Lisebergskaninen
Basic
Grattis! Visst är det 15400?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis! Visst är det 15400?
Stort grattis till en toppenklocka!Paketöppning utav drömklockan. Såg den här som liten grabb hos en kompis far, har alltid velat haft en efter det.
Kommer beställa svart alligator band idag och så småningom en vit urtavla (om någon sitter inne på en urtavla, skicka PM).
Stort tack till @Leben för en trevlig & smidig affär, jag är mer än nöjd!
Btw, han la även i en överraskning i paketet, ett resefodral till min Speedmaster .006. Stort!
Ser jävligt bra ut!
Årets sista(?) klockköp blev en riktig spontanare. En helt ny klocka t.o.m! Jag som nästan enbart köper vintage. Fick upp ett halvt intresse för denna när den släpptes på Basel i år. Lite hype räckte också till den här modellen även om diverse Pepsis tog mer av uppmärksamheten. Läste några recensioner och tänkte att det vore kul att testa nån gång.
I helgen råkade jag snubbla över ett helt nytt ex (vet inte hur tillgängligheten är men den verkar lite svår att få tag på än) så jag fick ett svårt köpsug och bestämde mig på 10 minuter att den måste testas. So here goes...
Tudor BB58! Gillar tidigare BB och Heritage Chrono men de har ett stort fel, de är på tok för klossiga. I och med BB58 finns nu äntligen en ny smidig Tudor sub. Första intrycket är mycket positivt. Återstår att se om ny-vintage-looken kommer funka på mig i längden. Formatet gör det iallafall, kan jag säga redan nu
Den är bra! Grattis grattis! Hade den på läder som fick lämna allt för snabbt, men på länk på väg hem snart hoppas jag!Årets sista(?) klockköp blev en riktig spontanare. En helt ny klocka t.o.m! Jag som nästan enbart köper vintage. Fick upp ett halvt intresse för denna när den släpptes på Basel i år. Lite hype räckte också till den här modellen även om diverse Pepsis tog mer av uppmärksamheten. Läste några recensioner och tänkte att det vore kul att testa nån gång.
I helgen råkade jag snubbla över ett helt nytt ex (vet inte hur tillgängligheten är men den verkar lite svår att få tag på än) så jag fick ett svårt köpsug och bestämde mig på 10 minuter att den måste testas. So here goes...
Tudor BB58! Gillar tidigare BB och Heritage Chrono men de har ett stort fel, de är på tok för klossiga. I och med BB58 finns nu äntligen en ny smidig Tudor sub. Första intrycket är mycket positivt. Återstår att se om ny-vintage-looken kommer funka på mig i längden. Formatet gör det iallafall, kan jag säga redan nu
Lite speciellt att köpa den första klockan till avkomman.Sonen fyller 11 och ville ha någon kompletterande klocka till sina digitala (terrorist och g-shock). Han gillade min och fruns DJ men riktigt så kul ska inte en kille som varannan dag letar efter mobil, ryggsäck gympaväska mm överallt och oftast får räddas av en mer strukturerad förälder. En Citizen får bli hans instegsklocka denna gång tills han visar lite mer ansvar.
Väldigt nöjd kille ändå.
Ruggit stilig, sneglat på en sån men aldrig kommit till skott! GrattisÅrets sista(?) klockköp blev en riktig spontanare. En helt ny klocka t.o.m! Jag som nästan enbart köper vintage. Fick upp ett halvt intresse för denna när den släpptes på Basel i år. Lite hype räckte också till den här modellen även om diverse Pepsis tog mer av uppmärksamheten. Läste några recensioner och tänkte att det vore kul att testa nån gång.
Tack! Ja, den sitter riktigt bra, som en femsiffrig sub ungefär.Det är ju 11 dagar kvar vad som helst kan hända
Snyggt spontan fångat och riktigt trevlig pjäs, satt som en handske på armen där
Grattis
Tack! Borde varit en tripple six i paketetStort grattis! Grymt att hamna på sida 666 i paketöppningstråden dessutom!!! =)
Tack! Länken är riktigt snygg faktiskt. Oftast på länken det falerar när det kommer till re-editions av vintagemodeller. Tänker då på Omegas Trilogy och Doxas 50th subbar där klockorna är fina men länkarna överdimensionerade.Den är bra! Grattis grattis! Hade den på läder som fick lämna allt för snabbt, men på länk på väg hem snart hoppas jag!
