asimovfan
Basic
En riktig gentlemannaklocka!Kom ett paket idag med en JLC Reverso medium classique
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En riktig gentlemannaklocka!Kom ett paket idag med en JLC Reverso medium classique
Tack! Så nöjd . Har ca17,5cm.Grattisriktigt fin klocka! Och den sitter verkligen perfekt, hur stora handleder har du?
Efter flera års mer eller mindre aktivt letande så kom jag i Fredags hem med en ganska anspråkslös påse.
I påsen fanns en låda
Låda igen
Låda igen, men nu en grön. Och förhoppningsvis snart en klocka
Här ligger den. Efter att tittat på och drömt om diverse kvalitetsklockor i över 10år. Omega, Panerai, IWC med mera, alla fina men ingen som checkar i alla krav.
När jag för några år sedan kom fram till att just Submarinern uppfyller alla mina önskamål så har jakten på rätt klocka varit ett kapitel för sig. Begagnad, ny, ref. etc... Valet blev en ny från Svensk AD och när mailet kom att de hade en inne så var det bara att slå till.
Känns magiskt. Men jäklar med skyddsplast det fanns, ännu inte helt säker på om jag funnit och fått bort alla. Men vilken känsla
Efter flera års mer eller mindre aktivt letande så kom jag i Fredags hem med en ganska anspråkslös påse.
I påsen fanns en låda
Låda igen
Låda igen, men nu en grön. Och förhoppningsvis snart en klocka
Här ligger den. Efter att tittat på och drömt om diverse kvalitetsklockor i över 10år. Omega, Panerai, IWC med mera, alla fina men ingen som checkar i alla krav.
När jag för några år sedan kom fram till att just Submarinern uppfyller alla mina önskamål så har jakten på rätt klocka varit ett kapitel för sig. Begagnad, ny, ref. etc... Valet blev en ny från Svensk AD och när mailet kom att de hade en inne så var det bara att slå till.
Känns magiskt. Men jäklar med skyddsplast det fanns, ännu inte helt säker på om jag funnit och fått bort alla. Men vilken känsla
Jaaa! Byt och visa upp!Idag kom en köpt här på K.S den halvpråliga 80tals guldiga länken lär ju åka på snart för den riktiga 80tals feelingen.
Den är fin den! Hur känns gummit?Ett besök hos Jarl Sandin i fredags resulterade i ett köp av ännu en IWC. Denna gång en Aquatimer IW329003. En klocka med rejäl tyngd och närvaro på handleden. Mycket nöjd. Lite för långt band men ett kortare är beställt.
Fan va snyggt!Paketdags! Samt inlägg nummer 800!
Efter att mest ha hållit till inne i kobra Kai har jag nu roterat ganska ordentligt i klocklådan och landat i denna pjäs.
Ni har säkert hört det förut, det gamla ordspråket på KS, alla vägar leder tillslut till en....
Välkänd grön Box.
En exp 1 mk2.
Är riktig nöjd med den efter några timmar på handleden. Tycker stt storleken är bra, den känns dock betydligt större än 39mm, men det tycker jag inte är negativt.
Tackar!Fan va snyggt!
Wow! NOS?Julafton kom tidigt i år!
Penna på köpet!
Välpacketerat
Man börjar ana färgen genom plasten. Pirrar fint i magen nu.
Välkänd låda för många på KS men första gången för mig!
Full set. Min första Rolex och favoriten Explorer 14270!
Älskar inre boxen.
Och äntligen tittar den lilla godingen fram. Från 1995 med tritumtavla.
Obligatorisk wristshot. Älskar den redan. Måste dock korta länken lite.
Tack och godnatt!
Varit sugen på en Explorer 214270 länge nu , det som får mig att tveka lite är att jag har väldigt smala handleder och att den är ganska stor . Sitter kanon på din arm vad jag kan se.Tackar!
