, grattis! :D

Ex001.jpg
Ex002.jpg
Ex003.jpg

Bra där! Stort grattis.

Har varit på jakt efter en Seiko ett tag och tänkte passa på här i Abu Dhabi. Efter lite efterforskningar insåg jag att det inte skulle bli så lätt då märket knappt finns att få tag i här. Till slut hittade jag dock Abu Dhabis enda återförsäljare och efter att ha kommit överens om en rabattsats på 25% slog jag till.
Behold, en SNZE. Förhoppningsvis hittar jag även något mer exklusivt inom kort men för nu är jag nöjd. Grym finish för den ringa peng den kostade..
psx_20161102_115319-jpg.414950
psx_20161102_115349-jpg.414951
psx_20161102_115427-jpg.414952
psx_20161102_115503-jpg.414953
psx_20161102_115547-jpg.414954
psx_20161102_115624-jpg.414955

Här kommer en efterlängtad paketöppning...

Införskaffade en ExpII för ca ett år sedan:
IMG_1525.JPG

Extremt nöjd med denna och ser den definitivt som en klocka som kommer stanna en lång tid framöver!

Men har ändå känt att jag inte är en OWG utan vill ha något att variera med.

Då jag är så pass nöjd med explorern så var valet för ytterligare en GMT självklar.
Enda kravet var att den skulle ha svart tavla och 40mm.

Dock hittade jag inte riktigt rätt då ex BLNR kändes alldeles för stor i jämförelse med Explorern. Tillslut kom jag fram till de självklara valet, en Rolex 16710 Pepsi!
Landade denna för ca en månad sen och den har fått oförskämt mycket handledstid sen dess:
IMG_2019.JPG

Tillsammans med polaren:
IMG_2053.JPG

Tack KS för alla timmar som hjälpt till ovan klockköp!

Idag besöktes guldsouken i Abu Dhabi och jag fastnade snabbt i ett samtal med en mycket trevlig man, i en mycket trevlig butik. Priserna var skyhöga men det visade sig att det var fritt fram att pruta skamlöst och jag hittade ett objekt, och satte igång. Efter att ha prutat 50% skakade vi hand och jag fick med mig detta hem:
En ganska intetsägande påse:
PSX_20161103_195954.jpg

Den berömda kronan.
PSX_20161103_200105.jpg

Världens snyggaste grön
PSX_20161103_200447.jpg

Vi närmar oss...
PSX_20161103_200639.jpg

...den Datejust jag nu välkomnar hem! En 16030 kompletterar brodern 16710 perfekt.
PSX_20161103_200713.jpg

Och slutligen, det obligatoriska.
PSX_20161103_195306.jpg

Jag trodde inte att jag skulle hitta något här nere med tanke på växelkursen men slutnotan blev någon tusenlapp under vad den skulle blivit här hemma. Dessutom hade jag en mycket trevlig stund, blev bjuden på förfriskningar och annat gott, samt fick ett års garanti. Med familj här nere är det en ganska bra sak att få.

Ex001.jpg
Ex002.jpg
Ex003.jpg
Riktigt fin! Gratulerar.

Idag besöktes guldsouken i Abu Dhabi och jag fastnade snabbt i ett samtal med en mycket trevlig man, i en mycket trevlig butik. Priserna var skyhöga men det visade sig att det var fritt fram att pruta skamlöst och jag hittade ett objekt, och satte igång. Efter att ha prutat 50% skakade vi hand och jag fick med mig detta hem:
En ganska intetsägande påse:
PSX_20161103_195954.jpg

Den berömda kronan.
PSX_20161103_200105.jpg

Världens snyggaste grön
PSX_20161103_200447.jpg

Vi närmar oss...
PSX_20161103_200639.jpg

...den Datejust jag nu välkomnar hem! En 16030 kompletterar brodern 16710 perfekt.
PSX_20161103_200713.jpg

Och slutligen, det obligatoriska.
PSX_20161103_195306.jpg

Jag trodde inte att jag skulle hitta något här nere med tanke på växelkursen men slutnotan blev någon tusenlapp under vad den skulle blivit här hemma. Dessutom hade jag en mycket trevlig stund, blev bjuden på förfriskningar och annat gott, samt fick ett års garanti. Med familj här nere är det en ganska bra sak att få.
Gratulerar!

Tillbaka
Topp