Bara att fånga en, ruskigt bra bang for buck!Ruggit stilig, sneglat på en sån men aldrig kommit till skott! Grattis
Väldigt snyggt, grattis!Smet in hos Franks Ur i Stockholm och kom ut med denna rackare, året började med ett Omegaköp så jag tänkte att man får avsluta året på samma vis!
Smet in hos Franks Ur i Stockholm och kom ut med denna rackare, året började med ett Omegaköp så jag tänkte att man får avsluta året på samma vis!
Tack så mktVäldigt snyggt, grattis!
Tror faktist inte att jag hinner köpa nästa innan årsskiftet hahaBra slut...fast än finns det tid kvar
Ser skarp och fin ut! Alltid gillat modellen men dina bilder på den där har verkligen skapat ett sug efter en 16710. Snyggt!Den här trillade in förra helgen
Den är mycket bra. Jag är ganska säker på att den är orörd.Ser skarp och fin ut! Alltid gillat modellen men dina bilder på den där har verkligen skapat ett sug efter en 16710. Snyggt!
Magiskt, en klassiker! GrattisDen här trillade in förra helgen
Trevligt! Måste ta mig till GBG framöver. Hojta gärna till om det planeras någon gtg, skulle gärna haka på om det passar!Den är mycket bra. Jag är ganska säker på att den är orörd.
Verkligen en rackarns trevlig kombo! Stort grattis!Paketöppning av ny kronograf, denna gång en Rolex Daytona 116518LN på Oysterflex. Kombinationen gulguld med champagneurtavla på svart gummi och keramisk bezel är en rackans trevlig kombination
Jag har haft ögonen på en Oysterflex Daytona ett längre tag nu och tillslut hade jag chansen att slå till på en helt ny modell. De små ”fenorna” under Oysterflex är makalöst bekväma på handleden, det bäst konstruerade gummibandet jag provat hittills!
Helt OK lume!
Grattis till klockan och jobbet.. mycket fint med TT.Så, en sjuk timing, ny klocka på Rob Engström kl16:00 med bubbel, på det en avslutande förhandling för nytt jobb avklarat per telefon kl17:45. Här ska firas med PAKETÖPPNING med tillhörande free-beez Nu ska vi fira med tomten!!
Såå ja!
De blir allt’ en go jul i år ändå!
Grattis och stort tack för att jag fick dela din stund!! God julEfter att @Clark Kent förra helgen kollat in en klocka till mig så begav jag mig idag till Nymans ur..där träffade jag även @Margarinkungen när det blev ett snabbt köp.
Vackert! Grattis!Dagen D! Dagen före ”hemresa” och julfirande med tjocka släkten. Jag bar hem denna tunga tingest förra lördagen och den får inte plats i resväskan. Måste hinna beundra innehållet i mellandagarna och därför blev det en nervpirrande paketöppning här i soffan alldeles nyss.
En Omega Seamaster Aqua Terra 150m Co-Axial Master Chronometer 38 mm. Sitter som en smäck!
En fantastisk köpupplevelse från början till slut.
Grattis! En AT är ALLTID rättDagen D! Dagen före ”hemresa” och julfirande med tjocka släkten. Jag bar hem denna tunga tingest förra lördagen och den får inte plats i resväskan. Måste hinna beundra innehållet i mellandagarna och därför blev det en nervpirrande paketöppning här i soffan alldeles nyss.
En Omega Seamaster Aqua Terra 150m Co-Axial Master Chronometer 38 mm. Sitter som en smäck!
Dagen D! Dagen före ”hemresa” och julfirande med tjocka släkten. Jag bar hem denna tunga tingest förra lördagen och den får inte plats i resväskan. Måste hinna beundra innehållet i mellandagarna och därför blev det en nervpirrande paketöppning här i soffan alldeles nyss.