Trevlig, måste testa Orient någon gång...Då kom den tillslut, efter ett par dagar för länge hos postnord. Orient Triton ra-el0002l
Grattis Jo, den där var ju en bra dealEtt besök hos Jarl Sandin i fredags resulterade i ett köp av ännu en IWC. Denna gång en Aquatimer IW329003. En klocka med rejäl tyngd och närvaro på handleden. Mycket nöjd. Lite för långt band men ett kortare är beställt.
Ja, den sitter fint! Har inte måtten i huvudet nu, men den är rätt lång L2L för att vara 39mm har jag för mig, vilket märks på handleden. Men den känns ändå ganska proportionerlig.Varit sugen på en Explorer 214270 länge nu , det som får mig att tveka lite är att jag har väldigt smala handleder och att den är ganska stor . Sitter kanon på din arm vad jag kan se.
Tackar! Det var det!Grattis Jo, den där var ju en bra deal
Tack, mycket nöjd. Bekvämaste gummit jag haft!Den är fin den! Hur känns gummit?
Tack! Nä inte helt NOS men någon som varit väldigt mån om sin klocka inte mig emot!Wow! NOS?
Ja den är riktig trevlig, till ett schysst pris dessutomTrevlig, måste testa Orient någon gång...
Speciell känsla, grattis!Julafton kom tidigt i år!
Penna på köpet!
Välpacketerat
Man börjar ana färgen genom plasten. Pirrar fint i magen nu.
Välkänd låda för många på KS men första gången för mig!
Full set. Min första Rolex och favoriten Explorer 14270!
Älskar inre boxen.
Och äntligen tittar den lilla godingen fram. Från 1995 med tritumtavla.
Obligatorisk wristshot. Älskar den redan. Måste dock korta länken lite.
Tack och godnatt!
Vet inte vad jag ska säga, vunnit på lotto, eller hade en bra löneförhandling?
Gratulerar..
Det måste bli tvåpar va
Grattis till sen stadig pjäs! Bra AIK-klocka det därHallå där paketöppningstråden!
Köpt ny klocka för ett par dagar sedan, dags att introducera skönheten även i denna tråd.
Ok, en Rolex.. Men visst är det en lite större låda?
Rolex Submariner såklart!!
Har haft ett antal Subbar genom åren. Alltid känts pirrigt när jag provat en gulguldare.. Och jag menar, det är sommar ju så jag slog till!
Hur ser den ut på handen??
Fantastisk! Kommer utan tvekan trivas med denna under sommaren.. Och kan ju alltid båda med den också
Tack för mig!!!
GrattisHallå där paketöppningstråden!
Köpt ny klocka för ett par dagar sedan, dags att introducera skönheten även i denna tråd.
Har haft ett antal Subbar genom åren. Alltid känts pirrigt när jag provat en gulguldare.. Och jag menar, det är sommar ju så jag slog till!
Fantastisk! Kommer utan tvekan trivas med denna under sommaren.. Och kan ju alltid båda med den också
Tack för mig!!!
Stort grattis. Nu kan du steka rejält på uteserveringen i sommar.Hallå där paketöppningstråden!
Har haft ett antal Subbar genom åren (7 gången gillt?). Alltid kännts pirrigt när jag provat en gulguldare.. Och jag menar, det är sommar ju så jag slog till!
Fantastisk! Kommer utan tvekan trivas med denna under sommaren.. Och kan ju alltid bada med den också
Tack för mig!!!
Riktigt bra, grattis!Hallå där paketöppningstråden!
Har haft ett antal Subbar genom åren (7 gången gillt?). Alltid kännts pirrigt när jag provat en gulguldare.. Och jag menar, det är sommar ju så jag slog till!
Fantastisk! Kommer utan tvekan trivas med denna under sommaren.. Och kan ju alltid bada med den också
Tack för mig!!!
Skaplig sommarklocka! GrattisHallå där paketöppningstråden!
Tack för mig!!!